Enter Air: ponad miliard przychodów w trzecim kwartale 2022 roku
Przychody Enter Air w trzech kwartałach 2022 rok wyniosły 1 823,9 mln zł, o 116 proc. więcej od 844,6 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. W porównywalnym okresie przed pandemią Covid-19, czyli w trzech kwartałach 2019 r. przychody spółki wyniosły 1 343,6 mln zł, co oznacza wzrost w obecnym roku o prawie 36 proc.
W samym trzecim kwartale bieżącego roku przychody Enter Air przekroczyły 1 mld zł i były o 87,4 proc. wyższe od 3 kw. 2021 r.
Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air, powiedział: „Tegoroczny sezon letni był zgodnie z oczekiwaniami bardzo dobry operacyjnie. Powodem do satysfakcji jest przekroczenie poziomu 1 miliarda przychodów w samym trzecim kwartale. To jest rekordowy wynik w naszej historii, co jest najlepszym dowodem na to, że nasza strategia, którą przyjęliśmy na ten sezon sprawdziła się perfekcyjnie. Trzeba podkreślić, że rok nie był łatwy. Pierwsza połowa roku była pod wpływem stopniowego wychodzenia z kryzysu pandemicznego, a od lutego jesteśmy pod wpływem napiętej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej, które mają i będą miały duże znaczenia dla całego rynku turystycznego. Obserwujemy duże zawirowania na rynku walutowym przez co po trzech kwartałach tego roku musieliśmy rozpoznać prawie 200 mln zł ujemnych, niegotówkowych różnic kursowych, które obciążyły raportowany wskaźnik EBITDA i zysk netto. Różnice kursowe mają jedynie wpływ na wyniki raportowane w reżimie standardów MSR, a nie na kondycję firmy.”
Spółka pobiła rekordowy rok 2019, mimo tego, że według oficjalnych analiz rynek był około 18 proc. poniżej poziomu roku 2019. Zdecydowany wzrost przychodów związany był przede wszystkim z ustępującą pandemią Covid-19, oraz faktem że turyści chętnie po zniesieniu restrykcji wracają do wakacji za granicą.
W trzech kwartałach 2022 r. Enter Air miał 234,1 mln zł zysku operacyjnego, czyli o 23,6 proc. więcej od 70,4 mln zł rok wcześniej oraz 4,3 mln zł zysku netto w porównaniu do 21,1 mln zł straty netto w trzech kwartałach 2022 r.
W analizowanym okresie EBITDA wyniosła 192,4 mln zł, czyli o 8,7 proc. więcej wobec 177,0 mln zł EBITDA w trzech kwartałach 2021 r. Bez uwzględniania różnic kursowych przewoźnik miał 387,1 mln zł EBITDA oraz 199,1 mln zł zysku netto.
Grzegorz Polaniecki dodał: „Naszym największym atutem jest elastyczność i wysoka jakość usługi za atrakcyjną cenę. Jesteśmy liderem polskiego rynku, ale kluczowa jest dla nas dywersyfikacja geograficzna, dzięki której możemy optymalnie wykorzystywać flotę przez cały rok i zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami pogorszania się sytuacji gospodarczej w Polsce. W przyszłym roku chcemy więcej latać z Europy Zachodniej. Już teraz notujemy znaczący wzrost przychodów z zagranicy, zamierzamy mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach skandynawskich i niemieckojęzycznych, gdzie zyskujemy coraz większą rozpoznawalność i jesteśmy doceniani za swoją solidną jakość.”
W sezonie letnim spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease. W Polsce Enter Air realizował połączenia dla największych touroperatorów i jednocześnie swoich wieloletnich partnerów. Przed rozpoczęciem sezonu przewoźnik podpisał umowy czarteru na sezon Lato 2022 i Zima 2022/23 z TUI Poland (o szacunkowej wartości 543,3 mln zł), Coral Travel Poland (o szacunkowej wartości 312,6 mln zł) oraz Rainbow Tours (o szacunkowej wartości 159,5 mln zł). Enter Air współpracuje także z Itaka Holdings.
Enter Air na koniec września 2022 r. miał 448,9 mln zł środków pieniężnych w porównaniu do 268,7 mln zł na koniec 2021 r. W 2022 r.
Grupa podpisała kolejne aneksy zmieniające umowy leasingowe, które dotyczyły przede wszystkim zmian harmonogramów i zasad w sposobie naliczania płatności leasingowych w okresie pandemii Covid-19. Porozumienia mają na celu zmniejszenie obciążeń finansowych Grupy w okresie zimowym, gdy wpływy ze sprzedaży są istotnie niższe.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty