Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
Kolejni klasyczni agenci od ruchu służbowego myślą o Cargo? Lufthansa inwestuje w Katowicach, LOT da impuls zimowymi połączeniami?
Na rynku agentów obsługujących podróże służbowe ale także osób związanych z awiacją rysuje się trend do “ucieczki w Cargo”. Wygląda na to iż obszar obsługi ruchu towarowego rokuje niezrównanie lepiej niż klasyczna obsługa ruchu służbowego( pasażerskiego).
Profi Travel już to zrobił, FCM myśli, były “mózg” lotniska w Lublinie rozkręca firmę Cargo
Co ciekawe, pierwsi agenci wyspecjalizowani do tej pory w ruch służbowym już chwalą się pozyskaniem kompetencji w obszarze Cargo. Do tej pory ten obszar był zarezerwowany dla wyspecjalizowanych agencji. Biura obsługujące pasażerów nie pchały się do tej “piaskownicy”.
Teraz to się zmienia, bardzo mocno marketingowo w temat weszło biuro Profi z Warszawy. Ten kompaktowy niezwykle zwinny agent już wcześniej skrzętnie wygospodarował sobie kawałek rynku służbowego i konsolidacyjnego. Teraz sięga po cargo.
Innym przykładem jest FCM, który sygnalizuje zajęcie się tym obszarem. Jeszcze przed pandemiczne plany zakładały aktywność na tym polu, jednak covid trochę je pokrzyżował, czas do nich wrócić.
Warto zwrócić uwagę na aktywność innych osób związanych do tej pory głównie z rynkiem pasażerskim. Dobrym przykładem jest Ireneusz Dylczyk. Ten sprawny manager odpowiadał do tej pory za rozwój lotniska w Lublinie. Od niedawna rozwija koncept Cargoforthemarket.
Sprint Air – odejście od ruchu pasażerskiego błogosławieństwem – nowe all-cargo ATR w drodze
Dla unaocznienia sobie koniunktury i przyszłości rynku Cargo warto prześledzić przykład linii Sprint Air. Ta linia lotnicza miała kiedyś ambicje konkurowania z LOT na trasach krajowych. Od kilku lat postawiła jednak na Cargo. Wygląda na to, iż wychodzi na tym bardzo dobrze. Właśnie do floty dołącza kolejny ATR wersji all cargo, a podobno nie jest to ostatnie słowo tego kompaktowego przewoźnika.
Inwestycje Lufthansa Group i nowe połączenia LOT dadzą kolejny impuls ruchowi cargo
Kolejnymi impulsami dla rozwoju tego rynku w Polsce będą m.in. inwestycje infrastrukturalne. Warto wymienić przede wszystkim te które czyni w porcie w Katowicach grupa Lufthansa. Ambicje na budowę hubu cargo- logistycznego ma też lotnisko Łódź, w zasadzie jest to jego jedyna nadzieja na przetrwanie.
Łódź sprzeda (zamknie) lotnisko – zły omen dla portów regionalnych
Warto też wspomnieć o planowanych nowych połączeniach LOT. Można założyć z dużą dozą pewności iż jesienią pojawi się połącznie do Dubaju. LOT szuka też egzotycznych destynacji długodystansowych z listy tych które mają także innego rodzaju potencjał( cargo/pielgrzymki ). Wydaje się iż wybór może tu paść na Bombaj. Bliskość plaż Goa i doświadczenie z operacji all cargo w czasach covid z pewnością są mocnymi argumentami.
Wskazówką dla LOT może być też działanie Emirates w Polsce, zespól handlowy dedykowany cargo był u tego przewoźnika zawsze bardziej rozbudowany niż ten pasażerski. Nie bez powodu.
Koniunktura sprzyja – fracht morski drożeje – popyt na cargo winien być stabilny
Koniunktura na rynku Cargo wydaje się o wiele mocniejsza niż ta której doświadczamy w zakresie ruchu pasażerskiego. Nic nie wskazuje iż ten stan rzeczy szybko się zmieni.
Od miesięcy mamy też do czynienia z drastycznym wzrostem ceny frachtu morskiego będzie on z pewnością pomagał koniunkturze w zakresie lotniczych przewozów cargo. Czyniąc je bardziej konkurencyjnymi cenowo.
Ten trend zauważyły już tradycyjne towarzystwa lotnicze zapowiadając inwestycje w obszar cargo. Z pewnością popyt na samoloty all cargo będzie znacząco rósł w najbliższym czasie.
Należy więc założyć iż trend do zdobywania nowych “cargo kompetencji” przez agentów obsługujących podróże służbowe będzie stabilny. A obsługa cargo na stałe wejdzie do palety usług TMC.
POWIĄZANE WPISY
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Kiwi.com: Polacy wybierają ciepłe kraje na jesienny wypoczynek. W czołówce Hiszpania, Włochy i Malta
Kiwi.com przeanalizował tegoroczne trendy podróżnicze Polaków na listopad wskazując…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]
[…] Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja […]