Air France: z Warszawy latamy Airbusem A220-300

Najnowszy Airbus w barwach Air France na Lotnisku Chopina/fot. archiwum Lotniska Chopina

W piątek wieczorem warszawskie lotnisko im. Chopina po raz pierwszy gościło Airbusa A220-300 w barwach Air France. Samolot jest najnowszym nabytkiem we flocie francuskiej linii. Airbus, który przyleciał w ramach rejsowego połączenia z Paryża do Warszawy jest jedną z pierwszych eksploatowanych maszyn z całkowitego zamówienia Air France obejmującego 60 sztuk.

Samoloty A220 zastąpią starsze maszyny w procesie stopniowej modernizacji europejskiej floty przewoźnika. Poza niższymi kosztami eksploatacji, Airbus 220-300 ma wiele innych zalet: jest cichszy, emituje mniej CO2 i zapewnia większy komfort podróży. Pasażerowie podróżują w wygodnych i nowocześnie zaprojektowanych kabinach, korzystając z szeregu udogodnień, w tym z pokładowego Wi-Fi. Aktualnie ten typ samolotu obsługuje europejskie trasy Air France z Paryża do Berlina, Madrytu, Barcelony, Wenecji, Bolonii, Lizbony, Mediolanu, Rzymu i Kopenhagi. Od kwietnia, można go również spotkać na trasie z/do Warszawy.

Dostawy samolotów są już stopniowo realizowane od października 2021 roku w ramach zamówienia, które obejmuje w sumie 60 maszyn A220, a także 30 opcji oraz 30 praw zakupu. Obecnie (stan na początek kwietnia 2022) linia eksploatuje 8 Airbusów A220-300. Nowe samoloty obsługują trasy Air France z/do Paryża do/z wybranych miast w Europie, m.in. Berlina, Madrytu, Barcelony, Wenecji, Bolonii, Lizbony, Mediolanu, Rzymu i Kopenhagi. Od początku kwietnia samolot będzie można również spotkać na trasie z/do Warszawy i stopniowo w kolejnych europejskich miastach.
Docelowo, Airbusy A220-300 mają stanowić blisko 60 procent europejskiej floty francuskiego przewoźnika.

Nowy nabytek we flocie jest ucieleśnieniem ambicji Air France pod względem troski o środowisko i zrównoważony rozwój. Dzięki nowoczesnym silnikom i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, Airbus A220 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20 procent niższe, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 z lotu, również o 20 procent. Ponadto maszyna jest o 34 procent cichsza. Nowe samoloty, za sprawą swoich paramentów mają pomóc Air France w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla. Przewoźnik zobowiązał się, że do roku 2030 obniży swoją całkowitą emisję dwutlenku węgla o 50 procent w przeliczeniu na pasażera / kilometr lub o 15 procent w wartościach absolutnych. Linia jest również zaangażowana we współpracę ze wszystkimi swoimi interesariuszami i władzami publicznymi, aby osiągnąć cel klimatyczny zerowej emisji CO2 netto do 2050 roku.

Airbus A220-300 w barwach Air France zabiera na pokład 148 pasażerów. Dzięki konfiguracji siedzeń 3+2 (w sumie 5 foteli w każdym rzędzie), 80 procent pasażerów może zajmować preferowane miejsca przy oknie lub przy przejściu. W obu kabinach – ekonomicznej i biznes podróżni korzystają z pokładowego Wi-Fi na własnych urządzeniach mobilnych, dzięki systemowi Air France Connect. Do dyspozycji pasażerów są trzy różne opcje usługi, w tym bezpłatne wysyłanie wiadomości poprzez popularne komunikatory.

Air France ze wzmocnioną ofertą do USA