Accor: drugi kwartał lepszy niż w 2019
Wyniki finansowe Accor przyniosły znaczącą poprawę w pierwszej połowie 2022 r. po dwóch latach utrudnień związanych z pandemią w branży turystycznej i hotelarskiej. W II kwartale br. poziom aktywności grupy powrócił do poziomów zbliżonych, a nawet przekraczających wyniki z 2019 roku w prawie wszystkich szerokościach geograficznych. Przychody grupy wzrosły o 109 proc.
Poprawa odzwierciedla zarówno powrót i wzrost liczby turystów krajowych podróżujących w celach biznesowych i wypoczynkowych, jak i ponowne otwarcie granic, które przyspieszyło powrót międzynarodowych wyjazdów. Sytuacji towarzyszył gwałtowny wzrost cen, napędzany popytem i rosnącą inflacją.
„Ponownie w bieżącym kwartale Accor odnotował bardzo silny wzrost biznesu, po raz pierwszy przekraczając poziomy sprzed sytuacji pandemicznej. To wyraźne odbicie we wszystkich regionach, które zauważamy w każdym segmencie naszych marek. Jesteśmy pewni, że sezon letni potwierdzi tę tendencję, a jesień zapowiada mocną poprawę w obszarze konferencji i spotkań biznesowych” – komentuje Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor.
„Niemniej jako grupa, nadal zwracamy uwagę na ewolucję otoczenia geopolitycznego i gospodarczego. Na tym etapie szacujemy odnotowanie silnego wzrostu EBITDA, z docelowym poziomem ponad 550 mln euro na cały rok 2022” – dodaje.
85 nowych hoteli w pierwszym półroczu 2022
W pierwszym półroczu 2022 r., Accor otworzył 85 hoteli, oferujących 11 700 pokoi, co oznacza wzrost systemu na poziomie 1,8 proc. netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Grupa odnotowała przychody w I półroczu 2022 r. w wysokości 1 725 mln euro, co stanowi wzrost o 97 proc. w porównaniu z I poł. 2021 r. podziale na rodzaje działalności, wzrost ten rozbija się na 119 proc. wzrostu w przypadku usług hotelowych i 57 proc. w przypadku aktywów hotelowych i innych.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia), spowodowane są głównie konsolidacją Ennismore oraz ponownym otwarciem Pullman Montparnasse, które wpłynęły pozytywnie na ten wynik poprzez zwiększenie przychodów o 31 mln euro. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty