Dodatkowe opcje w Air France i KLM

archiwum Air France

 

Za dodatkową opłatą klient może m.in. zamówić specjalne danie, przenieść się do kabiny o wyższym standardzie (tzw. upgrade lub podwyższenie klasy przelotu), albo w tańszej opcji – dopłacić do miejsca z większą przestrzenią na nogi. Z myślą o osobach, których plany mogą ulec zmianie, stworzono również możliwość wyboru modyfikowanego biletu oraz opcję „czas do namysłu”.

 

 

 

Czas do namysłu

 

Rezerwując bilet na stronie Air France lub KLM w wariancie „time to think” („czas do namysłu”) za niewielką opłatą (5-15 euro) klient może zabezpieczyć sobie rezerwację biletu w danej cenie bez konieczności dokonywania płatności od razu. Zyskuje w ten sposób 7 dni na zastanowienie i uiszczenie opłaty. Opcja dotyczy przelotów na wszystkich trasach i wszystkich klas. Natomiast dzięki „flexibility” płaci z góry (14 euro) za możliwość zmiany daty lotu a nawet celu podróży. Opcja pozwala na 3 bezpłatne zmiany i dotyczy przelotów europejskich KLM kupowanych na stronie www.klm.pl.

 

Catering

 

W Air France wklasachEkonomicznej i Premium Economyna rejsach międzykontynentalnych z Paryża poza standardowym posiłkiem w cenie biletu, do wyboru mamy jedno z 4 dań z menu „a la carte”: Kuchnia Włoska, Owoce Morza, Kuchnia Francuska oraz Wybór Lenôtre (w cenie od 12 do 28 euro). Można je zamówić za pośrednictwem strony www.airfrance.pl. Na wszystkich lotach międzykontynentalnych z wylotem z Paryża oprócz lotów do:  Ammanu, Bangalore, Damaszku, Delhi, Montrealu, Bombaju i Toronto. Dodatkowo posiłki „Kuchnia Francuska”, „Owoce Morza” oraz „Kuchnia Włoska” są dostępne na lotach do Paryża z: Cayenne, Fort-de-France, Pointe-à-Pitre oraz Saint-Denis (Reunion).

 

Z kolei pasażerowie Klasy Pierwszej i  Biznes mogą bezpłatnie wybrać jedną z aż  6 propozycji: Kuchnia Tajska, Tradycyjna Chińska, Indyjskie Dania z Ryżem, Wybór Owoców Morza, Koreańskie Smaki, Japońskie Pyszności (dostępne na lotach międzykontynentalnych z Paryża do: Nowego Jorku, Los Angeles, Tokio, Singapuru, Szanghaju i Seulu).

 

Natomiast KLM oferuje swoje dania „a la carte” aktualnie na 3 trasach z Amsterdamu, do Abu Dhabi, Limy i Nairobi. Od początku 2015 roku planowane jest wznowienie tej usługi również na pozostałych trasach międzykontynentalnych KLM (za wyjątkiem Toronto i Tel Awiwu). Do wyboru w menu „a la carte” są: Indyjskie Dania z Ryżem, Kuchnia Włoska, Japońskie Pyszności, Wybór Kapitana oraz Szampańskie Smakołyki w cenie od 12 euro do 25 euro. Istnieje także możliwość rozliczania się za pomocą Mil Flying Blue. Posiłki z menu „a la carte” można zamawiać za pośrednictwem strony www.klm.pl poprzez „Moja Podróż” (nie później niż 48 godziny przed wylotem) lub w czasie odprawy online (co najmniej 24 godziny przed wylotem).

 

 

 

Komfort podróży  

 

W ofercie Air France, jak i KLM, na wyróżnienie zasługuje również możliwość wykupienia różnych typów miejsc specjalnych: z większą przestrzenią na nogi, w rzędzie dla 2 osób, przy wyjściu awaryjnym itp. Dopłata do biletu może wynieść od 10 do 160 euro, w zależności od trasy przelotu i typu miejsca. Za niektóre miejsca specjalne można płacić także Milami Flying Blue.

 

Przy lotach w Klasie Ekonomicznej na większości tras europejskich KLM, bagaż rejestrowany podlega opłacie. Za lot w jedną stronę wynosi ona 15 euro (przy  wcześniejszej opłacie online) i 30 euro przy płatności dokonanej na lotnisku.Istniejetakże możliwość rozliczania się Milami Flying Blue. Dodatkowych kosztów za bagaż rejestrowany nie ponoszą członkowie Flying Blue na poziomie Silver, Gold, Platinum, a posiadacze kart podstawowych Ivory otrzymają 50% zniżkę.

 

Na lotach w Air France w Europie klient nie płaci za bagaż rejestrowany (1 szt. do 23 kg), o ile pasażer ma bilet w taryfie innej niż „MINI”. Na rejsach międzykontynentalnych Air France i KLM pasażer Klasy Ekonomicznej może zabrać ze sobą bezpłatnie jedną sztukę bagażu w cenie biletu. Nadbagaż można przewieźć za dodatkową opłatą (od 15 euro za sztukę). Przy wcześniejszej opłacie online na stronie przewoźnika czy w biurze podróży (nie później 48 godziny przed wylotem) – obowiązuje zniżka (od 20% do 50 proc.) w stosunku do ceny oferowanej na lotnisku.

 

Upgrade klasy podróży

 

Zarówno w Air France, jak i KLM można dopłacić za podwyższenie kabiny przelotu (tzw. upgrade). Tak więc,pasażer z biletem w Klasie Ekonomicznej może wykupić upgrade do Klasy Biznes na rejsach międzykontynentalnych i w Europie. Upgrade jest możliwy zgodnie z warunkami taryfy i w ramach dostępności miejsc w wyższej kabinie.

 

Na lotniskach

 

Warto także wspomnieć jeszcze o możliwości wykupienia wstępu do poczekalni biznesowych Air France i KLM na świecie, które standardowo są bezpłatne dla pasażerów Klasy Biznes oraz posiadaczy kart Flying Blue Platinum i Gold. Z business lounge mogą skorzystać również posiadacze kart Flying Blue Silver i Ivory, jeśli wniosą dodatkową opłatę (od 25 euro w górę, w zależności od poczekalni). Ponadto Air France oferuje możliwość zakupu specjalnej asysty na lotnisku (Personal Airport Services), aby zapewnić sobie dodatkowy komfort przy wylocie/przylocie lub podczas przesiadki na lotnisku im. Charles’a de Gaulle’a w Paryżu (cena od 150 euro). Natomiast pasażerowie linii Air France w Klasie Biznes na wybranych rejsach międzykontynentalnych, którzy wylatują z/przez paryskie lotnisko, mają również możliwość wykupienia pakietu usług typu „concierge” dedykowanego pasażerom Klasy Pierwszej. W jego skład wchodzą między innymi: indywidualna asysta przy odprawie, bagażu i wszelkich formalnościach, wstęp do ekskluzywnego saloniku La Première, dedykowana trasa transferu, dowóz pasażera limuzyną do samolotu po płycie lotniska itp. (cena wynosi 300 euro lub 40 000 Mil Flying Blue).