Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Kolejni klasyczni agenci od ruchu służbowego myślą o Cargo? Lufthansa inwestuje w Katowicach, LOT da impuls zimowymi połączeniami?
Na rynku agentów obsługujących podróże służbowe ale także osób związanych z awiacją rysuje się trend do „ucieczki w Cargo”. Wygląda na to iż obszar obsługi ruchu towarowego rokuje niezrównanie lepiej niż klasyczna obsługa ruchu służbowego( pasażerskiego).
Profi Travel już to zrobił, FCM myśli, były „mózg” lotniska w Lublinie rozkręca firmę Cargo
Co ciekawe, pierwsi agenci wyspecjalizowani do tej pory w ruch służbowym już chwalą się pozyskaniem kompetencji w obszarze Cargo. Do tej pory ten obszar był zarezerwowany dla wyspecjalizowanych agencji. Biura obsługujące pasażerów nie pchały się do tej „piaskownicy”.
Teraz to się zmienia, bardzo mocno marketingowo w temat weszło biuro Profi z Warszawy. Ten kompaktowy niezwykle zwinny agent już wcześniej skrzętnie wygospodarował sobie kawałek rynku służbowego i konsolidacyjnego. Teraz sięga po cargo.
Innym przykładem jest FCM, który sygnalizuje zajęcie się tym obszarem. Jeszcze przed pandemiczne plany zakładały aktywność na tym polu, jednak covid trochę je pokrzyżował, czas do nich wrócić.
Warto zwrócić uwagę na aktywność innych osób związanych do tej pory głównie z rynkiem pasażerskim. Dobrym przykładem jest Ireneusz Dylczyk. Ten sprawny manager odpowiadał do tej pory za rozwój lotniska w Lublinie. Od niedawna rozwija koncept Cargoforthemarket.
Sprint Air – odejście od ruchu pasażerskiego błogosławieństwem – nowe all-cargo ATR w drodze
Dla unaocznienia sobie koniunktury i przyszłości rynku Cargo warto prześledzić przykład linii Sprint Air. Ta linia lotnicza miała kiedyś ambicje konkurowania z LOT na trasach krajowych. Od kilku lat postawiła jednak na Cargo. Wygląda na to, iż wychodzi na tym bardzo dobrze. Właśnie do floty dołącza kolejny ATR wersji all cargo, a podobno nie jest to ostatnie słowo tego kompaktowego przewoźnika.
Inwestycje Lufthansa Group i nowe połączenia LOT dadzą kolejny impuls ruchowi cargo
Kolejnymi impulsami dla rozwoju tego rynku w Polsce będą m.in. inwestycje infrastrukturalne. Warto wymienić przede wszystkim te które czyni w porcie w Katowicach grupa Lufthansa. Ambicje na budowę hubu cargo- logistycznego ma też lotnisko Łódź, w zasadzie jest to jego jedyna nadzieja na przetrwanie.
Łódź sprzeda (zamknie) lotnisko – zły omen dla portów regionalnych
Warto też wspomnieć o planowanych nowych połączeniach LOT. Można założyć z dużą dozą pewności iż jesienią pojawi się połącznie do Dubaju. LOT szuka też egzotycznych destynacji długodystansowych z listy tych które mają także innego rodzaju potencjał( cargo/pielgrzymki ). Wydaje się iż wybór może tu paść na Bombaj. Bliskość plaż Goa i doświadczenie z operacji all cargo w czasach covid z pewnością są mocnymi argumentami.
Wskazówką dla LOT może być też działanie Emirates w Polsce, zespól handlowy dedykowany cargo był u tego przewoźnika zawsze bardziej rozbudowany niż ten pasażerski. Nie bez powodu.
Koniunktura sprzyja – fracht morski drożeje – popyt na cargo winien być stabilny
Koniunktura na rynku Cargo wydaje się o wiele mocniejsza niż ta której doświadczamy w zakresie ruchu pasażerskiego. Nic nie wskazuje iż ten stan rzeczy szybko się zmieni.
Od miesięcy mamy też do czynienia z drastycznym wzrostem ceny frachtu morskiego będzie on z pewnością pomagał koniunkturze w zakresie lotniczych przewozów cargo. Czyniąc je bardziej konkurencyjnymi cenowo.
Ten trend zauważyły już tradycyjne towarzystwa lotnicze zapowiadając inwestycje w obszar cargo. Z pewnością popyt na samoloty all cargo będzie znacząco rósł w najbliższym czasie.
Należy więc założyć iż trend do zdobywania nowych „cargo kompetencji” przez agentów obsługujących podróże służbowe będzie stabilny. A obsługa cargo na stałe wejdzie do palety usług TMC.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]