Czeka nas wysyp połączeń z Abu Zabi do Polski – Wizz Air i Air Arabia przybliżą Emiraty

Zdaje się, że w najbliższym czasie możemy oczekiwać dalszego rozwoju siatki połączeń między ZEA a Polską. Tym razem główny rozwój czeka nas na trasach do Abu Zabi.

Wizz Air bardzo dynamicznie się rozwija w Abu Zabi kolejne rejsy do naszego regionu

Od kilku lat Wizz air zapowiadał dynamiczny rozwój swojej spółki córki w Abu Zabi. Pandemia nieco spowolniła te plany, teraz jednak powoli się materializują. Co kilka miesięcy dostajemy zapowiedzi kolejnych połączeń do naszego regionu. Awizowane były już rejsy do Kijowa czy Belgradu. Najświeższa, bo sierpniowa zapowiedz dotyczy zaś połączeń do Sarajewa i Tirany.

Wizz Air Abu Zabi zbliża się więc ze swoją ofertą do Polski. Trzeba pamiętać, że w przeszłości  rejs z Abu Zabi do Katowic, zastąpił już operacje do Dubaju. Z pewnością analitycy Wizz Air widzą wzrost popytu na emiraty w Europie Centralnej. Widzimy to zarówno w sprzedaży biletów lotniczych, jak i rezerwacjach hotelowych.

Mocny gracz w ofercie hotelowej dla agentów RateHawk już jakiś czas temu sygnalizował ten super trend, a ostatnio on jeszcze przyspieszył. Czy Wizz Air może pokusić się o kolejne loty, z Polski do Abu Zabi. Z pewnością jest na to szansa, szczególnie jeżeli chodzi o lotniska regionalne. Wrocław i Gdańsk wydają się idealnymi kandydatami.

W przypadku Warszawy, wiele zależeć będzie od tego, czy LOT zdecyduje się pozostać w Dubaju dłużej, niż do marca 2022 roku. Jeżeli zrezygnuje, to na jego miejsce z łatwością wskoczy węgierski przewoźnik.

Air Arabia wchodzi do gry, tu także mogą zyskać lotniska regionalne

Air Arabia przygląda się polskiemu rynkowi od kilku już lat, sukcesy w operowaniu z Pragi i Kijowa spowodowały, że wejście do Polski zdawało się oczywistością. Przespano jednak dużą szansę i obecnie operowanie z Warszawy wydaje się mało prawdopodobne.

Strategiczne zmiany i rozbudowa oferty linii z Abu Zabi otwierają jednak nowe możliwości. Wydaje się, że połączenie z Abu Zabi do Polski ma dużo większy sens, niż to planowane kiedyś z Szardży. Dodatkowo Air Arabia w odróżnieniu od Wizz Aira może zaoferować loty przesiadkowe, i to zarówno na siatkę Etihad, jak i swoją własną, operowana pod szyldem Air Arabia.

W tej ostatniej znajdziemy kilka smaczków, jak Oman, Nepal czy Uzbekistan. Tak jak w przypadku Wizz Air, Air Arabia może wybrać raczej lotnisko regionalne na swój pierwszy cel w Polsce. Biznesowa logika wskazuje na Wrocław. To polskie lotnisko dawało by linii synergię z operowaną od kilku lat Pragą.

Czekamy na konkrety, wydaje się, że otwarcie połączenia linii stosunkowo mało znanej w Polsce musi odbyć się ze znacznym wyprzedzeniem. W tym przypadku można by go oczekiwać najwcześniej na początku 2022 roku.

Abu Zabi planuje wielkie inwestycje przyciągnie zarówno biznes, jak i turystykę

Emirat Abu Zabi bardzo mocno zasygnalizował swoje ambicje podczas tegorocznych targów turystycznych w  Berlinie, podczas których mogliśmy uczestniczyć w kilku sesjach traktujących o jego planach. Planowane inwestycje infrastrukturalne są doprawdy imponujące, przełożą się z pewnością na wzmożony ruch turystyczny.

Nie brakuje też działań mających sprowadzić do tego emiratu międzynarodowe talenty i start-upy z wielu branż. Projekt złotej wizy ma ulec dalszemu ulepszeniu pod kątem zwiększania jego dostępności i atrakcyjności. Emirat przystąpi też z pewnością do promowania idei Workation, hotele z regionu już mają tego typu ofertę na swoich stronach internetowych.

Abu Zabi rusza właśnie z projektem Tourism 365 – daje jasny sygnał

Agencja odpowiedzialna w emiracie za promocje m.in. turystki tj. Abu Dhabi National Exhibition Company – ogłosiła właśnie uruchomienie projektu Tourism365. Ma być narzędziem do generowania ruchu turystycznego. Jego uczestnicy już na początku sierpnia udali się na wizytacje rynków kluczowych, w tym m.in. Niemiec i Czech.

Warto podkreślić, iż na czele projektu stanęła doświadczona manager Roula Jony. Związana wcześniej z niemieckim potentatem FTI. To także znak, że władze Abu Zabi traktują niezwykle poważnie rywalizacje o turystów pochodzących z naszego regionu. Z pewnością dla realizacji turystycznych i biznesowych ambicji kluczowa jest dostępność połączeń lotniczych.

Nieudany projekt inwestycji w linie Air Berlin, czy Aitalia, skłoni decydentów do pójścia w kierunku low-costowym. Ekspansja Wizz Air i Air Arabia zdaje się potwierdzać ten właśnie scenariusz. Dodatkowo ta druga linia może też dowieźć pasażerów na długie trasy do Australii czy Azji Południowej /Afryki Etihadowi.

Na rynku połączeń lotniczych z Polski do Emiratów szykuje się ciekawa rywalizacja. Widać, że do takowej mocno gotuje się też Fly Dubai, którego wąsko kadłubowe samoloty łatwiej mogą walczyć z low-costowymi konkurentami niż maszyny Emirates. Być może Fly Dubai już wkrótce będzie chciał ubiec konkurentów, dodając do siatki w Polsce kolejne miasta, tu także Gdańsk i Wrocław zdają się naturalnymi wyborami.