PHH z nową akcją dla hotelarzy. Dyskusje przy śniadaniu mają inspirować działy HR
Pandemia spowodowała duże braki kadrowe w hotelarstwie, dlatego Grupa Polskiego Holdingu Hotelowego zainicjowała pierwsze śniadanie HR dla przedstawicieli branży, mające m.in. zainspirować uczestników do działania. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR zaplanowano na maj br.
Uczestnicy pierwszego śniadania HR podkreślali, że hotelarstwo wciąż uważane jest za atrakcyjną branżę, w której można awansować, rozwijać się i spełniać pasje. Spotkanie w warszawskim hotelu Renaissance zostało zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, a poprowadziła je Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
Prowadząca przytoczyła dane raportu World Travel & Tourism, który informuje, że tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie jedno miejsce na osiem wakatów. Dane te pokazały, jakim wyzwaniem będzie utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży.
„Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód” – powiedziała Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience.
W dalszej części spotkania uczestnicy podkreślali, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje.
„Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje” – zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Podczas spotkania zwrócono także uwagę na zmieniającą się rolę i znaczenie kobiet w hotelarstwie. To właśnie one coraz częściej przejmują kierownicze stanowiska w swoich organizacjach i dbają o wielowymiarowy rozwój pracowników i odpowiednią komunikację, nastawioną bardziej na współpracę, niż konkurencję.
„W Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego ponad 60 proc. kobiet zajmuje stanowiska kierownicze. W naszych hotelach bardzo dużą rolę odgrywają kobiety, które są dyrektorami hoteli, zarządzają zespołami, a także przeważają na stanowiskach liniowych. Głos kobiet jest bardzo ważny, również w branży hotelarskiej, tym bardziej istotne jest, by jak największa reprezentacja kobiet uczestniczyła w panelach czy dyskusjach tematycznych” – powiedziała Danuta Kisielewska, dyrektor personalna w Polskim Holdingu Hotelowym.
Przedstawiciele hoteli i firm hotelarskich uznali, że czeka ich wiele pracy w obszarze zatrzymania i pozyskiwania nowych pracowników. Obecnie jednym z najważniejszych wyzwań dla nich jest podjęcie pracy nad wzmocnieniem wizerunku branży hotelarskiej w oczach pracownika – obecnego i potencjalnego, a następnie w oczach innych branż.
Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR zostało zaplanowane w maju 2023 roku w Renaissance Warsaw Airport Hotel.
Grupa PHH przekazała 100 tys. zł na rehabilitację chorej Laury
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Podróż w rytmie slow – Mołdawia na Targach ITTF Warsaw
Mołdawianie mówią, że gościnność to ich drugie imię, dlatego każdy, kto odwiedzi ten…
0 Komentarzy8 Minuty