Accor: 89 nowych hoteli w portfolio w 2021 roku
Intensywny 2021 rok, grupa hotelowa Accor, zamknęła w równie dynamicznym tempie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć podpisała 89 kontraktów, na mocy których nowe hotele wkrótce dołączą do rodziny Accor. Sam grudzień przyniósł 24 kontrakty, podkreślając optymistyczne nastroje inwestorów. Obecnie portfolio grupy tworzy w sumie ponad 1 100 hoteli i 20 marek w 31 krajach od Irlandii po Rosję.
We wschodnio-europejskiej części regionu, która liczy 16 krajów i obejmuje obszar od Krajów Bałtyckich po Bałkany, Accor podpisał w grudniu umowy na uruchomienie czterech hoteli. Zgodnie z nimi w najbliższym czasie grupa otworzy kolejny hotel marki Mövenpick w Chorwacji, tym razem w Zagrzebiu. W Czechach powstanie pierwszy obiekt znanej z kreatywnego designu marki ibis Styles, zlokalizowany w miejscowości Rožnov pod Radhoštěm. Do Estonii zawita pierwszy w kraju hotel marki „By Mercure” przy lotnisku w Tallinie, który w przyszłości zasili portfolio marki Mercure. Ostatnim z obiektów jest Mercure Concacul Cozieni Retreat Resort, który dołączy do rodziny marki Mercure w Rumunii.
Accor najdynamiczniej rozwijał portfolio w krajach takich jak, Polska, Niemcy, Rosja, Holandia i Belgia, gdzie zawarto najwięcej umów. Jednocześnie grupa nieustannie umacnia oraz rozbudowuje sieć w rejonie Europy Wschodniej, czego potwierdzeniem są liczne partnerstwa w Albanii, Chorwacji, Rumunii, Czarnogórze, Mołdawii oraz Węgrzech, poszerzając ofertę noclegową o nowe regiony i interesujące destynacje. W 2021 roku Accor podpisał i otworzył pierwszy Mövenpick w Albanii, pierwszy MGallery w chorwackim Splicie, a także dwa obiekty na Litwie: Magnus Hotel Kaunas, który od wiosny będzie funkcjonował jako ibis Styles Kaunas i Mercure Klaipeda City Centre.
„Szybsze tempo rozwoju w 2021 roku odzwierciedla zaufanie zarówno naszej grupy i partnerów, jak i całej branży w kwestii odbudowy rynku hotelarskiego. Znacząca rozbudowa naszego portfolio względem nowych rynków, jak i marek w ostatnich latach przygotowuje biznes na ekspansję w czasach, gdy rzeczywistość zdaje się wracać na normalne tory. Dlatego tym bardziej nasze ambicje względem personelu i rozbudowy sieci są dla nas w 2022 jeszcze silniejsze” – podkreśla Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe.
Dzięki podpisanym umowom Accor rozszerzy zasięg marek w sektorach ekonomicznych, a także luksusowych. Szczególny wzrost grupa dostrzega w rozbudowie rodziny hoteli ibis z 26 umowami na obiekty należące do marek ibis, ibis budget i ibis Styles. Dynamicznie rozwija się także portfolio marki Mercure wraz z 15 umowami, w tym jedną dotyczącą Mercure Living. Do hoteli Novotel dołączy siedem nowych obiektów, w tym dwa Novotel Living. Z kolei nowe marki z segmentu ekonomicznego i midscale, jak greet oraz By Mercure, zanotowały 10 kontraktów. Rozwój hoteli klasy premium utrzymał się na wysokim poziomie: 16 umów dla marek Mövenpick, Swissôtel i MGallery, z których 70 proc. to obiekty resortowe.
„Accor utrzymał silną pozycję w Europie Północnej, będąc liderem z 39 proc. udziałem w rynku pod względem liczby kontraktów. To powrót na dobre tory po 2020 roku, który także wiązał się ze stabilnym rozwojem dla grupy. Przyszłość wygląda optymistycznie, a nasza mocna oferta odzwierciedla równie mocną wiarę w ożywienie rynku na całym świecie” – kwituje Camil Yazbeck, Senior Vice President Development w Accor Northern Europe.
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty