Wschodni Szlak Rowerowy

Długość szlaku wynosi 1 980 km, z czego w woj. warmińsko-mazurskim – 415,9 km, podlaskim – 594,9 km, lubelskim – 353,6 km, świętokrzyskim – 195,9 km i podkarpackim – 451,1 km. Szlak ma być gotowy do grudnia 2015 roku.

Promocją całości projektu zajmuje się Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która właśnie zaprezentowała plany promocji projektu :. 25 mln zł trafi m.in. na spoty telewizyjne, prezentacje na targach i portal internetowy.

Prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk, powiedział PAP: „Przed sezonem rowerowym, ukaże się spot telewizyjny promujący szlak; zdjęcia do niego już zostały nakręcone latem. Powstanie m.in. 45-sekundowy spot telewizyjny oraz pięć spotów regionalnych. „Do tego planujemy dwuminutowy film. Ponadto, województwa ustaliły, że podczas wystaw targowych będą promowały się wspólnie, pod jednym logotypem i na jednym stoisku. Debiut zaplanowaliśmy na 27 listopada na jednych z największych targach turystycznych w kraju, TT Warsaw. Pojedziemy wspólnie na jedną z największych tego typu imprez na świecie – targi ITB (Berlin), a także do Utrechtu (Holandia), ponieważ rynek Beneluksu jest rynkiem docelowym, tam turystyka rowerowa jest bardzo popularna. Wschodni Szlak Rowerowy promowany będzie także podczas Wystawy Światowej „Expo 2015″ w Mediolanie. Odbędzie się to w bloku wydarzeń dla turystyki, zaplanowanym na maj przyszłego roku, czyli niedługo po inauguracji wystawy.”

W ramach działań promocyjnych powstanie m.in. portal internetowy, a także 2 mln egzemplarzy przewodników, map i folderów na temat szlaku. Szlak rowerowy będzie występował pod marką „Green Velo”. Logotypem jest różnokolorowa litera „w” zbudowana z elementów rowerowego łańcucha. Hasłem promocyjnym będzie „Łańcuch atrakcji”. Projekt zakłada także utworzenie wzdłuż trasy 220 tzw. miejsc obsługi rowerzystów z toaletami, punktami gastronomicznymi i punktami informacyjnymi. Szlak zostanie podzielony na 12 tematycznych „królestw”, np. „Dolina Bugu”, „Mazury Północne” czy „Góry Świętokrzyskie”. Wokół szlaku mają powstawać m.in. miejsca noclegowe czy punkty serwisowe dla rowerów. W ten sposób „Green Velo” będzie napędzał lokalną gospodarkę i rynek pracy. Całkowity koszt projektu wyniesie 274 mln zł, z czego znaczna część będzie pochodziła z Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”.