Sopot zachęca rodziny do zimowego odkrywania miasta
Okres ferii zimowych, to po wakacjach najczęściej wybierany czas, na wyjazdy rodzinne w Polsce. Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna w sezonie 2022/2023 wyjazdy w celach turystycznych z co najmniej jednym noclegiem planuje 35 proc. Polaków. Ponad 60 proc. z nich decyduje się na wypoczynek w kraju, w tym również w Sopocie.
Ponad połowa wyjeżdżających deklaruje, że wyjeżdża zimą nie tylko na narty ale również żeby zmienić otoczenie lub wypocząć. Pogoda bywa w tym okresie nieprzewidywalna stąd coraz częściej warto wybrać na wypoczynek miejsce, które zapewni nam różnorodne formy spędzania wolnego czasu nie uzależnione od warunków atmosferycznych.
Misją Sopockiej Organizacji Turystycznej jest promocja Sopotu jako całorocznej destynacji turystycznej.
„Zależy nam na przyciągnięciu gości również poza szczytem sezonu, dlatego staramy się promować atuty i atrakcje miasta również zimą. Tym razem taką inicjatywą jest „Sopocka wykreślanka”, rodzaj zabawy polegającej na odnajdywaniu i wykreślaniu ukrytych w przedstawionym diagramie słów.” – mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
Wymienione dla ułatwienia pod diagramem wyrazy, to lista najbardziej popularnych miejsc i symboli miasta. Wspólne pogłówkowanie i dobre ćwiczenie na spostrzegawczość to tylko pierwsza część zabawy. Żeby dzieciaki przekonały się jak wyglądają rybackie kutry i czy solanka faktycznie jest taka słona, zachęcamy ich opiekunów do odkrywania z nimi miejsc i symboli wskazanych w wykreślance.
Wykreślanki można otrzymać w sopockich hotelach i instytucjach kultury jak i w punktach Informacji Turystycznej na Placu Zdrojowym 2 (na drugim piętrze) oraz na ul. Dworcowej 4, od poniedziałku do niedzieli w godz. 9-17.
Aby odpowiednio zmotywować młodych odkrywców, nagrodzimy ich trud. Każde dziecko, które pojawi się w sopockich punktach informacji turystycznej z dobrze wypełnioną wykreślanką otrzyma imienny dyplom – „Odkrywcy Sopotu” i drobny gadżet, który będzie miłą pamiątką. Rodzice w trakcie odwiedzin będą mogli zasięgnąć dodatkowych informacji o sopockich atrakcjach, poznać ciekawostki na temat naszego kurortu czy zaopatrzyć się w sopockie pamiątki.
„Mobilizacja do wspólnego działania, element wyzwania, zachęta do odkrywania świata offline, a jednocześnie gotowy scenariusz na zabawę z dziećmi, te elementy przyświecały nam przy tworzeniu „Sopockiej wykreślanki”. Zależy nam aby miłością do naszego miasta zarażać już najmłodszych gości. Chcieliśmy również ułatwić nieco życie rodzicom, sam jako tata dwójki energicznych maluchów wiem najlepiej, że dzieci które mają „co robić” to szczęśliwe dzieci, a rodzicom repertuar na wymyślanie rozrywek też się czasem kończy” – dodaje Bartłomiej Barski.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty