Piotr Szczucki: powalczę o większą rozpoznawalność marki Fostertravel.pl
W Fostertravel.pl tworzymy dla biur współpracujących coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem – mówi w rozmowie z przedstawicielem redakcji portalu WaszaTurystyka.pl, Piotr Szczucki, współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci.
Adam Gąsior: Czas pandemii miałeś okazję obserwować pracując dla linii lotniczych a następnie i dla czołowego polskiego tour operatora? Jak te dwa lata wyglądały z Twojej perspektywy?
Piotr Szczucki: Gdy wybuchła pandemia miałem przyjemność reprezentować na rynku polskim linie lotnicze Czech Airlines a także ich siostrzaną linię Smartwings. Obaj przewoźnicy mieli zupełnie inny profil i strategię, Czech Airlines jako przewoźnik stricte korporacyjny skupiał się na segmencie business travel, podczas gdy Smartwings planował skopiować w Polsce, skuteczny u naszych południowych sąsiadów model operowania czarter mix. Niestety pandemia całkowicie pokrzyżowała plany obu linii a tym samym i moje. Czech Airlines na dobre pożegnał się z operowaniem na trasie Praga – Warszawa a w praktyce linia przestała niemal istnieć. Smartwings wrócił do operowania w Polsce w typowo czarterowej formule a plany rozwoju na naszym rynku odłożył na lata.
W związku z niepewną sytuacją branży lotniczej podjąłem pracę w Coral Travel Poland, co z wielu względów okazało się bardzo ciekawym krokiem. Po pierwsze poznałem od środka pokrewną branżę turystyki wypoczynkowej, po drugie poznałem wielu absolutnie fantastycznych ludzi. Jestem pewien, że Coral Travel Poland będzie się dalej prężnie rozwijał, wakacyjny boom na Turcję z pewnością szybko się nie skończy, choć rzecz jasna konkurencja także nie próżnuje. Rynek touroperatorski jest w naszym kraju niezwykle ciekawy.
AG: Jak oceniasz sytuację sektora podróży służbowych po pandemii?
PS: Myślę, że powoli wracają dobre czasy dla turystyki biznesowej, ale nigdy nie będą tak dobre jak przed wybuchem pandemii. Skoro ponad dwa lata dało się prowadzić biznes bez regularnego podróżowania a kontakt bezpośredni został skutecznie zastąpiony przez narzędzia do komunikacji online, to firmy będą się dwa razy zastanawiać nad wysłaniem pracownika w podróż i przemyślą czy jest to naprawdę konieczne. Dla mniejszych firm problemem z pewnością będą obecne ceny biletów, które wywindowały do ekstremalnych nieraz poziomów.
AG: Powiedz coś o swoim autorskim projekcie – portalu Grupowe-Bilety.pl?
PS: Portal powstał w czasie pandemii, ale z myślą o rynku biletów lotniczych po jej zakończeniu. Wiedziałem, że okres zamrożenia podróży lotniczych musi kiedyś minąć, jednocześnie byłem przekonany, że czas pandemii przyzwyczai ludzi do dużo większego poszukiwania wszelkich ofert w internecie. Przez lata zajmowałem się tematyką biletów lotniczych dla grup, najpierw w dziale grup Polskich Linii Lotniczych LOT, a następnie szukając klientów dla biletów grupowych dla linii lotniczych, które reprezentowałem w Polsce – m in. Condora, Aeromexico, GOL-a, a na koniec wspomnianych Czech Airlines i Smartwings. Znam specyfikę ruchu grupowego, problemy, ale również możliwości, jakie daje korzystanie z taryfy grupowej – stąd decyzja o założeniu portalu. Widząc jak z wygaśnięciem pandemii powoli wraca zapotrzebowanie na grupowe bilety lotnicze postanowiłem zaangażować się w portal rezygnując równocześnie z pracy na etacie. Ja prowadzę portal od strony handlowej, natomiast skuteczną i kompetentną obsługę zapewniają mi partnerzy, z którymi współpracuję. Z pewnością planowany jest jego dalszy rozwój w 2023 roku, zwłaszcza od strony technicznej.
AG: Równocześnie rozpoczynasz współpracę w nowym miejscu. Powiedz coś o tej firmie
PS: Tak to prawda, jakiś czas temu spotkałem się z właścicielami biura podróży i portalu turystycznego Fostertravel.pl, porozmawialiśmy luźno o branży, sytuacji rynkowej, możliwościach wspólnego rozwoju i doszliśmy do wniosku, że mamy bardzo zbieżne spojrzenia na wiele spraw i warto połączyć siły. Dla mnie to bardzo ciekawy projekt, jestem pewien, że taka firma jak Fostertravel.pl zasługuje na dużo większą rozpoznawalność rynkową niż ma obecnie. O pierwszych tygodniach współpracy mogę mówić w samych superlatywach, to co jest dla mnie kluczowe to, że jest to firma o typowo partnerskim charakterze.
AG: Na czym będzie polegać twoja praca?
PS: Fostertravel.pl to portal turystyczny, ale też sieć partnerskich biur podróży. Moją rolą, we współpracy z Izą Łużyńską, będzie rozwój sieci zarówno jakościowy jak i ilościowy. Mówiąc krótko chcemy zdecydowanie zwiększyć rozpoznawalność marki Fostertravel.pl przy jednoczesnym doskonaleniu naszej sieci biur partnerskich. Chcemy pozyskiwać takich parterów, z którymi wspólnie będziemy się rozwijać. Będziemy dla nich stworzyć coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem. Jestem pewien, że nasza wizja spełni oczekiwania rynku i konsekwentnie będziemy się rozwijać.
AG: Portal grupowy, budowanie sieci biur podróży, a nie tęsknisz za branżą lotniczą z którą byłeś kojarzony i w której pracowałeś przez lata?
PS: Reprezentowanie linii lotniczych w relacjach z agentami oraz prowadzenie ich strategii marketingowej na naszym rynku było naprawdę fascynującym zajęciem, ale jeśli mam być szczery to obecne projekty ekscytują mnie dużo bardziej. Co jakiś czas otrzymuje sygnały, że przewoźnicy, zwłaszcza ci bardziej egzotyczni, szukają wsparcia na naszym rynku, ja na takie doradztwo ad hoc choćby z sentymentu się nigdy nie zamykam, to jednak oba obecne projekty są da mnie absolutnym priorytetem.
Piotr Szczucki to menedżer przez wiele lat związany z branżą lotniczą, autor innowacyjnej procedury grupowej PLL LOT, następnie Generalny Agent Sprzedaży na Polskę linii Condor, Aeromexico, GOL, BMI Regional a na także Czech Airlines i Smartwings. Ponad rok jako Kierownik Regionalny w Coral Travel Poland. Autor i właściciel Portalu Grupowe-Bilety.pl, od października także współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty