Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
Accor opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2022 roku. Grupa odnotowała przychody w pierwszym kwartale 2022 r. w wysokości 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. według danych porównywalnych z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.
„Wyniki Accor w pierwszym kwartale 2022 roku wskazują na wyraźny wzrost koniunktury i nową dynamikę w turystyce, usługach gastronomicznych i rozrywce, a także silny popyt na marki lifestyle i luksusowe. Dzisiejsze trendy w połączeniu z powrotami podróży napawają optymizmem na najbliższe miesiące” – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
Przychody grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniosły 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. i spadek o 23 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Wzrost ten wyniósł 105 proc. w zakresie usług hotelowych i 52 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia) przyniosły pozytywny wynik w wysokości 13 mln euro, głównie dzięki integracji spółek, które obecnie wchodzą w skład Ennismore w ciągu 2021 r.
Zwiększenie liczby dostępnych pokoi
Na koniec pierwszego kwartału br. Accor otworzył 26 hoteli, oferujących około 3 700 pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Grupa obecnie dysponuje ok. 778 tys. pokoi (5 304 hotele).
„Nasze marki są atrakcyjne, idealnie pozycjonowane, a rozbudowany ekosystem hotelowy, który zbudowaliśmy w ciągu ostatnich lat, przyciąga coraz większą liczbę gości, inwestorów i partnerów biznesowych. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal koncentrować wysiłki na rozwoju i rozbudowie naszego portfolio marek oraz docieraniu do coraz większej grupy klientów” – dodaje Sébastien Bazin.
Grupa liczy, że do końca roku popyt krajowy powróci do poziomu porównywalnego z rokiem 2019. Powoli rozpoczyna się także odbudowywać popyt międzynarodowy. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty