Wakacje.pl: Polacy ponownie najchętniej spędzą Wielkanoc w Egipcie
Według specjalistów z Wakacje.pl tegoroczne święta Wielkanocne Polacy spędzą na odpoczynku w ciepłych krajach. Podobnie jak w zeszłym roku dominować będą wyjazdy do Egiptu. Chętnie wybierane są także tygodniowe pobyty w Polsce.
Polacy zdecydowali już gdzie chcą spędzić tegoroczne święta Wielkanocne. Podobnie jak w 2022 najczęściej wybierane są wyjazdy do Egiptu. Na liście najpopularnieszych miejsc przygotowanej przez Wakacje.pl znalazła się również Polska. Rok temu miejsca od drugiego do piątego zajmowały kolejno Hiszpania, Cypr, Turcja i Malta. Natomiast w tym roku Malta znalazła się na szóstym miejscu w zestawieniu, ale liczba rezerwacji nie zmniejszyła się, a to oznacza, że inne kierunki zyskują na popularności.
„Egipt to, podobnie jak przed rokiem, wielkanocny bestseller. Kraj faraonów jest też jednym z dwóch krajów w top 5, który utrzymał swoją pozycję w rankingu najpopularniejszych kierunków na święta w porównaniu z poprzednim rokiem. Kolejnym jest Cypr zajmujący pozycję trzecią, na pozostałych obserwujemy kilka interesujących przesunięć” – mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
Jednym z krajów cieszącym się również popularnością, jest Grecja, gdzie pierwsze loty do regionów typowo turystycznych rozpoczynają się wraz z początkiem wiosny.
„Grecja to kraj, który na razie nie jest jeszcze, poza wypadami do miast realizowanymi w ramach city breaków, w całorocznej ofercie biur podróży. Pierwsze wyloty do regionów typowo turystycznych, na przykład na wyspy, odbywają się wiosną. Poza tym, że o tej porze roku Grecja jest piękna, dla wielu dodatkową zachętą są atrakcyjne ceny. Jak pokazują statystyki Wakacje.pl, średnio jest to niewiele ponad 2 tysiącem złotych od osoby za tygodniowy pobyt” – mówi Jolanta Kołodziejczyk, dyrektor zarządzająca produktem dedykowanym w Wakacje.pl.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków jako jedyny daleki kraj pojawiły się Zjednoczone Emiraty Arabskie, które zajmują pozycję siódmą.
„Emiraty to kierunek, który zyskuje na popularności wśród klientów biur podróży. Z jednej strony kojarzy się już egzotycznie, ma gwarancję pogody, z drugiej jest położony stosunkowo niedaleko od Polski, bo w odległości niecałych sześciu godzin lotu. Zaletą jest również rozbudowana siatka połączeń i zróżnicowana oferta hotelowa dostosowana do różnych budżetów, co sprawia, że jest to miejsce popularne także na krótsze wypady” – podkreśla Jolanta Kołodziejczyk.
Powrót Tunezji i wzrost popularności Czarnogóry
W tym roku do sprzedaży powróciła również Tunezja, która w czasie pandemii była niedostępna z powodu restrykcyjnych zasad wjazdu. Zaskoczeniem w rankingu okazała się stosunkowo wysoka pozycja Czarnogóry.
„Z pewnością możemy powiedzieć, że Polacy są coraz bardziej dojrzałymi turystami lubiącymi odkrywać nowe kierunki. Jednym z nich jest Czarnogóra, która, choć może nie jest nowością w ofercie biur podróży, to dzięki stale rozbudowywanej siatce połączeń lotniczych zyskuje coraz większe grono zadowolonych klientów” – komentuje Dominik Miłowski.
W top 10 pojawiła się także Polska. Obecnie choć przed turystami otworem stoją prawie wszystkie kierunki świata, zainteresowanie podróżami krajowymi nadal jest widoczne. Wielkanoc to czas, kiedy klienci decydują się na wyjazd zarówno nad morze, jak i w góry.
Analiza danych sprzedażowych pokazała również, że większość wyjazdów na Wielkanoc to pobyty siedmiodniowe, te na 3-6 dni stanowią 23 proc. rezerwacji. To potwierdza, że dla wielu osób święta są kolejną okazją do spędzania tradycyjnego tygodniowego urlopu, natomiast na krótszą opcję decyduje się prawie co czwarty klient Wakacje.pl.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Złoty Certyfikat POT 2024 dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego
Polska Organizacja Turystyczna po raz 21. uhonorowała najlepsze atrakcje turystyczne w…
0 Komentarzy2 Minuty
22 listopada 2024
„Widzimy się w Sopocie” – nowa kampania promująca jesienno-zimowe atrakcje miasta
Pod hasłem „Widzimy się w Sopocie” rozpoczęła się kampania promocyjna, której celem jest…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Ryanair i ESN: 10 proc. zniżki oraz darmowy bagaż dla europejskich studentów
Ryanair ogłosił kontynuację współpracy z Erasmus Student Network. Dzięki partnerstwu,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 listopada 2024
Sezon letni nad Bałtykiem: 13,2 proc. więcej turystów niż rok wcześniej
Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że turystyka w Polsce, a szczególnie…
0 Komentarzy4 Minuty
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty