Exim Tours podsumował preferencje wyjazdowe klientów z 2022 roku
Exim Tours podsumował rok 2022 odnośnie preferencji wyjazdowych swoich klientów. Zespół Exim Tours przedstawił raport, w którym prezentuje, gdzie najchętniej spędzały czas osoby, które skorzystały z oferty biura.
“Zbliża się koniec roku więc to dobry moment nie tylko na raporty roczne odnośnie przychodów ale także na podsumowanie trendów najbardziej atrakcyjnych kierunków wybieranych przez naszych klientów. Podzieliliśmy sobie to podsumowanie na kierunki i terminy wyjazdów” – mówi Damian Protosiewicz, kierownik sprzedaży w Exim Tours.
Gdzie klienci spędzają Święta i Sylwestra?
Na podium kierunków wybieranych przez klientów Exim Tours na wyjazdy świąteczno-noworoczne stanęły: Malta (prawie 27 proc.), Egipt (ok.21 proc.) i Cypr Północny (prawie 15 proc.). Dwa pierwsze kierunki co roku wiodą prym w tym okresie ale widzimy też, że Cypr Północny zyskał na popularności dzięki bogatej bazie hotelowej, którą mamy w ofercie.
Dokąd w tropiki?
Egzotyka także z roku na rok zyskuje popularność. Klienci nie boją się wyjeżdżać dalej i na dłużej. Mimo kryzysu z początku roku jakim była wojna w Ukrainie i inflacja, klienci nie bali się wyjeżdżać w dalekie podróże. Dane pokazują, że aż 69 proc. klientów na swoje egzotyczne wakacje wybrało Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kolejne miejsca zajęły Malediwy i Dominikana. Nie wyobrażamy sobie, żebyśmy nie mieli w ofercie tych kierunków. Sukcesywnie rozszerzamy więc ofertę egzotyki o kolejne destynacje, takie jak np. Jamajka lub Barbados.
Top wybory klientów na Lato 2022
Choć rok 2022 był pełen wyzwań i przeciwności losu, to sprzedaż oferty letniej ruszyła dynamicznie. Klienci Exim Tours wybierali najchętniej Hiszpanię – mówimy tu o całej destynacji (wybrzeże kraju plus wyspy). Na drugim miejscu znalazł się Egipt a na kolejnym Tunezja (Djerba i kontynentalna).
Jeśli chodzi o konkretne regiony, gdzie klienci najchętniej spędzali lato 2022, były to: Słoneczny Brzeg w Bułgarii, Riwiera Turecka a także Hurghada.
A dokąd klienci wybierali się na wakacje własnym transportem?
“Cieszymy się, że rozwinęliśmy ofertę z dojazdem własnym, z którego nasi Klienci także korzystali. Najchętniej jeździli do Polski (35 proc.), Chorwacji (29 proc.) i Bułgarii (15% proc.)” – dodaje Protosiewicz.
Zima w Exim Tours
W tym roku odnotowaliśmy też bardzo dobrą sprzedaż kierunków zimowych. Nasi Klienci najchętniej zjeżdżają na nartach w polskich górach (49 proc.), w kurortach we Włoszech (36 proc.) a także w Austrii (11 proc.).
Jakie trendy Exim Tours przewiduje na rok 2023?
“Myślę, że coraz większą popularność zdobędzie nasz produkt „dynamiczne pakietowanie”, gdzie Klient może skonstruować swoje wymarzone wakacje i wybrać z naszej oferty tylko te elementy, które faktycznie chce. Jeśli marzy mu się wyjazd na cztery dni albo na 11 może to zrobić bez problemu. Tak samo może dobrać sobie odpowiednie wyżywienie czy wielkość bagażu. W mojej ocenie w przypadku czarterów w pierwszej kolejności będą wyprzedawać się kierunki korzystniejsze cenowo takie jak np. Tunezja” – przewiduje Damian Protosiewicz.
Z kolei Dawid Potoczny – dyrektor produktu lotów regularnych w Exim Tours twierdzi, że na największą uwagę zasługuje Costa Brava, która ma ogromne możliwości jeśli chodzi o liczbę połączeń i bardzo dobrą oraz stosunkowo tanią bazę hotelową. Kolejno wymienia Cypr Południowy i Północny, bo Exim Tours zwiększyło na tych kierunkach liczbę połączeń lotniczych w stosunku do zeszłego roku.
“Na pewno produktem, który zapewni dużą liczbę klientów będzie też Bułgaria, która mimo że w przedsprzedaży nie triumfuje na podium, to na pewno nadrobi wszystko przed sezonem. Dodatkowo w Bułgarii uruchomione zostały cztery połączenia tygodniowo do Warny i jeżeli zainteresowanie tą częścią Bułgarii się utrzyma, to liczymy na dobre wyniki sprzedażowe. Jesteśmy przekonani też, że wysokim zainteresowaniem będą cieszyć się Majorka i Grecję, szczególnie myślę tu o Krecie, na którą z roku na rok wysyłamy coraz większą liczbę klientów” – mówi Dawid Potoczny.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty