Rosnące zainteresowanie Portugalią i krajami luzofońskimi
Polsko-Portugalska Izba Handlowa przy współpracy z Turismo de Portugal zorganizowała 5. edycję warsztatów turystycznych dla polskich biur podróży, touroperatorów oraz firm z sektora MICE i FIT. Po roku przerwy była, to okazja do spotkania po raz kolejny kontrahentów z Portugalii i krajów portugalskojęzycznych.
Warsztaty turystyczne po przerwie
Portugalia staje się coraz bardziej atrakcyjną i coraz częściej wyróżnianą destynacją turystyczną na całym świecie. Polscy turyści także wybierają coraz częściej Portugalię na wakacje i przedłużone weekendy.
„Covid nie pokrzyżował nam planów. Nie wiedzieliśmy jaki będzie odzew firm portugalskich, ale dość szybko zaczęły się zgłaszać. Uważamy więc, iż portugalscy wystawcy dopisali w tym wyjątkowym czasie, tak samo jak polscy uczestnicy. Warszawski workshop organizowany na jesieni w połowie listopada wpisał się już w kalendarz zarówno dla naszych gości jak i biur podróży. Daje on możliwość bezpośredniego kontaktu z portugalskimi kontrahentami. Ten rok dla Portugalii był trudny z powodu koronawirusa, ale tak naprawdę nigdy wcześniej w czasie obowiązujących wszędzie restrykcji nie była krajem zamkniętym” – mówi Ewa Waligórska Turismo de Portugal.
„Jest to już piąta edycja naszych warsztatów. Dwa lata temu dodaliśmy po raz pierwszy Pragę. Tam się takie warsztaty nie odbywają, a wydawało nam się, to interesujące. W tym roku odbyła się druga edycja warsztatów w Pradze. Wojciech Baczyński również potwierdza duże zainteresowanie tym miejsce. Początkowo warsztaty miały odbywać się tam co dwa lata, ale wygląda na to, że będą organizowane co roku. Natomiast w przyszłym roku chcemy zorganizować workshopy w Pradze, Poznaniu i Warszawie. Zainteresowanie tym wydarzeniem jest duże. Oczywiście Warszawa jest największym rynkiem. Większość naszych wystawców przyjeżdża do nas każdego roku, ale zawsze mamy też jakieś nowe firmy. W tej edycji mieliśmy 32 uczestników w tym firmy DMC, hotele i biura promocji” – dodaje Elżbieta Jura z Polsko Portugalskiej Izby Przemysłowo – Handlowej.
Kraje luzofońskie
Udział w wydarzeniu po raz kolejny wzięła Ambasada Brazylii. Pomimo, iż pandemia nie ustępuje, to zainteresowanie tą destynacją ciągle rośnie. Turyści przez cały czas mogą przyjechać do tego kraju, gdzie nie jest wymagane szczepienie.
„Zainteresowanie Polaków Brazylią nieustannie rośnie. Ogólnie widać wzrost zainteresowania egzotycznymi kierunkami. Brazylia przez cały ten trudny czas jest otwarta dla turystów. Nadal nie są wymagane szczepienia, a jedynie należy wykonać test. W tym momencie ilość zaszczepionych osób w Brazylii jest wyższa niż w Polsce, ponad 60 proc. społeczeństwa jest w pełni zaszczepiona. Zjawisko to postępuję, ponieważ Brazylia jest doświadczona w kampaniach związanych ze szczepieniami ze względu na choroby tropikalne. Dzięki temu posiadają oni duże zaufanie społeczne dla szczepionek” – powiedziała Magda Stefanowicz-Szczygielska z Ambasady Brazylii.
Sukces Madery
Madera cały czas jest otwarta dla przyjeżdżających. Polska została u nich czwartym rynkiem z największą ilością turystów jaka odwiedziła Maderę do sierpnia tego roku.
„W tym roku bardzo skorzystała Madera. Mieli jasną politykę wjazdu i zasad związanych z Covid-19. Respektowali od początku roku osoby zaszczepione. Każda zaszczepiona osoba mogła wjechać na Maderę bez dodatkowych procedur i testów. Oferowali także testowanie na miejscu dla osób niezaszczepionych i do tej pory można wykonać darmowy test na lotnisku. W tym roku Polska dla Madery według danych do sierpnia była czwartym rynkiem wysyłających tam turystów. To nasz duży sukces” – dodaje Ewa Waligórska.
Pomimo ciągłego zainteresowania polskiego rynku Portugalią wciąż jeszcze są miejsca, które nie dość dostatecznie lub wcale się nie promują podczas workshopów.
„Cieszę się, że jest tak wiele pięknych miejsc przede wszystkim Madera, która jest coraz bardziej popularna. Jednak w tej edycji również zabrakło mi informacji, ofert oraz partnerów z Azorów” – mówi Kinga Bielicka z biura PodniebnePodróże.pl
Workshop zakończył się loterią podczas, której zwycięzcy wygrali pobyty w Portugalii.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty