Luksus się lepiej sprzedaje – biura rekrutują na potęgę
Statystyki nie pozostawiają złudzeń, poza ekonomicznym segmentem wakacyjnym najlepiej radzącym sobie z pandemią jest właśnie ten spod znaku luksusowej oferty skierowanej do najbardziej wymagających klientów. Trend dostrzegają też tradycyjni gracze, próbując budować swoje kompetencje w tym obszarze. Widać ruch na rynku pracy luksusowych ofert rekrutacyjnych przybywa z dnia na dzień.
Liderzy rynku rekrutują bez przerwy
Doskonałe wyniki tradycyjnych liderów rynku luxury są najlepszym probierzem kondycji tego segmentu. Biuro podróży Carter nie ustaje w poszukiwaniu nowych pracowników. Ogłoszenia o pracę u tego operatora są obecne na portalach rekrutacyjnych w zasadzie permanentnie. A wszystko mimo tego, że już od jakiegoś czasu pozyskuje on sporo nowych pracowników.
Korzystając m.in. z kłopotów pośredniej konkurencji, w tym z zamknięcia biura Noble Consierge. Pozyskanie dobrze przygotowanych specjalistów jest z pewnością okazją, z której Carter skwapliwie korzysta.
Na rynku podróży szytych na miarę też ruch w interesie
Nie inaczej wygląda sprawa w mniejszych kompaktowych biurach, specjalizujących się w ofercie szytej na miarę. Tutaj też widzimy istotny wzrost liczby ogłoszeń rekrutacyjnych. W ostatnim czasie pracowników szukało m.in. Kiribati Club z Poznania, kilka ogłoszeń mieliśmy też dostępnych w super butikowym biurze Memories z Krakowa. To tylko niektóre przykłady, jest ich bowiem znaczenie więcej.
Inni gracze też szukają, Rainbow i Why Not Travel to dobre przykłady trendu
Wielki sukces segmentu luxury travel nie umyka uwadze tradycyjnych graczy, oni także chcą budować kompetencje w tym wielce przyszłościowym obszarze rynku turystycznego. Swój zespół pieczołowicie buduje Rainbow, w tych dniach toczy się właśnie rekrutacja na stanowisko specjalisty do spraw obsługi klienta VIP/ Premium. Zakres obowiązków jednoznacznie wskazuje na apetyt operatora na segment Luxury FIT.
Bardzo podobne ogłoszenie znajdziemy też w ostatnim czasie w Why Not Travel, ten agent to wielki beneficjent dynamicznego pakietowania. Współpraca z Eximem i Nekerą pozwoliła mu zbudować istotne wolumeny biletowe w bardzo ciężkim dla biznes travel okresie. Why Not potwierdza też swoje aspiracje w segmencie MICE/ Luxury FIT, budując markę Why Not Congresses, a teraz także, starając się wejść w turystykę VIP.
W tym ostatnim wydatnie pomogą kompetencje przejętego biura BlueSky z Poznania, ma ono bowiem dobrych specjalistów w tym segmencie. Również sam Blue Sky z nowym szefem połączonych działów MICE/FIT Avinashem Singhiem, aktywnie poszukuje pracowników, wynik trzeciego kwartału w segmencie FIT przekroczył bowiem wszelkie przewidywania. Brakuje rąk do pracy.
Na koniec warto jeszcze podkreślić sygnały, jakie płyną od innego lidera rynku biletów lotniczych Primapolu, to biuro także pozyskało specjalistów w zakresie incentive travel/FIT. Niewykluczone, że tu także będziemy mieli próbę mocniejszego wejścia w segment Luxury FIT w niedalekiej przyszłości. Wszak już w przeszłości Pirmapol był operatorem turystycznym.
Dobrym przykładem sukces Slowhopa
Luksus i produkt z wyższej półki sprzedaje się nie tylko zagranicą. Nie można nie dostrzec sukcesu Slowhopa, który niedawno chwalił się doskonałymi wynikami. W szczycie sezonu liczba użytkowników strony tego operatora przekraczała milion, to wielki wymagający szacunku wynik. Slowhop także stale powiększa swój kameralny zespół, nie ma tygodnia by na stronie nie wisiało nowe ogłoszenie o pracę.
Firma pracuje też mocno nad wyjściem z ofertą poza Polskę. Pewnie w pierwszej kolejności będzie to dotyczyło sąsiednich krajów, ale nie można wykluczyć też dalszych geograficznych ambicji. Slowhop podobnie jak agenci szyjący na miarę zdecydowanie stawia na zindywidualizowane podejście w tym na sprzedaż przeżyć/pasji a nie tylko twardego produktu.
Czy duzi turystyczni operatorzy jak Rainbow/ Itaka, czy Why Not mogą replikować takie podejście, z pewnością nie będzie im łatwo. Wszak sukcesy kompaktowych biur z pod znaku luxury, jak przykładowe TravelStories, są zbudowane właśnie na bardzo wysokich kompetencjach i hiper spersonalizowanej obsłudze, nie jest łatwo to skopiować. Jak widać po ogłoszeniach o pracę, wielu będzie jednak próbowało to zrobić.
Korea Południowa na mega luksusowo “uszyta na miarę” od TravelStories
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty