Flix i Daimler Buses nawiązują współpracę w celu rozwoju e-mobilności autobusów dalekobieżnych

Flix dołączył do projektu prowadzonego przez OEM Daimler Buses, którego celem jest opracowanie w ciągu najbliższych czterech lat wysokowydajnego, w pełni elektrycznego napędu dla autobusów dalekobieżnych. W tym celu dwa prototypowe pojazdy zasilane energią elektryczną zostaną przetestowane w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Docelowo rozwiązanie ma zostać zastosowane w pojazdach dalekobieżnych floty FlixBusa w ramach dążenia firmy do osiągnięcia całkowitej neutralności emisyjnej.
W ciągu najbliższych czterech lat, w ramach współpracy firmy Flix wraz z OEM Daimler Buses oraz partnerami badawczymi, ma zostać opracowany w pełni elektryczny napęd dla autobusów dalekobieżnych. Projekt zakłada długofalowe testowanie nowej technologii w warunkach rzeczywistych na dwóch prototypach pojazdów, dlatego doświadczenie FlixBusa w zarządzaniu najszerszą siatką połączeń autobusowych na świecie będzie kluczowe dla przebiegu projektu. Firma będzie na bieżąco oceniać osiągi pojazdów, aby upewnić się, że spełniają one wszystkie wymagania do zapewnienia ich najwyższej wydajności, mając w perspektywie wdrożenie ich do floty FlixBusa.
„Wierzymy, że zeroemisyjność podróży autobusowych będzie rozwiązaniem, które przyczyni się do całkowitej dekarbonizacji transportu. Odkąd założyliśmy FlixBusa, nieustannie dążymy do zmniejszenia naszego wpływu na środowisko poprzez badanie alternatywnych napędów i umożliwienie kompensacji śladu węglowego” – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny firmy Flix.
„Dzięki współpracy z Daimler Buses i partnerami badawczymi, którzy podzielają naszą wizję ekologicznej przyszłości transportu, możemy teraz wykonać kolejny krok milowy w kierunku naszego celu, jakim jest przekształcenie całej branży poprzez zapewnienie ekologicznych, nowoczesnych i jednocześnie przystępnych cenowo opcji podróży” – dodaje.
Flix i Daimler Buses połączyły siły z niemieckimi instytututami badawczymi i edukacyjnymi w dziedzinie technologii, tworząc w ten sposób sojusz międzysektorowy. Jako partnerzy badawczy, w projekcie biorą udział naukowcy z Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Uniwersytetu w Mannheim oraz Uniwersytetu Technicznego w Kaiserslautern-Landau (RPTU), a finansowanie projektu zostało zapewnione przez Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu Niemiec.
Droga do dekarbonizacji: technologia bronią w walce o środowisko
Flix, Daimler Buses i partnerzy badawczy stawiają sobie za cel pokonanie przeszkód technologicznych, które dotychczas uniemożliwiały wdrożenie elektrycznego napędu na długim dystansie. Największym wyzwaniem jest zadbanie o wysoką wydajność pojazdów na długich trasach przy jednoczesnym zachowaniu ich pojemności, wyrażonej w przestrzeni wydzielonej dla pasażerów oraz bagażu, ponieważ w praktyce oprócz zapewnienia odpowiedniego poziomu naładowania takiego pojazdu, równie istotną kwestią jest spełnianie standardów operacyjnych.
Proces opracowywania technologii, która może rozwiązać powyższe problemy będzie dość złożony, jako że należy wziąć pod uwagę różnorodne czynniki. Napęd zostanie zaprojektowany z uwzględnieniem parametrów, takich jak zużycie energii, zasięg, wydajność jazdy i żywotność baterii. Opracowany mechanizm zostanie poddany analizom pod kątem opłacalności, skutków dla środowiska i ogólnej możliwości zastosowania go w obecnych warunkach rynkowych.
Przy pozytywnym wyniku analizy dwa prototypowe układy napędowe zostaną zainstalowane w modelach demonstracyjnych i przetestowane w warunkach rzeczywistych. Kolejnym krokiem będzie opracowanie na podstawie otrzymanych wyników testu finalnej wersji w pełni elektrycznych i wydajnych autobusów dalekobieżnych, co będzie podstawą do rozpoczęcia ich produkcji. Flix będzie także uczestniczył w procesie zatwierdzania pojazdów testowanych w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. W trakcie przebiegu projektu firma będzie na bieżąco analizować poszczególne aspekty zastosowanego rozwiązania, aby w dłuższej perspektywie wprowadzić tę technologię w dalekobieżnych autobusach FlixBusa.
POWIĄZANE WPISY
7 kwietnia 2025
Paweł Piątkowski powołany na dyrektora operacyjnego PHH
Polski Holding Hotelowy powołał Pawła Piątkowskiego na stanowisko dyrektora operacyjnego.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
PLL LOT: salonik Polonez w nowej odsłonie
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły renowację saloniku biznesowego Polonez na lotnisku…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT uruchomił połączenie Kraków – Paryż-Orly
31 marca 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły bezpośrednie połączenie Kraków –…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza letni rozkład lotów z Poznania na 2025 rok. 38 tras i 1,9 mln miejsc
Ryanair ogłosił największy w historii letni rozkład lotów z Poznania na 2025 rok,…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
„Follow me” w stylu lat 90. Polonez Caro nową atrakcją Lotniska Chopina
Lotnisko Chopina wzbogaciło swoją flotę pojazdów operacyjnych o kultowy samochód –…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza rozkład lotów z Krakowa na lato 2025. 83 trasy i cztery nowe kierunki
1 kwietnia 2025 roku linia lotnicza Ryanair ogłosiła rekordowy rozkład lotów z Krakowa na…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Anex Tour świętuje i zapowiada powrót marki Asteria
28 marca 2025 roku w warszawskim klubie Moxo odbyło się branżowe wydarzenie zorganizowane…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
Paweł Piątkowski powołany na dyrektora operacyjnego PHH
Polski Holding Hotelowy powołał Pawła Piątkowskiego na stanowisko dyrektora operacyjnego.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
PLL LOT: salonik Polonez w nowej odsłonie
Polskie Linie Lotnicze LOT zakończyły renowację saloniku biznesowego Polonez na lotnisku…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
29 lotów tygodniowo z Polski do Paryża w letnim rozkładzie Air France
Air France zaprezentował strategię na sezon letni 2025, kontynuując rozwój swojej siatki…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
PLL LOT uruchomił połączenie Kraków – Paryż-Orly
31 marca 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły bezpośrednie połączenie Kraków –…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza letni rozkład lotów z Poznania na 2025 rok. 38 tras i 1,9 mln miejsc
Ryanair ogłosił największy w historii letni rozkład lotów z Poznania na 2025 rok,…
0 Komentarzy3 Minuty
8 kwietnia 2025
Ryanair obsłużył 15 mln pasażerów w marcu 2025
2 kwietnia Ryanair Holdings opublikował statystyki ruchu za marzec 2025. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
„Follow me” w stylu lat 90. Polonez Caro nową atrakcją Lotniska Chopina
Lotnisko Chopina wzbogaciło swoją flotę pojazdów operacyjnych o kultowy samochód –…
0 Komentarzy1 Minuta
8 kwietnia 2025
Ryanair ogłasza rozkład lotów z Krakowa na lato 2025. 83 trasy i cztery nowe kierunki
1 kwietnia 2025 roku linia lotnicza Ryanair ogłosiła rekordowy rozkład lotów z Krakowa na…
0 Komentarzy2 Minuty
7 kwietnia 2025
Anex Tour świętuje i zapowiada powrót marki Asteria
28 marca 2025 roku w warszawskim klubie Moxo odbyło się branżowe wydarzenie zorganizowane…
0 Komentarzy1 Minuty
7 kwietnia 2025
Paweł Piątkowski powołany na dyrektora operacyjnego PHH
Polski Holding Hotelowy powołał Pawła Piątkowskiego na stanowisko dyrektora operacyjnego.…
0 Komentarzy1 Minuty