Klienci licznie wrócili do biur

AG

W ostatnim tygodniu akcje promocyjne wielu biur zrobiły swoje – klienci wrócili do biur podróży i było ich o jedną piątą więcej niż o tej samej porze przed rokiem. Liczba klientów w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 wzrosła o 20,9 proc., zaś liczba rezerwacji wzrosła o 20,5 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 86,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9 proc. a autokarowe – 4,8 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych wzrosła 0 21,1 4,2 proc., liczba imprez autokarowych – o 6,1 proc, i liczba imprez z dojazdem własnym – o 28 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, ósmy tydzień z rzędu, była Grecja,, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce również bez większych zmian: Turcja, Egipt, Hiszpania, Włochy, Tunezja, Bułgaria, Portugalia, Maroko, Cypr.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazły się trzy lotniska greckie i po dwa egipskie, turecki i hiszpańskie.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (2267 zł) i w Tunezji – Enfidha (2099 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2715 zł) i na Teneryfie (2811 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zima2015 i lato 2015 wzrosła o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 10,4 proc., imprez z dojazdem własnym – o 16,8 proc samolotówki wzrosły zaś o 1,5 proc.

Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 1,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 82,4 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to czołówka nie zmienia się. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem – +1,1 proc.). Dalej zaś: Egipt (+11 proc.), Turcja (minus 3,3 proc.), Hiszpania (+ 7,2 proc.), Włochy (+24 proc.), Tunezja (minus 9 proc.), Bułgaria (minus 5,3 proc.), Portugalia (minus 4,9 proc.), Maroko (minus 29,5 proc.) i Cypr (+4 proc.).