Agenci podpowiedzą LOT-owi, gdzie latać (zimą) – dynamiczne pakietowanie kluczem
LOT pyta agentów o preferowane kierunki. Czasu w przypadku zimy już nie ma. Sytuacje uratują agenci od dynamicznego pakietowania.
Wciąż nie mamy żadnych informacji co do regularnej siatki połączeń “ciepłych” na najbliższą zimę. LOT wysłał za to do kluczowych agentów ankiety zawierające m.in. pytania o preferowane kierunki. Wydaje się, że przy tak krótkim wyprzedzeniu konieczny jest rozsądny wybór. Tutaj pomóc mogą przede wszystkim agenci wyspecjalizowani w dynamicznym pakietowaniu.
Dynamiczni agenci mogą skutecznie wskazać i sprzedać zimowe kierunki
Okres pandemii pokazał siłę dynamicznego pakietowania, i to nie tylko w przypadku jego gwiazdy, jaką jest Dubaj, ale także kierunków w basenie Morza Śródziemnego. Rekordowe wyniki agentów tego segmentu, takich jak Top Touristic, Exim, Best Reisen, czy Nekera dają do myślenia.
Sukces dynamicznego pakietowania od TOP Touristik daje doskonałe 6. miejsce w MerlinX (w lipcu)
Potwierdzają też trendy, które obserwujemy za zachodnią i południową granicą, gdzie dynamiczne pakietowanie święci prawdziwy sprzedażowy triumf. Do liderów rynku dynamicznego pakietowania będą już wkrótce starali się dołączyć inni aspirujący gracze jak Itaka, Ecco czy Rego Bis, zwiększając dodatkowo wagę tego produktu. Nie można wykluczyć też prac nad produktem w Coralu, w przypadku którego aż prosi się o zimową ofertę na kierunku Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Zakładamy, że dynamiczni agenci wskażą LOT-owi w swoich ankietach potencjalne kierunki. Nie powinno tu być niespodzianek. Turcja, Egipt, Maroko czy Tunezja to te kierunki, które mogłyby być skutecznie sprzedawane. Do tego dodać należy Ras Al Khaimah czy Oman.
Czy LOT posłucha agentów? Należy mieć nadzieje, że tak właśnie będzie, musi on unikać błędów, wykluczając kierunki, które nie są profilowo dynamiczne jak np. Izrael.
Taryfy TO i API – to LOT musi poprawić bardzo szybko
Z pewnością agenci zwrócą też uwagę na potrzebę przebudowania oferty touroperatorskiej. Inne linie jak np. Emirates “uciekły” tu LOT-owi dość znacznie. Taryfy dedykowane temu segmentowi muszą być atrakcyjne zarówno na poziomie ceny, jak i warunków. A LOT ma przecież jeszcze jedną super broń, z której mało korzysta, mianowicie narzędzie nego space.
Wiele należy też zrobić w obszarze IT, API które umożliwiłoby wpięcie się agentów do systemu rezerwacyjnego LOT-u jest konieczne dla sukcesu dynamicznego pakietowania. Sygnał do współpracy dawał też RateHawk, który oferuje swoje hotele na stronach Aeroflotu, bogaty kontent m.in. w Emiratach mógłby pomóc LOT-owi sprzedawać dynamicznie za pośrednictwem własnej strony.
Sam nie wiesz, patrz na innych
Czasami w przypadku braku danych albo niepewności, co do właściwości decyzji, warto patrzeć na to, co robią konkurenci. Są oni często lepiej przygotowani analitycznie i systemowo. Do myślenia LOT-owi powinny dawać przede wszystkim posunięcia Grupy Lufthansa.
Nowa baza Eurowings w Pradze, a także ostatnio ogłoszone plażowe połączenia Brussels Airlines to także dobre wskazówki. Strasznie szkoda “odpuszczenia” tematu Antalyi, która przejął Turkish Airlines.
Turcja jest numerem jeden w touroperatorskiej sprzedaży, a sama Antalyia ma bardzo szeroki potencjał, włączając MICE, golfa a nawet turystykę pielgrzymkową. Przepracowanie wyników ankiety zajmie LOT-owi z pewnością trochę czasu, a tego, jeżeli chodzi o zimową siatkę brakuje. Może dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie szybkiego spotkania z największymi agentami od dynamicznego pakietowania i na tej bazie podjęcie decyzji. Z pewnością tylko oni mogą szybko i skutecznie sprzedać kierunki uruchamiane z małym wyprzedzeniem, co udowodnili m.in. w przypadku wspomnianej już Antalyi. Ona wszak ruszyła z symbolicznym kilkutygodniowym interwałem między ogłoszeniem połączenia a startem lotów.
POWIĄZANE WPISY
17 października 2024
Zimowy rozkład lotów Ryanair z Katowic. Cztery nowe kierunki: Kalabria, Alicante, Malta i Rzym Fiumicino
Zwiększona liczba lotów do Aten, 4 nowe kierunki – Reggio Calabrii, Alicante, Malta i…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Nowe zestawy akcesoriów dla dzieci na pokładach PLL LOT
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe zestawy akcesoriów dla dzieci na pokładach…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Zimowy rozkład Ryanair z Wrocławia: nowa trasa do Marsylii
Ryanair rozszerza sieć połączeń z lotniska we Wrocławiu w zimowym rozkładzie lotów.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
Wizz Air zawiesza loty do Izraela
Wizz Air zawiesza loty do Izraela. Przewoźnik nie będzie realizował połączeń do Tel Awiwu…
0 Komentarzy1 Minuta
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
15 października 2024
Wizz Air uruchomi nową trasę z Warszawy do Genui
Wizz Air ogłosił dodanie 13 samolotu do bazy w Warszawie i nową trasę. Od 1 maja 2025…
0 Komentarzy1 Minuty
15 października 2024
Ryanair ogłosił zimowy rozkład lotów z Poznania – nowe trasy i więcej połączeń
Ryanair ogłosił zimowy rozkład połączeń dla lotniska w Poznaniu. Przewoźnik powiększył…
0 Komentarzy4 Minuty
14 października 2024
Lotnisko CPK ma już gotowy projekt budowlany
Konsorcjum architektoniczne odpowiedzialne za projektowanie Centralnego Portu…
0 Komentarzy5 Minuty
11 października 2024
Enter Air otwiera własny hangar obsługi technicznej na Węgrzech
Enter Air Services otrzymał certyfikat organizacji obsługi technicznej wydany przez Urząd…
0 Komentarzy2 Minuty