Turystyka będzie motorem globalnej sprzedaży online

AG

Według raportu Deloitte przedstawiającego 250 największych sieci sprzedażowych oraz trendy na najbliższy rok, turystyka będzie napędzać globalną sprzedaż w sieci.

Raport 250 największych sieci handlowych świata powstały we współpracy ze STORES Media przedstawia także 50 największych e-sprzedawców a ranking firm powstał na podstawie łącznej wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko obrotów. Raport Deloitte wskazuje na główne trendy, które będą obowiązywać w światowym handlu detalicznym. Będą to: turystyka, mobilność, „szybkość”, wrażenia klienta i innowacyjność.

Raport podkreśla, że rocznie ponad miliard ludzi podróżuje za granicę zaś wydatki turystów na całym świecie przekraczają bilion dolarów. Ruch turystyczny rośnie od 2009 roku, w tempie 12 proc. rocznie. Coraz większy udział w rosnącej liczbie turystów ma klasa średnia z tzw. krajów wschodzących, np. z Chin.
Według autorów raportu, połowa z 16 mld euro ze sprzedaży francuskich towarów luksusowych jest uzależniona od turystów. Tak więc sieci handlowe muszą inwestować w budowanie świadomości swoich marek jak najszybciej w krajach, w których nie prowadzą działalności operacyjnej. Znaczenia coraz większego nabiera przystosowanie sprzedaży produktów turystycznych, zwłaszcza tych luksusowych, za pomocą nowoczesnych technologii.

Rosnąca popularność smartfonów sprawia, że globalny handel detaliczny musi stawiać również na mobilność. Do 2015 roku 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach. W czasie kolejnych trzech lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dolarów, czyli tyle ile jeszcze rok temu wynosiła wartość całego handlu elektronicznego na świecie. Pierwszą grupą, która korzysta ze wszelkich nowinek technicznych i technologicznych, jest klasa średnia, chętnie podróżująca i coraz chętniej kupująca nie tylko podróże z „wyższej półki”, ale i luksusowe produkty, podczas tych podróży.