Agenci do touroperatorów: weźcie odpowiedzialność prawną

pixabay

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych wystosowała do TUI, Thomasa Cooka, DER Touristik i Schauinsland pismo, w którym pyta, czy sprzedawane przez agentów produkty są właściwie przygotowane pod kątem nowej dyrektywy.

Niemieccy agenci turystyczni zrzeszenie w VUSR (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros) pytają touroperatorów, czy usługa hotelowa połączona z pakietem plus jest imprezą turystyczną. Organizacja chce ochronić agentów przed konsekwencjami prawnymi nieprawidłowo sprzedawanych usług, stara się więc wyjaśnić kontrowersje wokół niektórych przepisów obowiązującego od 1 lipca prawa. Dużo wątpliwości rodzi sytuacja, w której klient kupuje u agenta nocleg wraz z pakietem rozszerzonym, zawierającym jakąś usługę dodatkową, np. bilety na wydarzenie, usługę spa, czy aperitif.

„Touroperatorzy są zobowiązani dostarczać nam do sprzedaży produkty, które spełniają wszystkie wymogi prawne. Chcielibyśmy potwierdzić, że zrekompensują nam szkody i niedogodności, których możemy zaznać sprzedając niewłaściwie sklasyfikowane produkty” – czytamy w piśmie skierowanym do czołowych niemieckich touroperatorów.

Jak twierdzi VUSR, organizacja jest zaniepokojona tym, jakie mogą być konsekwencje sprzedawania przez agentów produktów niewłaściwie przygotowanych pod kątem prawnym. „Jako agenci turystyczni musimy przestrzegać zapisów umów z touroperatorami, ale nie chcemy postępować wbrew prawu” – twierdzi szefowa VUSR Marija Linnhoff.

Według niej, wątpliwości te mogłyby zostać rozwiane, gdyby agenci otrzymali od touroperatorów pisemną deklarację, zgodnie z którą to organizatorzy biorą wszelką odpowiedzialność prawną wobec klientów za sprzedawane produkty i sposób ich oferowania.