Accor: przychody wyższe o 80 proc. niż w 2021. Zysk netto na poziomie 402 mln euro
Accor podsumował 2022 rok z przychodem ponad 4,22 mld euro, co oznacza wzrost o 80 proc. rok do roku. Grupa osiągnęła zysk w wysokości 402 mln euro i przekroczyła ustalone na 2022 rok cele finansowe.
Po dwóch latach naznaczonych skutkami pandemii, 2022 rok przyniósł znaczącą poprawę w działalności Accor. Jak donosi grupa, wyniki hoteli w drugiej połowie roku przewyższyły poziomy z 2019 niemal we wszystkich regionach. Ożywienie ruchu turystycznego na całym świecie było napędzane przede wszystkim przez gości krajowych, których zainteresowanie pobytami w hotelach było wyższe niż przed pandemią. Zysk netto grupy wyniósł 402 mln euro w 2022 r. w porównaniu z 85 mln euro w 2021 roku.
Więcej turystów zagranicznych i wyższe ceny
Jednocześnie grupa obserwuje wzrost liczby podróży międzynarodowych, która jeszcze nie powróciła do stanu z 2019 roku. Jak zanotowano w ostatnich kwartałach, ożywieniu towarzyszył silny wzrost cen, napędzany popytem i wzmacniany przez inflację.
“Ubiegły rok przyniósł znaczną poprawę w branży turystycznej. Odnotowaliśmy solidny wzrost we wszystkich regionach, co odzwierciedla ten trend. Grupa przekroczyła cele finansowe i pozafinansowe, dzięki czemu możemy spokojnie patrzeć w przyszłość. W 2023 roku naszą ambicją jest dalszy rozwój i umocnienie pozycji lidera poprzez ciągłą ewolucję standardów branży hotelarskiej oraz wzmacnianie dotychczasowej i przyszłej współpracy z partnerami” – podkreśla Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
W 2022 roku Accor otworzył 299 hoteli (43 tys. pokoi), co oznacza wzrost netto w sieci o 3,2 proc. w ciągu roku. Na koniec grudnia 2022 r. grupa posiadała portfel hotelowy obejmujący 802, 3 tys. (5,45 tys. hoteli). W planie jest dodanie do tego 216 tys. pokoi (1,25 tys. hoteli).
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty