FlixBus – 40 proc. więcej pasażerów niż w ubiegłym roku
FlixBus oferujący międzymiastowe podróże autobusowe, podsumował miniony sezon wakacyjny. Od 1 czerwca do 31 sierpnia zielone autobusy przewoźnika przejechały ponad 10 milionów kilometrów, a liczba pasażerów w stosunku do lata 2020 wzrosła o 40 proc.
Letnia oferta FlixBus Polska obejmowała ponad 200 kierunków, spośród których połowę stanowiły połączenia krajowe. Linie kursujące w czasie wakacji obsługiwane były przez 32 partnerów autobusowych współpracujących z FlixBusem.
Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, powiedział: „Pod względem wielkości, nasza siatka w minionym sezonie wakacyjnym była na poziomie 90 proc. tej sprzed pandemii, czyli lata 2019. Co przy tym istotne, w tym roku udostępniliśmy znacznie więcej kierunków niż w 2019, natomiast część połączeń była realizowanych z mniejszą częstotliwością.
Ponad 10 milionów kilometrów przejechanych we współpracy z naszymi partnerami oznacza aż 14 milionów złotych wpływu do budżetu państwa, z tytułu należnych opłat i podatków. Te liczby są mocnym poparciem faktu, że wsparcie w odbudowie usług transportowych jest bardzo istotne nie tylko dla branży, która jeszcze długo będzie odczuwać skutki pandemii, ale i dla realnych korzyści krajowej gospodarki.”
Spośród 200 miast dostępnych w ofercie FlixBus Polska, pasażerowie w tym roku zdecydowanie chętniej wybierali kierunki krajowe. Największym zainteresowaniem cieszyły się miasta takie jak Szczecin, Zakopane, Poznań, Kraków, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław i Lublin, a w przypadku linii sezonowych – Kołobrzeg, Stegna, Mielno i Władysławowo. Wśród zagranicznych kierunków najbardziej popularne okazały się Berlin, Praga, Wilno, Paryż, Brno, Wiedeń i Budapeszt.
Oferta jesienno-zimowa
FlixBus już z początkiem września rozpoczął optymalizację oferty, przygotowując się na sezon jesienno-zimowy. Zielona siatka połączeń od października będzie mniejsza o około 30% w porównaniu z ofertą letnią.
Michał Leman podkreślił: „Jak co roku po sezonie letnim dostosowujemy podaż do popytu. Zamykamy głównie linie sezonowe, a także zmniejszamy częstotliwość na niektórych korytarzach, tam gdzie po szczycie sezonu zmalało zapotrzebowanie. W dalszym ciągu będziemy oferować dużo opcji bezpiecznych podróży, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, czy to na jesienne wyjazdy weekendowe, czy na przerwę świąteczną.”
Jesienno-zimowy kalendarz FlixBusa w pełni zostanie otwarty w pierwszym tygodniu października i udostępnione w nim zostaną przejazdy do 10 stycznia 2022 r. Oferta na rok 2022 będzie ogłoszona w późniejszym terminie.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty