Rosyjskie linie przyglądają się znowu Polsce
Już niedługo zobaczymy na polskim niebie nowych rosyjskich przewoźników. Kraków z największymi szansami na nowe rejsy.
Już w okresie przed pandemią narzekaliśmy na nie wystarczającą ilość połączeń lotniczych z Rosją. Szczególnie raził brak rejsów z regionów. O powrót połączenia z Moskwą zabiegał Kraków. Brak było również konkurencji na ciekawym turystycznie połączeniu do Sankt Petersburga. Toczyło się wiele rozmów, jednak pandemia wywróciła plany do góry nogami. Teraz czas by do nich wrócić.
Mniejsze rosyjskie linie będą skłonne otworzyć połączenia z Polską
Co ciekawe, polski rynek sondują głównie linie mniejszej wielkości. Być może przyciąga je wielkość i historyczna dynamika przewozów z Polski. Sukces połączeń turystycznych z Czech do Rosji może też mieć znaczenie. O replikację tego modelu mógłby powalczyć przede wszystkim Kraków.
Z linii, o których zainteresowaniu Polską wiadomo, należy wymienić Nordwind i Eco Airlines. Ta pierwsza linia była bardzo blisko uruchomienia połączeń do Krakowa. I to zarówno z Sankt Petersburga, jak i Moskwy. Eco Airlines, to z kolei całkiem nowy koncept, zbudowany za rosyjskiej pieniądze, ma mieć raczej charakter kompaktowej linii biznesowej. Świadczy o tym flota 50 miejscowych CRJ.
Nordwind – turystyczny koncept z lotami przesiadkowymi
W przypadku Nordwinda warty odnotowania jest fakt posiadania bogatej siatki do destynacji turystycznych. Głównie w basenie Morza Śródziemnego, ale nie tylko. Mamy też np. połączenia na Kubę czy do Cancun. Operowane Boeingami 777. W przypadku lotów z Polski będzie jednak trudno pozyskać pasażerów na loty na Zachód. Z racji istotnego wydłużenia podróży.
Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku krajowej siatki rosyjskiej, tu linia mogłaby liczyć na zainteresowanie jej ofertą, do Władywostoku czy innych “egzotycznych” destynacji. Dostać się do nich z Polski jest bardzo trudno. Trzeba jednak pamiętać, że ten segment niszowych wycieczek będzie odradzał się dużo wolniej niż tradycyjny relaks spod znaku morze i plaża.
Nordwind z pewnością dużo bardziej liczy na turystyczny ruch point to point. Potencjał Krakowa jest tu z pewnością bardzo istotny. Co ciekawe w wyszukiwarce rosyjskiej linii już egzystuje kierunek Kraków. Jest to znak, że poważnie rozważa ona latanie do stolicy Małopolski. Wsparcie polskiego lotniska jest też w takim przypadku bardzo prawdopodobne.
Eco Airlines biznesowy koncept – poszuka nisz na rynku rejsów służbowych z regionów
Zupełnie innym konceptem jest ten reprezentowany przez Eco Airlines. Ta nowo powstała linia ma dysonować flotą CRJ zabierających na pokład 50 pasażerów. To powoduje, że musi szukać swojej niszy w połączeniach biznesowych. Nie jest to łatwe zadanie w okresie pandemii.
Trzeba jednak przyznać, że wciąż można znaleźć kilka rejsów, które mogłyby być z powodzeniem sprzedawane pasażerom służbowym. Klasyki, jak połączenie Katowice – Turyn, wciąż czekają na skuteczną reaktywacje. Tu jednak potrzeba istotnego wysiłku, a przede wszystkim innej niż low costowa polityki cenowej. Pytanie, czy Eco Airlines stać na takową.
Przedstawiciele linii właśnie teraz szukają lotniska w Polsce, z którego mogliby rozpocząć operacje, wydaje się że, najsensowniejszą opcją jest wybór między Katowicami a Wrocławiem. Swoje może próbować ugrać też Łódź, choć jej szanse są zdecydowanie mniejsze.
Zobaczymy czy polskie porty spróbują zachęcić przewoźnika, z pewnością odwiedza on też lotniska konkurencyjne jak Ostrava. Jaki będzie ostateczny wybór dowiemy się wkrótce.
Cieszy, że na rynku nowych połączeń lotniczych znowu pojawił się ruch w interesie. Bardzo interesująco wygląda przyszła rywalizacja o kierunki na Półwyspie Arabskim, przede wszystkim loty do Abu Zabi. Zainteresowanie rosyjskich linii pokazuje, że nie można skreślać kierunku wschodniego, a przecież wciąż zamrożona jest też ekspansja ukraińskiego przewoźnika Sky Up.
Czeka nas wysyp połączeń z Abu Zabi do Polski – Wizz Air i Air Arabia przybliżą Emiraty
Nowi przewoźnicy muszą jednak dużo popracować nad dystrybucją oferty, skuteczne dotarcie do agentów jest kluczem dla sukcesu ich połączeń. Sprzedaż bezpośrednio do klienta będzie bowiem trudna z racji na małą rozpoznawalność na rynku i konieczność inwestycji marketingowych.
Zobaczymy czy kolejne miesiące przyniosą nam nowych przewoźników na polskim niebie. Trzymamy za to kciuki.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty