Śląsk ma swoje Convention Bureau
W czwartek 12 stycznia, na Stadionie Śląskim w Chorzowie nastąpiła – pod hasłem „Potęgujemy Twój biznes” – inauguracja Silesia Convention Bureau, które będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych.
Utworzyła go Śląska Organizacja Turystyczna.
Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskiego, powiedział: „Województwo śląskie charakteryzuje się różnorodnością potencjału turystycznego, posiada wysokiej jakości infrastrukturę, jest bardzo dobrze skomunikowane i dysponuje bogatym zapleczem atrakcji turystycznych. Śląsk ma wszystko, czego można oczekiwać od regionu turystycznego, więc skutecznie przyciąga turystów. W ostatnich latach odwiedzało je prawie 6 mln osób zostawiając w regionie około 6 mld zł rocznie. To wszystko sprawia, że region stanowi atrakcyjną destynację także dla organizacji wydarzeń biznesowych. Ten potencjał wymaga sformalizowanego wsparcia, stąd pomysł na uruchomienie Silesia Convention Bureau, na którego działalność województwo śląskie przeznaczy 1 mln zł rocznie. Projekt Convention Bureau powinien ostatecznie zmienić dawny stygmat Śląska, regionu nie kojarzącego się z turystyką i sprawić, że pojawią się tu licznie klienci biznesowi.”
Adam Wawoczny, prezesa zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodał: „Działalność Silesia Convention Bureau jest w pełni uzasadniona. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie. Funkcjonowanie Silesia Convention Bureau przyniesie wiele korzyści. Wśród nich będzie integracja różnych podmiotów z całego województwa w sferze organizacji wydarzeń biznesowych. Skorzystają firmy hotelarskie, gastronomiczne, zarządzające atrakcjami turystycznymi oraz organizujące wydarzenia typu incentive, gdyż uzyskają kompleksową informację i ofertę turystyczną poszczególnych subregionów. Wreszcie skorzysta cały region pozycjonowany jako atrakcyjna destynacja w sektorze turystyki biznesowej. Będziemy oczywiście współpracować i wymieniać informacje z innymi Convention Bureau w Polsce. Nie chcemy jednak iść ich śladami, sami chcemy wytyczać nowe ścieżki w turystyce.
Obecny na inauguracji przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik, podkreślił, że województwo zwiększyło o 50 proc. budżet przeznaczony na promocję turystyczną regionu.”
Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, zaznaczyła: „Formalnie funkcjonować będzie w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej wykorzystując jej istniejącą strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Śląska Organizacja Turystyczna prowadząc swoją działalność od 2005 roku posiada szeroką formułę organizacyjną doskonale sprawdzającą się w promocji turystycznej”
Podczas konferencji zostało podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego. Silesia Convention Bureau pozostaje otwarte n nowych partnerów.
Pierwsi konsorcjanci Silesia Convention Bureau, to:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Arche S.A. – Arche Hotel Częstochowa****
Business Service Galop – Professional Congress Organizer (PSO)
CISTERCIUM Sp. z o. o. – Bel Mon Resort
Coffee Sp. z o.o. Spółka Komandytowo-Akcyjna – Hotel Fajkier Wellness & SPA
Fundacja Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego Facultas Iuridica
Grupa DE Sp. z o.o. S. K. – Dream Events
Hurtownia Adrenaliny
KAMiNSKi Rafał Kamiński – Open Mind Team
Mariacki Sp. z o.o. – Best Western Hotel Mariacki – Restauracja Browar Mariacki
Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
PTWP Event Center Sp. z o.o.
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
Stadion Śląski Sp. z o.o.
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Zamek Piastowski w Raciborzu
Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny
ZIAD Bielsko-Biała S.A.
POWIĄZANE WPISY
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
23 sierpnia 2024
Kolejka na Kasprowy Wierch wznowiła kursowanie
Kolejka linowa na Kasprowy Wierch, po jednodniowej przerwie spowodowanej przez burzę,…
0 Komentarzy1 Minuta
23 lipca 2024
Druskienniki i Birsztany – litewskie uzdrowiska na wyciągnięcie ręki
O uzdrowisku w Druskiennikach słyszał niemal każdy. Coraz większym zainteresowaniem…
0 Komentarzy4 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
20 czerwca 2024
Wianki nad Wisłą – otwarcie sezonu turystycznego na Mazowszu
Już 22 czerwca na warszawskim Podzamczu odbędą się kolejne, uwielbiane przez mieszkańców…
0 Komentarzy2 Minuty
6 czerwca 2024
Sondaż: Polacy na wakacje wydadzą średnio o 1500 zł więcej i nieco mniej boją się o ceny i inflację
Ponad połowa Polaków ma już sprecyzowane plany wakacyjne. Podobnie jak w zeszłym roku…
0 Komentarzy8 Minuty
23 maja 2024
Świnoujście: „Udała się trudna sztuka połączenia turystyki i przemysłu”
Eksperci podkreślają udane połączenie rozwoju turystyki i przemysłu w Świnoujściu po…
0 Komentarzy4 Minuty
23 kwietnia 2024
Otwarcie sezonu turystycznego w Chorwacji
180 polskich touroperatorów, agentów turystycznych, ekspertów z branży i dziennikarzy…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty