Accor wzmacnia globalną strategię marek premium

fot. Accor

Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves Minet, którzy zajmą się rozwojem marek premium, Midscale i Economy (PM&E).

Accor koncentruje się na wzmacnianiu i rozbudowie segmentu premium. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa potroiła liczbę podpisanych umów na hotele premium w porównaniu z 2019 rokiem. Obecne portfolio Pullman, marki z ponad 150-letnią tradycją obejmuje 155 hoteli w 42 krajach na całym świecie, z planem otwarcia kolejnych 65. Swissôtel z 35 hotelami planuje rozbudować sieć o kolejne 40, zaś Mövenpick, z ponad 120 lokalizacjami, planuje otworzyć dodatkowe 80 hoteli.

Benoît Racle ma ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu markami hotelowymi. Pracował m.in. w Starwood Hotels and Resorts Worldwide, przeprowadzając transformację marki konsorcjum oraz napędzając sukces komercyjny i operacyjny.

Benoit Racle, fot. Accor

„Cieszę się, że dołączam do Accor, by wzmocnić globalną pozycję marek premium, które od dawna są synonimem bogatego dziedzictwa, ducha innowacji i wyjątkowych doświadczeń. Z niecierpliwością czekam na rozwój portfolio na strategicznych rynkach wraz z naszymi partnerami i oddanymi zespołami hotelowymi”- zaznaczył Benoît Racle, global brand president – premium w Accor.

Jean-Yves Minet będzie zajmował się rozwojem marki Midscale & Economy, do której należą m.in. Novotel, Mercure, Adagio, Handwritten Collection, TRIBE, ibis i greet. Ma ponad 25-letnie doświadczenie wykonawcze i operacyjne w zakresie brandingu, Stawiał pierwsze kroki w branży kosmetycznej, koncentrując się na możliwościach wysokiego wzrostu w różnych kategoriach, kanałach dystrybucji, grupach konsumentów i regionach, zdobywając głęboką wiedzę na temat nowych rynków. W swojej nowej roli skupi się na rozwoju marek Accor poprzez kierowanie pozycjonowaniem oraz modelami operacyjnymi w segmencie midscale i economy dla szerokiej i zróżnicowanej grupy gości na całym świecie.

„To przyjemność dołączyć do Accor w tak kluczowym momencie dla grupy. Z 2,5 tys. hotelami na całym świecie, ibis świętuje 50-lecie pozycji lidera na rynku, oferując nowe doświadczenia w ramach zapowiadanej kampanii „Go get it”. Z kolei Novotel deklaruje wzmocnienie swoich wieloletnich zobowiązań do wspierania balansu i wellbeingu, w tym zobowiązując się do ochrony oceanów – największego źródła równowagi dla środowiska. Nasze marki z grupy midscale i economy są liderami na wielu rynkach i mają ogromny potencjał, aby zapewnić wyjątkową wartość i komfort podróżnym na całym świecie oraz napędzać innowacje” – podkreślił Jean-Yves Minet, global brand president – Midscale & Economy w Accor.