Branża turystyczna powalczy z szarą strefą
Trzy organizacje branżowe – Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether oraz Polska Izba Turystyki – połączyły siły w walce przeciwko szarej strefie w turystyce.
21 kwietnia podczas corocznej największej w Polsce konferencji branży spotkań Meetings Week Poland 2022 podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz powołania tzw. Obserwatorium Turystycznego (nazwa robocza).
Ta oddolna, samorządowa inicjatywa ma na celu m.in. działania edukacyjne skierowane do branży turystycznej, uświadamiające obowiązki płynące z ww. ustawy dla organizatorów imprez turystycznych, wyjaśnianie wątpliwości dotyczących konieczności stosowania przepisów ustawy do poszczególnych rodzajów działalności, wsparcie administracji publicznej w procesach kontrolnych rynku turystycznego oraz prowadzenie platformy upowszechniającej dobre praktyki i wiedzę dot. obowiązków ustawowych w mediach.
Łukasz Adamowicz, Prezes RPSiW TUgether oraz wiceprezes SOIT, powiedział: „Przyznajemy, że w branży turystycznej brakuje ostracyzmu społecznego, piętnującego przypadku działania niezgodnie z ustawą. Negatywne wyniki kontroli organizatora pozostają do wiadomości urzędu i kontrolowanego przedsiębiorcy, choć przecież wykaz przedsiębiorców wykreślonych z rejestru z powodu naruszeń jest publicznie dostępny. Podmioty niewpisane do ewidencji często w ogóle pozostają poza mechanizmami kontrolnymi. My jako branża mamy najlepsze rozeznanie, jakie działanie nosi znamiona działalności turystycznej objętej ustawą i chcemy w tym obszarze wspierać administrację w wykonywaniu zadań kontrolnych. Chcemy nagłaśniać takie przypadki, pokazywać samej branży, że nikt nie może bezkarnie działać na szkodę klientów i legalnie działających przedsiębiorców, że nie ma na to zgody.”
List podpisali prezesi organizacji: Olga Krzemińska-Zasadzka (SOIT), Łukasz Adamowicz (RPSiW TUgether) oraz Paweł Niewiadomski (PIT) na zakończenie eksperckiej dyskusji panelowej pt. „Jak walczyć z szarą strefą w turystyce biznesowej?”.
W dyskusji usłyszeliśmy cenne głosy dra Dominika Borka – dyrektora Departamentu Turystyki MSiT, Katarzyny Szepczyńskiej – dyrektor działu ubezpieczeń turystycznych i osobowych UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz reprezentantki Polskiej Izby Ubezpieczeń, Renaty Mentlewicz – dyrektor zarządzającej ds. funduszy i dyrektor Departamentu Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, Konrada Wielgórskiego – członka zarządu SOIT, a także sygnatariuszy listu.
Panel poprowadził Krzysztof Pobożniak, członek SOIT i Prezes Haxel Event & Incentive.
Najważniejszy wniosek z panelu brzmi: nie ma miejsca w polskiej turystyce na łamiącą przepisy ustawy działalność organizatora turystyki, narażającą bezpieczeństwo podróżnych, degradującą wizerunek branży turystycznej oraz zaburzającą konkurencyjność na rynku turystycznym. Czas na zdecydowane działania, do których podjęcia branża się dzisiaj zadeklarowała.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty