Dziesiąta edycja Meetings Week Poland: o odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonym rozwoju
Jubileuszowa edycja MWP odbyła się w formule hybrydowej w dniach 21-22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku. Do udziału zostali zaproszeni prelegenci, którzy reprezentują wszystkie sektory rynku spotkań.
Program poruszył przede wszystkim tematy zrównoważonego rozwoju w przemyśle spotkań i wydarzeń. Oprócz tego podjęto dyskusję na temat wpływu wojny w Ukrainie na sytuację w branży. W trakcie eventu miały także miejsce praktyczne warsztaty z kompetencji managera niezbędnych w nowej branżowej rzeczywistości.
Okazja do rozwoju kariery w przemyśle spotkań
Pierwszego dnia w trakcie konferencji stowarzyszenia branżowe, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice przygotowały specjalne sesje. Wśród nich miejsce miało wydarzenie Future Leaders Forum, które jest organizowane dla utalentowanych studentów wiążących swoją przyszłość z przemysłem spotkań. To jedyna taka konferencja w całej Europie Środkowowschodniej dotycząca przemysłu spotkań, która jest skierowana dla studentów. Daje ona możliwość nie tylko do zawarcia nowych znajomości, ale też szansę na rozwijanie swojej kariery.
Hybrydowe dziś i jutro
Pierwsze spotkanie podczas wydarzenia zostało poświęcone konsekwencjom, jakie przynosi wirtualizacja i digitalizacja wydarzeń. Obok wojny w Ukrainie czynnikiem, jaki znacznie wpłynął na rynek spotkań, jest jego wirtualizacja, do której doszło w czasie pandemii. Oprócz pozytywnego wpływu i nowych możliwości organizowania spotkań, zauważono również negatywne konsekwencje eventów online. Jednym z nich jest obecnie zmniejszona ilość uczestników biorących udział w wydarzeniach stacjonarnych. Hybrydowe spotkania, konferencje czy kongresy pozostaną już z nami na stałe, stanowiąc odpowiedź na wyzwania jakie czekają całą branżę turystyczną.
Eko w eventach, czyli zmiany procesów organizacji wydarzeń
Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało sesję poświęconą eko wydarzeniom i zrównoważonemu rozwojowi. W listopadzie 2021 roku branża eventowa została wpisana do strategii globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska. Ekologiczne wydarzenia są przyszłością dla branży turystycznej, a także kierunkiem, do którego powinno zmierzać każde świadome przedsiębiorstwo. Na firmach, które nie zaczną dbać o ochronę środowiska stosując proekologiczne rozwiązania zarówno wewnątrz swoich organizacji, jak i podczas eventów zmiany wymusi świat i zjawiska globalne. SBE poprzez realizowanie swojej misji chce wprowadzić nowe trendy i edukować branżę. Jedną z koncepcji jest wprowadzenie „zielonych eventów” oraz „eko certyfikatów” dla wydarzeń, usług i produktów.
Targi narzędziem marketingu bezpośredniego
Zmieniająca się rzeczywistość pocovidowa wymusza na całej branży targowej wprowadzenie zmian. Oferowane są rozwiązania nie tylko dla wystawców, ale też dla zwiedzających. Obecne targi znacznie różnią się od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu. Oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych, które dają nowe możliwości i często są atrakcją samą w sobie, zmienia się również formuła wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji
Ciekawą sesją, która wpisuje się także w Rok Kobiet w Turystyce była sesja “Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji”. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkań, ale kobiety odczuły jej wpływ najbardziej. Redukcja etatów i obniżenie wynagrodzeń, niedogodności pracy zdalnej, przejęcie całkowitej odpowiedzialności za edukację swoich dzieci czy opieki nad starszymi członkami swoich rodzin. SKKP uważa, że odbudowa przemysłu spotkań po pandemii w głównej mierze zależy od dobrostanu kobiet – zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania, zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego. W trakcie tej sesji Magdalena Dyderska, liderka w dziale marketingu CEE Hydropolis i MPWiK SA we Wrocławiu zaprezentowała częściowe wyniki badań o roli kobiet w turystyce.
Organizatorami Meetings Week Poland jest Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. Oprócz nich do grona organizatorów dołączyła Polska Izba Przemysłu Targowego i Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Adam Zawada ponownie wybrany prezesem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej
11 września w hotelu Mercure we Wrocławiu odbyło się walne zebranie członków…
0 Komentarzy1 Minuty
11 września 2024
XI GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI
XI edycja Gremium Ekspertów Turystyki, która odbędzie się w dniach 26–28 listopada 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
6 września 2024
SITE Poland i TT-Line promują odpowiedzialne podróże
SITE Poland, stowarzyszenie branży turystyki biznesowej zorganizowało pierwsze…
0 Komentarzy2 Minuty
3 września 2024
Opole – tutaj bije muzyczne serce Polski
Opole to stolica województwa opolskiego. Jednak raz w roku staje się stolicą polskiej…
0 Komentarzy3 Minuty
30 sierpnia 2024
Łomża kusi turystów swoimi urokami
Założona przez księcia Janusza I mazowiecka Łomża, to obfitująca w atrakcje turystyczne…
0 Komentarzy1 Minuty
30 sierpnia 2024
Olsztyn nie tylko na lato. Karta Mundurowa przyciągnie tysiące nowych turystów [WYWIAD]
Olsztyn to nie tylko miejsce na wakacyjny wypoczynek, ale także miasto, które przez cały…
0 Komentarzy10 Minuty
30 sierpnia 2024
Travelist.pl: Polacy wybierają morze i skracają swoje urlopy
Tegoroczne wakacje zbliżają się ku końcowi. Eksperci Travelist.pl na podstawie zebranych…
0 Komentarzy3 Minuty
23 sierpnia 2024
Tydzień Turystyki Rowerowej – Bike’owe Roztocze
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprasza na kolejną edycję „Tygodnia…
0 Komentarzy6 Minuty
23 sierpnia 2024
eSky wprowadza secure payment authentication od Google Pay
Grupa eSky jako pierwsza zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment…
0 Komentarzy2 Minuty