Louvre Hotels Group prezentuje pierwszy w Europie hotel z oznaczeniem Smart Inside

Obiekt znajduje się we francuskim Lyonie, w dynamicznie rozwijającej się okolicy lotniska Bron, i jest pierwszym europejskim hotelem klasy średniej oferującym w stu procentach zdigitalizowany dostęp do usług. Koncepcja hotelu przyszłości jest owocem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w Paryżu i Szanghaju w ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International.
Po sukcesie otwartego w 2018 roku Campanile Smart Hotel w Szanghaju koncepcja technologiczna Louvre Hotels Group zadebiutowała w Europie w obiekcie Campanile Smart Lyon.
Pierwszy na kontynencie hotel z oznaczeniem Smart Inside oferuje co najmniej dwadzieścia innowacyjnych udogodnień, których celem jest uatrakcyjnienie pobytu gościa. Rozwiązania testowane dotychczas w hotelach marki Campanile docelowo mają zostać dostosowane do potrzeb wszystkich marek grupy na całym świecie.
Sercem hotelowych innowacji jest intuicyjna w obsłudze i dostępna na wszystkich urządzeniach podłączonych do internetu aplikacja w wersji light, której nie trzeba zapisywać w pamięci telefonu. Koncepcja jest prosta: gość zyskuje w stu procentach zdigitalizowany, płynny, szybki i „bezdotykowy” dostęp do usług. W każdej chwili może jednak zrezygnować z tej opcji i cieszyć się pobytem w tradycyjny sposób – załoga hotelowa zawsze pozostaje do jego dyspozycji.
Innowacyjny pobyt od „A” do „Z”
Podczas pobytu technologia towarzyszy gościom na każdym kroku. Po przyjeździe mogą zameldować się o dowolnej porze dnia i nocy za pomocą połączonego z siecią stanowiska. Na tym etapie otrzymują kod QR, który stanie się dla nich przewodnikiem podczas pobytu. Ruszając do pokoju, nie muszą czekać na windę – mogą wezwać ją po drodze, bezpośrednio ze swojego smartfona.
Po wejściu do pokoju odkrywają, że w inteligentnym hotelu czekają na nich wyłącznie miłe niespodzianki pozwalające na pełną personalizację pobytu. Za pomocą aplikacji mogą uruchomić funkcję internetowego konsjerża, by skorzystać z usług opiekującego się pokojem robota. Dla pełnej wygody aplikacja pozwala także na zdalne sterowanie oświetleniem i temperaturą powietrza. Rozrywkę zapewni natomiast obsługiwany z poziomu smartfona zestaw telewizyjny lub dostępna za pośrednictwem aplikacji biblioteka ponad siedmiu tysięcy czasopism.
Innowacje czekają na gości również w obszarze gastronomii. Sezonowe menu baru i restauracji zachwyci nawet najwybredniejszych smakoszy, i to bez wychodzenia z pokoju. W lobby można natomiast skorzystać z urządzenia, które przyozdobi piankę na cappuccino dowolnym wzorem.
Technologie w służbie zrównoważonego rozwoju
Innowacyjny hotel Campanile chce być wzorcowym przykładem rozwiązań wpisujących się w trend, dzięki któremu Lyon w 2019 roku został wyróżniony jako Europejska Stolica Inteligentnej Turystyki. Załoga obiektu dba o realizację strategii zrównoważonego rozwoju w trzech obszarach:
1. Innowacyjność z korzyścią dla środowiska. Koncepcja Smart Inside pozwala racjonalnie zarządzać zużyciem energii (ogrzewanie, klimatyzacja, elektryczność) za pomocą aplikacji internetowej. Goście mogą również bezpłatnie korzystać ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych, które znajdują się przy wejściu do hotelu.
2. Zaangażowanie w życie lokalnej społeczności. Obiekt jest częścią miejscowego ekosystemu i oferuje łatwy oraz zrównoważony dojazd do centrum Lyonu, gdzie goście mogą korzystać z lokalnych produktów i usług oraz wspierać inne przyjazne środowisku biznesy.
3. Kształtowanie świadomości ekologicznej. Gość zyskuje dostęp do treści edukacyjnych, na przykład do wskazówek pomagających cieszyć się pobytem w zrównoważony sposób. Hotel oferuje również unikatowe formy zaangażowania. Klucz do pokoju umieszczony jest w kopercie zawierającej nasiona sezonowych ziół i kwiatów, które gość może zasadzić samodzielnie lub poprosić o to obsługę hotelu, przyczyniając się tym samym do zwiększania bioróżnorodności w okolicy.
Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group, powiedział: „To futurystyczne rozwiązanie powstało dzięki międzykulturowej współpracy między Francją a Chinami. W ramach Globalnego Centrum Innowacji Jin Jiang International chcemy oferować innowacyjne, zrównoważone i inteligentne produkty. Po wielkim sukcesie w Chinach z dumą wprowadzamy naszą nową koncepcję do segmentu hoteli klasy średniej w Europie.”
POWIĄZANE WPISY
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2025
Powstało nowe branżowe stowarzyszenie. ESPT oficjalnie rozpoczęło działalność
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) oficjalnie rozpoczęło…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii do Rawenny, Milano Marittima i Cervii
14 kwietnia 2025 roku uruchomione zostały nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Tysiące skarg na eDreams. Ryanair wzywa hiszpańskie władze do interwencji
Ryanair wezwał hiszpańskie władze i organizacje konsumenckie do podjęcia działań w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2025
Powstało nowe branżowe stowarzyszenie. ESPT oficjalnie rozpoczęło działalność
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych (ESPT) oficjalnie rozpoczęło…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny rusza od Wielkanocy
Ponad 500 przedsiębiorców bierze udział w Programie Podlaski Bon Turystyczny. Od…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii do Rawenny, Milano Marittima i Cervii
14 kwietnia 2025 roku uruchomione zostały nowe połączenia autobusowe z lotniska w Bolonii…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
HolidayPirates umacnia pozycję dzięki strategii opartej na mediach społecznościowych
HolidayPirates umacnia swoją pozycję na rynku turystycznym dzięki strategii opartej na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
PLL LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals
Polskie Linie Lotnicze LOT uzyskały certyfikat IATA CEIV Live Animals, potwierdzający…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Bachledka rozpoczyna sezon letni 2025 z nową atrakcją
Ośrodek turystyczny Bachledka rozpoczyna sezon letni w dniach 17–22 kwietnia, obejmującym…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Dubaj i Beautiful Destinations kształcą cyfrowych profesjonalistów branży travel
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Visit Dubai), we współpracy z…
0 Komentarzy2 Minuty