Piotr Szczucki: powalczę o większą rozpoznawalność marki Fostertravel.pl
W Fostertravel.pl tworzymy dla biur współpracujących coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem – mówi w rozmowie z przedstawicielem redakcji portalu WaszaTurystyka.pl, Piotr Szczucki, współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci.
Adam Gąsior: Czas pandemii miałeś okazję obserwować pracując dla linii lotniczych a następnie i dla czołowego polskiego tour operatora? Jak te dwa lata wyglądały z Twojej perspektywy?
Piotr Szczucki: Gdy wybuchła pandemia miałem przyjemność reprezentować na rynku polskim linie lotnicze Czech Airlines a także ich siostrzaną linię Smartwings. Obaj przewoźnicy mieli zupełnie inny profil i strategię, Czech Airlines jako przewoźnik stricte korporacyjny skupiał się na segmencie business travel, podczas gdy Smartwings planował skopiować w Polsce, skuteczny u naszych południowych sąsiadów model operowania czarter mix. Niestety pandemia całkowicie pokrzyżowała plany obu linii a tym samym i moje. Czech Airlines na dobre pożegnał się z operowaniem na trasie Praga – Warszawa a w praktyce linia przestała niemal istnieć. Smartwings wrócił do operowania w Polsce w typowo czarterowej formule a plany rozwoju na naszym rynku odłożył na lata.
W związku z niepewną sytuacją branży lotniczej podjąłem pracę w Coral Travel Poland, co z wielu względów okazało się bardzo ciekawym krokiem. Po pierwsze poznałem od środka pokrewną branżę turystyki wypoczynkowej, po drugie poznałem wielu absolutnie fantastycznych ludzi. Jestem pewien, że Coral Travel Poland będzie się dalej prężnie rozwijał, wakacyjny boom na Turcję z pewnością szybko się nie skończy, choć rzecz jasna konkurencja także nie próżnuje. Rynek touroperatorski jest w naszym kraju niezwykle ciekawy.
AG: Jak oceniasz sytuację sektora podróży służbowych po pandemii?
PS: Myślę, że powoli wracają dobre czasy dla turystyki biznesowej, ale nigdy nie będą tak dobre jak przed wybuchem pandemii. Skoro ponad dwa lata dało się prowadzić biznes bez regularnego podróżowania a kontakt bezpośredni został skutecznie zastąpiony przez narzędzia do komunikacji online, to firmy będą się dwa razy zastanawiać nad wysłaniem pracownika w podróż i przemyślą czy jest to naprawdę konieczne. Dla mniejszych firm problemem z pewnością będą obecne ceny biletów, które wywindowały do ekstremalnych nieraz poziomów.
AG: Powiedz coś o swoim autorskim projekcie – portalu Grupowe-Bilety.pl?
PS: Portal powstał w czasie pandemii, ale z myślą o rynku biletów lotniczych po jej zakończeniu. Wiedziałem, że okres zamrożenia podróży lotniczych musi kiedyś minąć, jednocześnie byłem przekonany, że czas pandemii przyzwyczai ludzi do dużo większego poszukiwania wszelkich ofert w internecie. Przez lata zajmowałem się tematyką biletów lotniczych dla grup, najpierw w dziale grup Polskich Linii Lotniczych LOT, a następnie szukając klientów dla biletów grupowych dla linii lotniczych, które reprezentowałem w Polsce – m in. Condora, Aeromexico, GOL-a, a na koniec wspomnianych Czech Airlines i Smartwings. Znam specyfikę ruchu grupowego, problemy, ale również możliwości, jakie daje korzystanie z taryfy grupowej – stąd decyzja o założeniu portalu. Widząc jak z wygaśnięciem pandemii powoli wraca zapotrzebowanie na grupowe bilety lotnicze postanowiłem zaangażować się w portal rezygnując równocześnie z pracy na etacie. Ja prowadzę portal od strony handlowej, natomiast skuteczną i kompetentną obsługę zapewniają mi partnerzy, z którymi współpracuję. Z pewnością planowany jest jego dalszy rozwój w 2023 roku, zwłaszcza od strony technicznej.
AG: Równocześnie rozpoczynasz współpracę w nowym miejscu. Powiedz coś o tej firmie
PS: Tak to prawda, jakiś czas temu spotkałem się z właścicielami biura podróży i portalu turystycznego Fostertravel.pl, porozmawialiśmy luźno o branży, sytuacji rynkowej, możliwościach wspólnego rozwoju i doszliśmy do wniosku, że mamy bardzo zbieżne spojrzenia na wiele spraw i warto połączyć siły. Dla mnie to bardzo ciekawy projekt, jestem pewien, że taka firma jak Fostertravel.pl zasługuje na dużo większą rozpoznawalność rynkową niż ma obecnie. O pierwszych tygodniach współpracy mogę mówić w samych superlatywach, to co jest dla mnie kluczowe to, że jest to firma o typowo partnerskim charakterze.
AG: Na czym będzie polegać twoja praca?
PS: Fostertravel.pl to portal turystyczny, ale też sieć partnerskich biur podróży. Moją rolą, we współpracy z Izą Łużyńską, będzie rozwój sieci zarówno jakościowy jak i ilościowy. Mówiąc krótko chcemy zdecydowanie zwiększyć rozpoznawalność marki Fostertravel.pl przy jednoczesnym doskonaleniu naszej sieci biur partnerskich. Chcemy pozyskiwać takich parterów, z którymi wspólnie będziemy się rozwijać. Będziemy dla nich stworzyć coś na kształt partnerskiej franczyzy, by czuli się częścią sieci a nie jej jedynie trybem. Jestem pewien, że nasza wizja spełni oczekiwania rynku i konsekwentnie będziemy się rozwijać.
AG: Portal grupowy, budowanie sieci biur podróży, a nie tęsknisz za branżą lotniczą z którą byłeś kojarzony i w której pracowałeś przez lata?
PS: Reprezentowanie linii lotniczych w relacjach z agentami oraz prowadzenie ich strategii marketingowej na naszym rynku było naprawdę fascynującym zajęciem, ale jeśli mam być szczery to obecne projekty ekscytują mnie dużo bardziej. Co jakiś czas otrzymuje sygnały, że przewoźnicy, zwłaszcza ci bardziej egzotyczni, szukają wsparcia na naszym rynku, ja na takie doradztwo ad hoc choćby z sentymentu się nigdy nie zamykam, to jednak oba obecne projekty są da mnie absolutnym priorytetem.
Piotr Szczucki to menedżer przez wiele lat związany z branżą lotniczą, autor innowacyjnej procedury grupowej PLL LOT, następnie Generalny Agent Sprzedaży na Polskę linii Condor, Aeromexico, GOL, BMI Regional a na także Czech Airlines i Smartwings. Ponad rok jako Kierownik Regionalny w Coral Travel Poland. Autor i właściciel Portalu Grupowe-Bilety.pl, od października także współpracownik Fostertravel.pl odpowiedzialny za rozwój sieci
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Itaka podsumowuje sezon 2023/2024 i prezentuje ofertę lato 2025
Itaka podsumowała sezon 2023/2024 i zaprezentowała plany na Lato 2025 podczas cyklu…
0 Komentarzy5 Minuty
27 października 2024
Lato 2025 – ceny na wyjazdy w sierpniu dalej spadają
Analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA wskazuje, że w ubiegłym tygodniu…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
Polacy na zimowe wakacje wybierają egzotyczne kraje. Na czele Indie, Kolumbia i Filipiny
Coraz więcej Polaków decyduje się na egzotyczne wakacje zimą, a liczba podróżujących…
0 Komentarzy1 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty