Sukces IX Forum Promocji Turystycznej w Hydropolis

Uczestniczki debaty o roli kobiet w turystyce/fot. archiwum Hydropolis

Forum Promocji Turystycznej organizowane przez redakcję portalu WaszaTurystyka.pl, już na stałe weszło do kalendarza spotkań branży turystycznej. Na Forum trzeba po prostu być. W wrocławskim Hydropolis, które było współorganizatorem wydarzenia, spotkało się stu kilkudziesięciu przedstawicieli szeroko rozumianej branży turystycznej. Mieli okazję wysłuchać pięciu debat, Pojedynków Ekspertów, prezentacji i przede wszystkim porozmawiać ze sobą. Jedną donioślejszych decyzji podjętych podczas Forum było ogłoszenie roku 2022 Rokiem kobiet w turystyce.

Po wielu miesiącach niepewności branża turystyczna rozpoczęła powrót do normalności, odrabiania strat i możliwości odbywania częstszych spotkań. W trakcie wydarzenia eksperci podsumowali tegoroczne lato w turystyce. Natomiast na koniec po raz pierwszy w historii Forum został dodany niezwykle ważny suplement. Rok 2022 został ogłoszony rokiem kobiet w turystyce.

O wadze promocji w turystyce

Promocja w turystyce jest istotnym i nieodłącznym jej elementem. W związku z tym wykorzystywane są coraz nowsze narzędzia, ale wciąż równie dobrze sprawdzają się te sprawdzone stare rozwiązania. W pierwszej debacie eksperci omówili działanie study tourów i fam tripów jako skutecznego narzędzia promocji, ale nie będącego bez wad. Atrakcyjne i popularne miasta również chętnie stosują ten zabieg i budują dobre relacje z dziennikarzami. Kogo zatem warto zaprosić na taki wyjazd? Organizatorzy stawiają na profesjonalistów. Przede wszystkim zależy im aby mogli doświadczyć danego miejsca. Aby mogli przeżyć wszystkie związane z tym emocje jakich nie doświadczą poprzez chociażby czytanie o danym miejscu.

Współpraca a promocja

W drugiej sesji poruszane były tematy dotyczące o tym co decyduje o dobrej współpracy i jej powstawaniu. Jak powszechnie wiadomo nie ma skutecznej promocji bez wspólnego działania. Na przykładzie trójkąta granicznego promocji Czechy – Polska – Słowacja mogliśmy szczegółowo przyjrzeć się jak możliwością współpracy przy promocji turystycznej. Te trzy kraje posiadają zarówno wspólne produkty, dziedzictwo, regiony turystyczne jak i możliwość łączenia pobytów. Efekt takiej synergii ścisłej współpracy mógłby korzystnie zadziałać na korzyść wszystkich interesariuszy.

Na Forum Promocji Turystycznej po raz pierwszy też został przedstawiony pomysł nowego szlaku wodnego. Już od samego początku przy powstawaniu nowego produktu należy skupić się po pierwsze na współpracy, a po drugie na jego promocji.
Sesję podsumował pojedynek ekspertów o tym co ma rzeczywisty wpływ na dobrą współpracę promocyjną. Drogą do osiągnięcia zamierzonego celu są ludzie na odpowiednich miejscach tacy, którzy rozumieją w jakich organizacjach funkcjonują i potrafią wykorzystać do ciągłego rozwoju odpowiednie narzędzia, aby móc spełniać marzenia ludzi o wyjazdach.

Natomiast polska młodzież w ostatnich latach coraz częściej cechuje się brakiem znajomości własnego kraju, ale też własnego regionu. Dobrze zorganizowana wycieczka może i nawet powinna pełnić rolę „misyjną” do poznania własnego kraju i jego kultury, a także być uzupełnieniem wiedzy jakiej nie zdobędą siedząc w klasowych ławkach. Warto też skupić się na skutecznej promocji wśród młodzieży i wykorzystania narzędzi takich jak Facebook czy TikTok i nie zapominać o tradycyjnych metodach w skutek których można dotrzeć do nauczycieli. Wbrew pozorom młodzi ludzie są dość stałą i lojalną grupą klientów.

Uczestnicy debaty podsumowującej sezon letni/fot. archiwum Hydropolis

Lato 2021 w turystyce

To już drugi sezon letni w trakcie trwania pandemii i choć był znacznie krótszy niż zwykle, to dopisał prawie wszystkim w branży turystycznej. Podczas trwania trzeciej fali większość tworzyła nowe oferty, a następnie aktywnie wprowadzali formy promocji. Eksperci jednogłośnie uznali, iż bardzo ważne w dzisiejszych, dość niepewnych czasach jest bezpieczeństwo klientów. Możliwość przełożenia wyjazdu, biletów lotniczych, zrezygnowanie z danego terminu, czy też ubezpieczenie związane z Covid-19. Zachowanie ostrożności, nie przeszkadzanie i blokowanie działań, a także edukowanie pozwoli skutecznie na odbudowanie zaufania o stabilności branży. Polska jest bezpieczną destynacją, co jest widoczne choćby w wynikach sprzedaży biletów lotniczych turystów z Korei. Turystyka zaczyna być znowu bezpieczna zarówno dla przyjeżdżających jak i wyjeżdżających.

Rok Kobiet w Turystyce

IX edycję Forum Promocji Turystycznej zakończyło wyjątkowe wydarzenie. Rok 2022 ogłoszono Rokiem Kobiet w Turystyce. Po obserwacjach, rozmowach z kobietami pracującymi w szeroko rozumianej turystyce, ale też przy ogłaszanej co roku Liście 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce często pojawia się zarzut, że jest za mało kobiet. Kobiety stanowią większość zatrudnionych w turystyce, zaś stanowiska prezesek i przewodniczących jest znacznie mniej. Odczytana została treść manifestu, którą jest dostępna na wydarzeniu na Facebooku. Podsumowaniem była dyskusja na temat sytuacji kobiet w polskiej turystyce, które odniosły zawodowy sukces w tej branży. Patronem medialnym debaty był magazyn Forbes Women.

Honorowym Patronatem Forum objęło Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Złotymi Partnerami Forum byli: Polska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz Dolnośląska organizacja turystyczna.

Srebrnymi Partnerami Forum byli: MerlinX i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Partnerami Forum była: firma Openfield oraz Polski Holding Hotelowy.

Patronami tej edycji zostali: Agencja Informacyjna, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki.

A już teraz zapraszamy wszystkich na Jubileuszową X edycję Forum Promocji Turystycznej, która odbędzie się w przyszłym roku.

Więcej zdjęć znajduje się na naszym Facebooku