Agenci do touroperatorów: weźcie odpowiedzialność prawną
Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych wystosowała do TUI, Thomasa Cooka, DER Touristik i Schauinsland pismo, w którym pyta, czy sprzedawane przez agentów produkty są właściwie przygotowane pod kątem nowej dyrektywy.
Niemieccy agenci turystyczni zrzeszenie w VUSR (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros) pytają touroperatorów, czy usługa hotelowa połączona z pakietem plus jest imprezą turystyczną. Organizacja chce ochronić agentów przed konsekwencjami prawnymi nieprawidłowo sprzedawanych usług, stara się więc wyjaśnić kontrowersje wokół niektórych przepisów obowiązującego od 1 lipca prawa. Dużo wątpliwości rodzi sytuacja, w której klient kupuje u agenta nocleg wraz z pakietem rozszerzonym, zawierającym jakąś usługę dodatkową, np. bilety na wydarzenie, usługę spa, czy aperitif.
„Touroperatorzy są zobowiązani dostarczać nam do sprzedaży produkty, które spełniają wszystkie wymogi prawne. Chcielibyśmy potwierdzić, że zrekompensują nam szkody i niedogodności, których możemy zaznać sprzedając niewłaściwie sklasyfikowane produkty” – czytamy w piśmie skierowanym do czołowych niemieckich touroperatorów.
Jak twierdzi VUSR, organizacja jest zaniepokojona tym, jakie mogą być konsekwencje sprzedawania przez agentów produktów niewłaściwie przygotowanych pod kątem prawnym. „Jako agenci turystyczni musimy przestrzegać zapisów umów z touroperatorami, ale nie chcemy postępować wbrew prawu” – twierdzi szefowa VUSR Marija Linnhoff.
Według niej, wątpliwości te mogłyby zostać rozwiane, gdyby agenci otrzymali od touroperatorów pisemną deklarację, zgodnie z którą to organizatorzy biorą wszelką odpowiedzialność prawną wobec klientów za sprzedawane produkty i sposób ich oferowania.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta