W lutym hotele nieco droższe niż w styczniu
Według badań hotele.pl, średnie ceny w polskich hotelach w styczniu wzrosły o 5,6 proc. w stosunku do stycznia, oraz wzrostem o 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014. Największy udział w tym wzroście miały rezerwacje dokonywane przez klientów indywidualnych, w przypadku których średnia cena rezerwacji wzrosła aż o 27,42 proc. (w ujęciu rok do roku). Nieco mniejszy wzrost zanotowano w przypadku rezerwacji firmowych, który wyniósł 6,26 proc. (również w ujęciu rok do roku).
W lutym niezmiennie największą popularnością cieszyły się hotele o standardzie 3*, których udział w rezerwacjach wyniósł 47,78 proc. W porównaniu do lutego poprzedniego roku ta grupa hoteli odnotowała jednak niewielki spadek liczby rezerwacji, o 2,9 proc.. Zwraca również uwagę duży spadek liczby rezerwacji w hotelach 5*, o 37 proc. w stosunku do roku 2014. Nieco większą popularnością, niż w analogicznym okresie w roku poprzednim, cieszyły się hotele 2*, w przypadku których odnotowano wzrost rezerwacji o 7,3 proc..
W lutym odnotowano znaczny wzrost popularności Wrocławia. W porównaniu do lutego 2014 roku, liczba rezerwacji w tym mieście wzrosła aż o 24,2 proc.. Przyczynili się do tego przede wszystkim klienci firmowi. Ten segment zanotował wzrost o 26,6 proc.. Spośród innych dużych miast na uwagę zasługuje wzrost liczby rezerwacji w Łodzi (12,2 proc. więcej). Spory spadek zainteresowania odnotował Kraków, gdzie liczba rezerwacji spadła o 13 proc..
Klienci korporacyjni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 5*, średnio 9 dni przed rozpoczęciem pobytu. Z kolei klienci indywidualni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 3*, aż na 22 dni przed przyjazdem.
Najkrótszy przedział czasowy pomiędzy datą rezerwacji, a początkiem pobytu, odnotowano w hotelach 2* (średnio niecałe 4 dni) w przypadku klientów firmowych, oraz w hotelach 5* (średnio nieco ponad 7 dni) w przypadku klientów indywidualnych.
Średnia cena noclegu za dobę w lutym br. pozostawała na zbliżonym poziomie do tego samego okresu w roku poprzednim, i wyniosła 212,10 zł (2,11 proc. mniej niż rok wcześniej).
W przypadku najpopularniejszych hoteli wśród klientów korporacyjnych, tj. o standardzie 3*, średnia cena pobytu za dobę wyniosła 202,18 zł, tj. o 3,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Klienci indywidualni, którzy również najchętniej rezerwowali hotele 3*, musieli się liczyć ze średnim wydatkiem rzędu 189,93 zł za dobę.
Największy wzrost średniej ceny za dobę odnotowano w hotelach 5*, gdzie wzrost w stosunku do lutego 2014 wyniósł 11,52 proc. (do poziomu 413,80 zł). Największy spadek średniej ceny za dobę odnotowano w hotelach 1*, gdzie wyniósł on 5,99 proc. (do poziomu 136,84 zł).
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty