Sabre: biura podróży potrzebują wsparcia partnerów technologicznych
Sabre dostawca oprogramowania i technologii opublikował wyniki badań „Mapping Travel’s New Normal”, które przedstawiają najważniejsze zmiany w sektorze podróżniczym po pandemii. Udział w opublikowanych badaniach wzięły linie lotnicze i agencje turystyczne. 92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji.
Dwie trzecie przedstawicieli branży turystycznej biorących udział w badaniu stwierdziło, że ich zdaniem podróże w pełni powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 roku, a jedna trzecia respondentów stwierdziła, że nastąpi to w 2025 roku lub później. Badanie pokazuje też, jakie możliwości dla branży turystycznej stwarzają wydatki turystów na tzw. „revenge travel”, czyli nadrabianie wyjazdów za 2020 i 2021 rok.
Oddziaływanie pandemii i jej konsekwencje na przyszłość branży turystycznej
Wyniki wskazują, że kompleksowość usług to coraz większe wyzwanie dla branży, ponieważ podróżni biorą obecnie pod uwagę więcej czynników decyzyjnych przed dokonaniem rezerwacji. Podkreśla to potrzebę elastycznego podejścia branży do zmieniającego się otoczenia.
Analiza obejmuje różne obszary działalności linii lotniczych i biur podróży, gdyż oba sektory starają się wykorzystać szanse na poprawę sytuacji i osiąganie w przyszłości lepszych wyników. Badanie zlecone przez Sabre zostało przeprowadzone przez firmę konsultingową Dr. Fried & Partners z Monachium. Zastosowano metodologię ilościową z udziałem ponad 500 decydentów z linii lotniczych i biur podróży. Respondenci byli ankietowani w ośmiu językach w 20 krajach regionu EMEA, APAC i obu Ameryk, przeprowadzono również wywiady pogłębione z wybranymi liderami branży.
Uczestnicy zostali zapytani o oddziaływanie pandemii na ich klientów oraz ich firmy, a także o konsekwencje tej sytuacji na przyszłość branży turystycznej. Kluczowe wnioski wskazują na zróżnicowane priorytety linii lotniczych i biur podróży, podczas gdy oba sektory przygotowują się do podjęcia potencjalnych działań naprawczych i tworzenia nowych możliwości rozwoju. Dodatkowo analiza odpowiedzi pokazuje różnice w priorytetach inwestycji technologicznych w poszczególnych regionach świata.
Co pokazały wyniki badań?
Ponad jedna trzecia ankietowanych z linii lotniczych i agencji biorących udział w badaniu stwierdziła, że ich zdaniem podróże powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r. Natomiast jedna trzecia odpowiedziała, że ich zdaniem nastąpi to w 2025 r. lub później.
Wyniki badania wskazują, że trend „revenge travel” – mający na celu nadrobienie straconego czasu i w konsekwencji wyjazdów – jest znaczącym zjawiskiem, przy czym 68 proc. liderów branży turystycznej odpowiedziało, że przewidują większe wydatki konsumentów na przyszłe podróże.
Liderzy branży turystycznej podkreślają, że podróżni przed podjęciem decyzji o wyjeździe biorą pod uwagę więcej czynników, niż kiedykolwiek wcześniej. 82 proc. ankietowanych dyrektorów linii lotniczych odpowiedziało, że spodziewa się, iż po ożywieniu gospodarczym łączenie podróży służbowych i wypoczynkowych będzie jeszcze bardziej widoczne.
Ponad połowa ankietowanych agencji podróży odpowiedziało, że poświęca obecnie więcej czasu na poszukiwanie nowych narzędzi, usług i technologii. Jest to obszar szczególnego zainteresowania w regionie Azji, Australii i Oceanii (APAC), gdzie 71 proc. agencji udzieliło takiej odpowiedzi.
92 proc. ankietowanych biur podróży wskazało, że potrzebuje wsparcia partnerów technologicznych w zakresie podróży, aby stworzyć bardziej spójne doświadczenie przy dokonywaniu zakupów, rezerwacji i realizacji, a 89 proc. odpowiedziało, że potrzebuje użytecznych narzędzi do personalizacji podróży.
96 proc. ankietowanych linii lotniczych odpowiedziało, że oczekuje większych możliwości pod względem oferowania, które poprawią obsługę i satysfakcję klienta.
„Jedną z rzeczy, która zaskoczyła nas podczas przeprowadzania badań, było bezprecedensowe tempo zachodzących przemian w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To oczywiście stwarza ogromne możliwości, ale także obciąża firmy turystyczne, które muszą dostosować swoje plany, procesy i działania do tych potencjalnych zmian” – powiedział Darren Rickey, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i klientów linii lotniczych w Sabre.
Wśród kluczowych trendów zidentyfikowanych przez przedstawicieli biur podróży, wyróżniono znaczenie wyjazdów z wartością dodaną (z angielskiego: connected trips). To rodzaj podróży, która ma zapewnić jak najlepsze doświadczenia, a pomaga w tym zaawansowana technologia, która na podstawie analiz wielu czynników i wcześniejszych zachowań konsumentów, oferuje im zindywidualizowane udogodnienia, czy też dodatkowe atrakcje. Dodatkowo wyniki badań pokazały utrzymującą się przewagę podróży krajowych i regionalnych oraz wyzwania związane z ożywieniem sektora podróży służbowych.
Z kolei w przypadku linii lotniczych biorących udział w badaniu, główne trendy obejmują: rosnące zapotrzebowanie na ubezpieczenia rezerwacji konsumenckich (dzięki czemu można otrzymać zwrot za nieodbyty lot), wzrost popularności „bleisure” (wyjazdu służbowego połączonego z wypoczynkiem) jako katalizatora potencjalnego ożywienia podróży służbowych oraz oferowanie bardziej zrównoważonych ekologicznie opcji lotów.
Podobnie jak w przypadku agencji, badanie wskazuje, że linie lotnicze koncentrują się na zwiększeniu liczby tras krajowych i regionalnych. Skupiają się również na tworzeniu nowych ofert i pakietów, które mogą pomóc w optymalizacji możliwości odzyskania klientów, tworząc jednocześnie coraz bardziej spersonalizowane doświadczenia dla podróżnych.
„Najnowsze badania Sabre podkreślają pewien stopień optymizmu w całym ekosystemie turystycznym. Jednakże sugerują również, że nie wszyscy liderzy branży turystycznej są gotowi na dostosowanie się do potencjalnych zmian, jeśli nastąpią one szybko. Badanie wskazuje, że istnieje wyraźna potrzeba sprawnego działania, transformacji i współpracy, aby biura podróży, linie lotnicze i inne podmioty z tego sektora mogły zapewnić sobie pozycję umożliwiającą identyfikację tych zmian, opracowanie strategii przyszłego rozwoju i poprawę doświadczeń podróżnych” – dodał Andy Finkelstein, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży agencyjnej i rozwiązań korporacyjnych Sabre.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty