Niemcy w czołówce krajów o zrównoważonej turystyce
W rankingu marek narodowych Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcy znalazły się wśród tych państw, które najlepiej poradziłyby sobie z problemem zmian klimatycznych. Według wskaźnika SDG, który ocenia postępy w realizacji celów klimatycznych wyznaczonych przez ONZ, Niemcy zajmują szóste miejsce, wg Indeksu Konkurencyjności Podróży i Turystyki (Travel & Tourism Development Index) opracowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne – piąte miejsce wśród 117 porównanych państw, a wg Indeksu Efektywności Środowiskowej (Environmental Performance Index) – dziesiąte miejsce wśród 180 krajów.
Z kolei według najnowszych ankiet przeprowadzonych przez Branżowy Panel Ekspercki DZT odsetek menedżerów, którzy oceniają Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny, wzrasta z 67 procent w pierwszym kwartale 2022 roku do 76 procent w trzecim kwartale, a 62 procent biur turystycznych sprzedaje już Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny.
Jednak pomimo tych sukcesów zmiany klimatyczne, kryzys energetyczny, transformacja środowiska geostrategicznego i przemiany demograficzne wymagają dalszych szeroko zakrojonych wysiłków wszystkich zainteresowanych stron, aby uczynić turystykę bardziej zrównoważoną, a tym samym perspektywiczną.
Takie jest główne przesłanie zorganizowanego po raz pierwszy Dnia Zrównoważonej Turystyki, który odbył się 28 września 2022 roku. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) gościła we Frankfurcie około 70 uczestników. Eksperci, decydenci ze świata polityki i biznesu oraz partnerzy aktywni w obszarze niemieckiej turystyki rozmawiali o wyzwaniach biznesowych, omawiając podejście do tych zagadnień w różnych krajach i najlepsze praktyki w realizacji projektów oraz omawiali strategie na przyszłość.
Claudia Müller, pełnomocniczka rządu federalnego ds. gospodarki morskiej i turystyki, wyjaśniła w swoim przekazie wideo: „Inwestycje w zrównoważoną turystykę, które zapewniają jednocześnie ochronę środowiska, to inwestycje w przyszłość branży turystycznej i budowanie wizerunku Niemiec jako prężnego ośrodka gospodarczego. Organizując Dzień Zrównoważonej Turystyki DZT intensywnie pomaga w osiągnięciu naszego wspólnego celu, jakim jest uczynienie z Niemiec kraju turystycznego odpornego na kryzys, przyjaznego dla klimatu, kierującego się zasadami sprawiedliwości społecznej i innowacyjnego, a przez to umacnia pozycję Niemiec wśród międzynarodowej konkurencji.”
W imieniu Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu dyrektorka departamentu Iris Wehrmann wzięła udział w dyskusji panelowej podczas Dnia Zrównoważonej Turystyki.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, podkreśliła: “Równowaga między ekologią, ekonomią i odpowiedzialnością społeczną jest fundamentalna dla przyszłości całej naszej branży. Celem Dnia Zrównoważonej Turystyki było omówienie rozwiązań zapewniających bardziej zrównoważony charakter turystyki, przedstawienie najlepszych praktyk w realizacji projektów i opracowanie wspólnych strategii w tym zakresie.”
Główny prelegent prof. Xavier Font z Uniwersytetu Surrey wygłosił wykład na temat „Marketing i promocja zrównoważonego rozwoju dla firm turystycznych”. Tine Kastrup-Misir, dyrektor ds. komunikacji Wonderful Copenhagen, przedstawił najlepsze praktyki na przykładzie działalności organizacji turystycznej stolicy Danii.
Sukcesy i inicjatywy DZT przedstawili Matthias Hickl, szef działu Business Intelligence (Kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące zrównoważonej turystyki) oraz menedżer ds. innowacji, Olaf Schlieper (Zrównoważony rozwój w globalnym marketingu DZT).
„Możliwości bilansowania klimatu w turystyce” oraz „Innowacyjne technologie wspierające zrównoważoną turystykę” to tematy poruszane przez Swantje Lehners (Futouris) i Dirka Mühlenwega (Mastercard Europe). W panelu podsumowującym „Optymalizacja zrównoważonego rozwoju w niemieckiej turystyce” dyskutowali: Iris Wehrmann (Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu), badacz turystyki Martin Balas (Uniwersytet Eberswalde), trenerka kulinarna Estella Schweizer, ekspert ds. mobilności cyfrowej Benjamin Pfeiffer (IOKI) oraz Sabine Wendt (Visit Berlin).
Kampania „Feel Good” pokazuje jak spędzić zrównoważone wakacje
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty