O promocji piwem, winem i innymi trunkami porozmawiamy na X Forum Promocji Turystycznej

Prawie wszystkie kraje promują się na targach turystycznych swoimi regionalnymi lub lokalnymi trunkami. Nie ma to nic wspólnego z propagowaniem nadmiernego spożycia alkoholu. Włosi nie wstydzą się swojej grappy, Niemcy, Słowacy, Czesi – win i piw. Na targowym stoisku narodowym Holandii często głównym elementem jest „bar” Heinekena”. My promując turystykę po Polsce, wstydzimy się naszych piw, nalewek, win, wódki, bimbru. O tym, jak umiejętnie wykorzystać trunki do promocji, porozmawiają uczestnicy debaty podczas X Forum Promocji Turystycznej w Orientarium w Łodzi, 6 kwietnia.
Istnieją w Polsce szlaki wina, miodu, piwa. Odbywają się festiwale wina, piwa. Funkcjonują muzea wódki, browarów, nalewek. A jednocześnie na międzynarodowych targach turystycznych na stoiskach polskich regionów brak lokalnych trunków. Jakbyśmy się wstydzili – zamiast być dumni – że w naszym kraju produkujemy wysokiej klasy napoje o mniejszej lub większej mocy. I promocja nie ma nic wspólnego z propagowaniem alkoholizmu.
Na stoiskach targowych niemieckich landów można degustować lokalnych win. Kluczowe jest tu słowo „degustować”. Nikt nie polewa wina szklanicami – na stoisku stoją „królowe wina” lub hostessy znające historię i cechy poszczególnych gatunków, szczepów. Podobnie jest na stoiskach Czech, Słowacji, Mołdawii, Włoch, Chorwacji… Centralnym elementem wielkiego stoiska narodowego Holandii na ostatnich targach ITB, był wielki bar z napisem Heineken wita w Amsterdamie. Kopenhaga kilka lat temu reklamowała się Carlsbergiem.
U nas próżno doszukać się polskich trunków na którymkolwiek stoisku. Czy to wstyd (?) przed skojarzeniem z alkoholem, czy niezrozumienie ustawy o zwalczaniu alkoholizmu. Czemu Włosi szczycą się swoją grappą, Słowacy „Tatra tea” (o mocy nawet 72%), a my wstydzimy się poza krajem naszych nalewek, wódek, bimbru (które to słowo jest podobnie jak grappa, łatwe do wymówienia w każdym języku świata).
6 kwietnia, podczas X Forum Promocji Turystycznej w łodzkim Orientarium, w debacie „Czemu Polacy boją się promować piwem, winem i innymi trunkami?”, wezmą udział: Jan Bosnovic, Key Account Manager TMR w Polsce, Hubert Czochański, kustosz w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej Anna Gmurczyk, Niemiecki Instytut Wina, Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny magazynu “Ferment. Pismo o winie”, Rafał Stec, założyciel Winnicy Rodziny Steców, Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Arletta Ziemian, współzałożycielka Browaru Stu Mostów we Wrocławiu.
Program i rejestracja na Forum TUTAJ
Na Forum Promocji Turystycznej porozmawiamy o przyszłości ROT-ów i LOT-ów
POWIĄZANE WPISY
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
23 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny: 1003 bony wydane w pierwszym dniu
Pierwsza transza Podlaskiego Bonu Turystycznego, która wystartowała 20 kwietnia, cieszyła…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
Ponad milion pasażerów w marcu 2025 w Katowice Airport
W pierwszym kwartale 2025 roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” im.…
0 Komentarzy2 Minuty
10 kwietnia 2025
Zrównoważone podróżowanie w Polsce, czy to możliwe? Pojedynek ekspertów podczas XVI Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość turystyki coraz wyraźniej zabarwia się na zielono. Jednym z wielu tematów XVI…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Ponad 6,8 mln turystów na Mazowszu. Rekordowy 2024 rok
Województwo mazowieckie odnotowało w 2024 roku znaczący wzrost liczby turystów, zarówno…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
FPT XVI: Opłata turystyczna – konieczność czy przesada?
Podczas XVI Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu temat ten rozgrzeje uczestników…
0 Komentarzy1 Minuty
23 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny: 1003 bony wydane w pierwszym dniu
Pierwsza transza Podlaskiego Bonu Turystycznego, która wystartowała 20 kwietnia, cieszyła…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty