Fly.pl: we wrześniu prawie 50 proc. klientów wybrało Turcję lub Grecję

Port w Ayia Napie na Cyprze/fot. AG

We wrześniu wśród klientów fly.pl 48 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji lub Grecji. Przyniosło to 47,9 proc. miesięcznych obrotów. 3,3 proc. rezerwacji dokonanych we wrześniu, to wyjazdy w czerwcu 2023 roku.

We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,8 proc., ich wpłaty stanowiły 27,9 proc. obrotów; do Grecji – 21,2 proc. (20 proc. obrotów), Egiptu – 16,4 proc. (18 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze kierunki we wrześniu, to:

Tunezja – 6,4 proc.
Bułgaria – 5,7 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Hiszpania – 4,2 proc.
Albania – 3,3 proc.
Malta – 2,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to pierwsza dziesiątka prezentuje się następująco:

Turcja – 27,9 proc.
Grecja – 20 proc.
Egipt – 18 proc.
Tunezja – 6,3 proc.
Cypr – 4,7 proc.
Hiszpania – 4,4 proc.
Bułgaria – 3,7 proc.
Albania – 2,2 proc.
Malta – 1,7 proc.
Włochy – 1,4 proc.

Na urlop – najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z all inclusive

We wrześniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 55,9 proc. i październik – 25,9. Listopadowe imprezy wybrało 4,9 proc klientów, grudniowe – 2,3 proc., zaś imprezami w styczniu 2023 roku zainteresowanych było 1,5 proc. Z przyszłorocznych terminów w wrześniu największym powodzeniem cieszył się czerwiec – imprezy w tym terminie rezerwowało 3,3 proc. oraz maj – 2,2 proc.

98,9 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 0,2 proc. zdecydowało się na dojazd własny, a 0,9 proc. na transport autobusowy.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (45 proc.) lub 5* (29 proc.), hotele 3* wybrało 2 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 83 proc. klientów, HB – 8 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5987,54 zł (w sierpniu – 6949,57 zł)

Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: Wrzesień przedłużył we Fly.pl serię rekordowych miesięcznych obrotów. O 1/3 zwiększyliśmy obrót wobec września z roku 2019 i o ponad 70 proc. wobec ubiegłorocznego. Pomógł nam w tym wzrost średniej ceny odpowiednio o 16 proc. i 14 proc..
Sprzedaż rozłożyła się równomiernie na poszczególne tygodnie wbrew dotychczasowemu trendowi spodków sprzedaży z każdym tygodniem. 2/3 sprzedaży wzięły podobnie jak w sierpniu Turcja Tunezja i Egipt. Cieszy nas rosnąca sprzedaż egzotyki – prawie 7 proc. obrotu oraz sprzedaż lata 2023, która w niektórych tygodniach miała udział prawie 20 proc. W obliczu rekordowej inflacji, galopujących wzrostów kosztów życia i niepewnej przyszłości jesteśmy ogromnie zadowoleni z osiągniętych wyników.

Fly.pl: w sierpniu liderami Turcja i Grecja. Udany start first minute na przyszły sezon