W 2022 Hiszpanię odwiedziło ponad 1,5 mln turystów z Polski
W 2022 padł rekord w liczbie Polaków odwiedzających Hiszpanię, który wyniósł dokładnie 1 546 163 turystów, co stanowi 2,15 proc. ogólnej liczby turystów zagranicznych podróżujących do Hiszpanii, według szacunków Narodowego Instytutu Statystycznego na podstawie badań ruchu turystycznego na granicach (Frontur).
Liczby te oznaczają wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (poprzedzającym pandemię Covid-19, w którym również odnotowano rekordową liczbę przyjazdów) oraz o 88 proc. w porównaniu z rokiem 2021.
W sumie w 2022 roku Hiszpanię odwiedziło 71,5 miliona zagranicznych gości.
Odnośnie poniesionych wydatków, to w 2022 roku polscy turyści wydali łącznie ponad 2 mln euro, co stanowi 2,6 proc. całkowitych wydatków dokonanych przez turystów zagranicznych w Hiszpanii. Średnie dzienne wydatki wzrosły do 169 euro, co również jest rekordową kwotą, i stanowi wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z rokiem 2021r.
Dzięki tym liczbom Polska umacnia swoją pozycję jako jeden z głównych rynków wyjazdowych do Hiszpanii, wykazując przy tym ogromną dynamikę i potencjał wzrostowy. Należy pamiętać, że już w 2021 roku Polska była rynkiem europejskim, który wykazał stosunkowo największe ożywienie w podróżach do Hiszpanii.
Wśród głównych hiszpańskich destynacji wybieranych przez Polaków w 2022 roku, według badania Frontur, prym wiodą Wyspy Kanaryjskie, gdzie przyjechało ponad 429 tys. polskich turystów, co oznacza wzrost o 14,26 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Na drugim miejscu plasuje się Katalonia z 303 tysiącami turystów oraz Baleary z prawie 258 tysiącami turystów, destynacja, która odnotowuje wzrost o 67 proc. w porównaniu z 2019 r.
W 2022 roku główne aktywności realizowane przez polskich turystów w Hiszpanii to wizyty w miastach (73 proc.), korzystanie z plaży (71 proc.), zakupy (62 proc.) oraz odwiedzanie obszarów przyrodniczych (42 proc.), co pokazuje duże zainteresowanie polskiego turysty zróżnicowaną ofertą turystyczną hiszpańskich destynacji.
Nieznane skarby hiszpańskiej kultury, kuchni i przyrody. Nekera pokazała agentom Costa de Azahar
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty