Wyniki sprzedaży biletów w lipcu – wreszcie widać wakacyjne kierunki Antalya, Heraklion, Rodos
Wakacyjne kierunki wreszcie na czele klasyfikacji sprzedaży biletów lotniczych. Antalyia, Rodos i Heraklion radzą sobie całkiem dobrze.
Wyniki sprzedaży biletów lotniczych za lipiec, wreszcie pokazują konkretną sprzedaż stricte wakacyjnych kierunków. Cieszą się agenci obsługujący ten ruch, głównym wygranym Why Not Travel. Do gry mocniej weszła też Itaka, sprzedając Hiszpanie i Grecję. Wciąż bardzo mocni są zimowi liderzy – Malediwy i Dubaj meldują się w czołówce.
Antalya od Turkish Airlines strzałem w dziesiątkę
Turkish Airlines otworzyły regularne rejsy do Antalyi z bardzo małym wyprzedzeniem. Przy wielkiej ofercie charterowej było to pewnego rodzaju zaskoczenie. Jednak potencjał kierunku, jak i znaczny popyt na tę destynację zdają się przyznawać rację decyzji tureckiego przewoźnika. W lipcowych wynikach sprzedaży Antalya plasuje się na bardzo wysokiej, szóstej pozycji, nieznacznie przegrywając z piątą Barceloną.
Głównym beneficjentem tego sukcesu jest biuro Why Not Travel obsługujące agentów wyspecjalizowanych w dynamicznym pakietowaniu.
Itaka mocno wchodzi do gry – Grecja i Hiszpania z solidnymi wynikami
Wreszcie swoją moc w sprzedaży linii regularnych pokazała Itaka. Ten agent zameldował się na bardzo wysokiej, bo czwartej pozycji. Tuż za Why Not Travel. Itaka do tej pory jasno stawiała na ofertę czarterową, dynamiczne pakietowanie było tylko przystawką. Lipcowe wyniki pokazują, że można sprzedać istotne liczby biletów w oparciu o ten koncept. Biuro z Opola wykręciło taki wynik głównie dzięki sprzedażom kierunków hiszpańskich tj. Barcelony i Majorki, jak i greckich. W tym przypadku głównie sprzedawano Rodos.
Możliwości, jakie daje sieć sprzedaży Itaki w kontekście dynamicznego pakietowania, to dobra wskazówka dla LOT-u. LOT musi już za moment wyjść na rynek z podobnym rozwiązaniem, jego brak istotnie ogranicza możliwość sprzedaży turystycznych kierunków. Itaka wydaje się tu idealnym partnerem, o czym zresztą już na portalu pisaliśmy.
Malediwy i Dubaj – starzy liderzy radzą sobie nadal bardzo dobrze
Wciąż bardzo dobrze radzą sobie liderzy sezonu zimowo-wiosennego. Malediwy i Dubaj zajmują odpowiednio drugą i trzecią pozycję wśród sprzedawanych destynacji. Z pewnością już za moment zobaczymy dalsze dynamiczne wzrosty na kierunku Dubaj. W tych dniach, bowiem gros firm wybierających się na Expo w ramach programu Go to Brand, zacznie rezerwować swoje przeloty. Liczba biletów, na które zgłoszony zostanie popyt może być liczona nawet w tysiącach sztuk.
Dubaj już poniżej 1500 zł, a „efekt LOT-u” dopiero nadejdzie – do gry wchodzi też Lufthansa
Ceny na Dubaju istotnie spadły, konkurencja robi swoje. A nie wykluczone, że w najbliższych miesiącach dojdą nam kolejne połączenia do Gdańska lub Wrocławia. Także na Malediwach widać konkurencję cenową, obecnie średnia wartość sprzedawanego biletu nie przekracza 1 700 zł netto.
Why Not się cieszy z touroperatorów, drgnęło w incentivach
Wielkim wygranym ostatnich miesięcy jest Why Not Travel, jego współpraca z touroperatorami przynosi konkretne rezultaty. Dodatkowo dostaje prezenty, jak ten w postaci Antalyi. A na tym może być nie koniec, LOT musi wreszcie wyjść na rynek z zimowymi kierunkami. Gros z nich powinno być uruchomione właśnie pod kątem dynamicznego pakietowania. Na tym ponownie zyska grupa WNT.
Nie można też nie zauważyć niezłych wyników agentów wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu Incentive. Primapol, Time4 Travel i Profi meldują się w czołówce wyników. Co ciekawe widać, że wrócił popyt na kierunki europejskie, m.in. dobrze sprzedawał się Heraklion.
LOT wreszcie wyjdzie na rynek z zimową siatką
LOT zwyczajowo zwleka z decyzją o uruchomieniu zimowej “wakacyjnej” siatki opartej na regularnych lotach. Wraz z decyzjami innych linii wybór zaczyna się jednak mocno zawężać. Można się spodziewać rozważań, co do kierunków typu Wyspy Kanaryjskie czy Madera. Są to jednak wybitnie “długie” loty, a kierunki te nie są też typowymi pod dynamiczne pakietowanie.
Z pewnością rozważane będą Izrael i Egipt. W pierwszym przypadku, destynacja jest raczej droga, jeżeli chodzi o kierunek plażowy, Egipt jest zaś obstawiony przez chartery. Nie będzie łatwo. Czy LOT może zdecydować się na kolejny kierunek w Emiratach? Wybór Ras Al Khaimah, bądź Fujairah byłby sensownym uzupełnieniem oferowanego już Dubaju.
Pozwoliłby też zostać w Emiratach na dłużej, niż tylko do kwietnia 2022. Oman też posiada istotny potencjał, zarówno pod kątem plażowym, jak i turystycznym oraz incentivowym, a może również dobrze się sprzedać w segmencie cruise. Czekamy na ruch narodowego przewoźnika, z pewnością, na ostateczne wieści oczekują też agenci wyspecjalizowani w dynamicznym pakietowaniu. Dla nich kolejne kierunki w Emiratach mogłyby być strzałem w dziesiątkę.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty