Agenci podpowiedzą LOT-owi, gdzie latać (zimą) – dynamiczne pakietowanie kluczem

LOT pyta agentów o preferowane kierunki. Czasu w przypadku zimy już nie ma. Sytuacje uratują agenci od dynamicznego pakietowania.

Wciąż nie mamy żadnych informacji co do regularnej siatki połączeń „ciepłych” na najbliższą zimę. LOT wysłał za to do kluczowych agentów ankiety zawierające m.in. pytania o preferowane kierunki. Wydaje się, że przy tak krótkim wyprzedzeniu konieczny jest rozsądny wybór. Tutaj pomóc mogą przede wszystkim agenci wyspecjalizowani w dynamicznym pakietowaniu.

Dynamiczni agenci mogą skutecznie wskazać i sprzedać zimowe kierunki

Okres pandemii pokazał siłę dynamicznego pakietowania, i to nie tylko w przypadku jego gwiazdy, jaką jest Dubaj, ale także kierunków w basenie Morza Śródziemnego. Rekordowe wyniki agentów tego segmentu, takich jak Top Touristic, Exim, Best Reisen, czy Nekera dają do myślenia.

Sukces dynamicznego pakietowania od TOP Touristik daje doskonałe 6. miejsce w MerlinX (w lipcu) 

Potwierdzają też trendy, które obserwujemy za zachodnią i południową granicą, gdzie dynamiczne pakietowanie święci prawdziwy sprzedażowy triumf. Do liderów rynku dynamicznego pakietowania będą już wkrótce starali się dołączyć inni aspirujący gracze jak Itaka, Ecco czy Rego Bis, zwiększając dodatkowo wagę tego produktu. Nie można wykluczyć też prac nad produktem w Coralu, w przypadku którego aż prosi się o zimową ofertę na kierunku Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Zakładamy, że dynamiczni agenci wskażą LOT-owi w swoich ankietach potencjalne kierunki. Nie powinno tu być niespodzianek. Turcja, Egipt, Maroko czy Tunezja to te kierunki, które mogłyby być skutecznie sprzedawane. Do tego dodać należy Ras Al Khaimah czy Oman.

Czy LOT posłucha agentów? Należy mieć nadzieje, że tak właśnie będzie, musi on unikać błędów, wykluczając kierunki, które nie są profilowo dynamiczne jak np. Izrael.

Taryfy TO i API – to LOT musi poprawić bardzo szybko

Z pewnością agenci zwrócą też uwagę na potrzebę przebudowania oferty touroperatorskiej. Inne linie jak np. Emirates „uciekły” tu LOT-owi dość znacznie. Taryfy dedykowane temu segmentowi muszą być atrakcyjne zarówno na poziomie ceny, jak i warunków. A LOT ma przecież jeszcze jedną super broń, z której mało korzysta, mianowicie narzędzie nego space.

Wiele należy też zrobić w obszarze IT, API które umożliwiłoby wpięcie się agentów do systemu rezerwacyjnego LOT-u jest konieczne dla sukcesu dynamicznego pakietowania. Sygnał do współpracy dawał też RateHawk, który oferuje swoje hotele na stronach Aeroflotu, bogaty kontent m.in. w Emiratach mógłby pomóc LOT-owi sprzedawać dynamicznie za pośrednictwem własnej strony.

Sam nie wiesz, patrz na innych

Czasami w przypadku braku danych albo niepewności, co do właściwości decyzji, warto patrzeć na to, co robią konkurenci. Są oni często lepiej przygotowani analitycznie i systemowo. Do myślenia LOT-owi powinny dawać przede wszystkim posunięcia Grupy Lufthansa.

Nowa baza Eurowings w Pradze, a także ostatnio ogłoszone plażowe połączenia Brussels Airlines to także dobre wskazówki. Strasznie szkoda „odpuszczenia” tematu Antalyi, która przejął Turkish Airlines.

Turcja jest numerem jeden w touroperatorskiej sprzedaży, a sama Antalyia ma bardzo szeroki potencjał, włączając MICE, golfa a nawet turystykę pielgrzymkową. Przepracowanie wyników ankiety zajmie LOT-owi z pewnością trochę czasu, a tego, jeżeli chodzi o zimową siatkę brakuje. Może dobrym pomysłem byłoby zorganizowanie szybkiego spotkania z największymi agentami od dynamicznego pakietowania i na tej bazie podjęcie decyzji. Z pewnością tylko oni mogą szybko i skutecznie sprzedać kierunki uruchamiane z małym wyprzedzeniem, co udowodnili m.in. w przypadku wspomnianej już Antalyi. Ona wszak ruszyła z symbolicznym kilkutygodniowym interwałem między ogłoszeniem połączenia a startem lotów.