Agenci odwiedzili biuro Neckermanna

Podczas dnia otwartego agenci mogli zwiedzić siedzibę, spotkać się z prezesem i szefami działów oraz poznać pracę zespołu Neckermann Podróże „od kuchni”. Touroperator stawia na model sprzedaży oparty na punktach stacjonarnych i chce zacieśnić relacje ze swoją siecią.
Odwiedzający Neckermanna agenci najpierw spotykali się z Arturem Reznerem, dyrektorem handlowym, który wyjaśniał im tajniki biznesu touroperatorskiego. Mówił o kontaktowaniu hoteli, o ryzyku związanym z umowami na gwarancjach, o tym czego można się spodziewać po umowach typu „allotment”. Wyjaśniał, jak kształtowane są ceny na poszczególnych etapach sprzedaży, od first minute aż po przedsezonowe wyprzedaże.
Agenci dowiedzieli się, że Neckermann chce oprzeć swój biznes na właściwej proporcji między produktem opartym na przewoźnikach niskokosztowych, lotach rejsowych i czarterach oraz rozwijać portfolio kierunków od 2020 sezonu. Tego zresztą oczekują agenci – w szczególności ci, którzy prowadzą biura franczyzowe. Większy wybór dla klientów i poszukiwanie nowości to coś, czego ich zdaniem brakowało ostatnio w Neckermannie.
Touroperator nadal będzie stawiał na to, co go wyróżnia, czyli produkt z dojazdem własny oraz na dynamiczne pakietowanie. Oferta nadal będzie prezentowana w systemie MerlinX, a głównym kanałem sprzedaży mają być punkty stacjonarne, czyli: agenci, sieć franczyzowa, partnerska i biura własne. Neckermann sprzedaje też przez call center i online: za pośrednictwem własnej strony i agentów internetowych. Ale Artur Rezner deklaruje, że firma nie zamierza zmieniać proporcji kanałów sprzedaży na niekorzyść agentów.
Prezentacja Artura Reznera zawierała też omówienie struktury firmy, na którą – oprócz prezesa Macieja Nykiela – składają się działy: produktu, sprzedaży, marketingu, e-commerce, kontroli, księgowość i IT. W sumie w centrali Neckermanna pracuje ok. 70 osób. Artur Rezner przedstawił też sylwetki dyrektorów regionalnych: Izy Szerer, Anny Bliskowskiej, Piotra Kołodzieja i Piotra Godlewskiego, a także wprowadził gości w tajniki pracy w terenie.
Agenci zwiedzili też biuro: odwiedzili gabinet prezesa Macieja Nykiela, który opowiedział o tym jak wygląda jego dzień pracy. W biurze można go zastać już przed 8 i ten najbardziej efektywny czas pracy poświęcony jest na sprawy strategiczne. Następnie między 9 a 12 szef touroperatora zajmuje się sprawami formalnymi, w tym przelewami. Po południu odbywa spotkania – wewnętrzne i zewnętrzne.
„Lubię rozmawiać osobiście, wolę to robić zamiast pisać maile czy dzwonić. Pracownicy mogą do mnie przyjść ze wszystkimi sprawami. Gdy tylko nie ma u mnie gości, drzwi gabinetu są otwarte, najlepiej czułbym się zresztą w open space z pracownikami, a nie sam w gabinecie. W którym zresztą – oprócz kalendarza zabieranego na spotkania – nie ma ani kawałka papieru. Chcę na co dzień udowadniać, że można się w pracy obyć bez niego, że wszystko dziś da się robić cyfrowo” – mówił Maciej Nykiel.
Następnie agenci zwiedzili biuro, odwiedzając działy: e-commerce, księgowości i kontroli, marketingu i produktu i spotykając się z ich kierownikami.
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty