Agenci: Rainbow łamie zasady
Według Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, udzielając zgody Lidl Podróże na kupony rabatowe naruszył zasady współpracy agentami i równości wszystkich agentów, ponieważ każdy agent ma zapis w umowie, że wszelkie akcje rabatowe zabronione są pod groźbą kar finansowych i skutkować mogą wypowiedzeniem umowy agencyjnej.
Nie minął jeszcze tydzień działalności Lidl Podróże, a już można stwierdzić, że jest to najgłośniejszy debiut na rynku turystycznym w ostatnich latach. Najpierw okazało się, że w gazetkach Lidla znalazły się oferty biura Rainbow dużo tańsze niż udostępniane innym agentom. Gdy ten problem został zażegnany przez touroperatora (czytaj TUTAJ) Lidl ogłosił, że dokonując zakupów w jego sklepach na sume powyżej 100 zł, otrzymuje się kupon rabatowy na taka samą sumę na oferty Lidl Podróże. To znowu oburzyło agentów.
Otrzymaliśmy list zarządu OSAT ze stanowiskiem ws współpracy touroperatorów z Lidl Podróże.czytamy w nim:
W tym tygodniu na polskim rynku pojawił się nowy agent turystyczny Lidl Podróże. I ile, z punktu widzenia OSAT, pojawienie się nowego podmiotu na rynku nie budzi zastrzeżeń, to już oferta Touroperatora Rainbow Tours S. A. skierowana tylko do tego kanału sprzedaży jest dla nas niedopuszczalna.
W gazetce Lidl pojawiły się oferty tańsze niż jednocześnie można było zakupić w kanale agencyjnym oraz imprezy przygotowane tylko i wyłącznie dla nowego agenta.
Wystosowaliśmy w tej sprawie do Rainbow Tours S. A. oficjalne pismo z prośbą o wyjaśnienie.
15 września otrzymaliśmy odpowiedź od touroperatora, w której stwierdza, że przez błąd ludzki niektóre oferty nie powinny pojawić w gazetce Lidl Podróże i jednocześnie w regularnej ofercie dla agentów. Zostaliśmy zapewnieni o dobrych intencjach Rainbow Tours S.A. w relacjach z agentami. Touroperator podkreślił, że zasada jednej ceny i jednego produktu w każdym kanale sprzedaży jest dla niego priorytetem.
Niestety jednocześnie poinformował nas, że przygotował dla Lidl Podróże dedykowane produkty tylko do sprzedaży przez tę sieć.
Z punktu widzenia OSAT jest to rażące odejście od kardynalnych zasad naszego rynku. Nigdy wcześniej żaden touroperator nie kierował do sprzedaży produktów tylko dla jednego agenta. To niebezpieczny proceder godzący w całą branżę.
Dodatkowo, tego samego dnia wieczorem Lidl Podróże ogłosił kolejną odsłonę swojej promocji – kupony rabatowe. Dokonując odpowiednich zakupów w sieci Lidl klienci otrzymują kupon rabatowy w wysokości 100 zł na całą ofertę Lidl Podróże ważny prawie rok.
Działania takie pozostają w sprzeczności z tym, co komunikowane było przez Rainbow Tours S. A., że Lidl Podróże jest kolejnym zwyczajnym agentem turystycznym. Każdy agent turystyczny ma przecież jasny zapis w umowie, że wszelkie akcje rabatowe zabronione są pod groźbą kar finansowych i skutkować mogą wypowiedzeniem umowy agencyjnej!
Wszystkie te działania powodują ogromne poruszenie i niezadowolenie branży. Z całej Polski płyną do nas informacje od oburzonych agentów, którzy przez lata sprzedając produkt Rainbow Tours S. A. budowali jego pozycję, a teraz okazało się, że wszelkie zasady współpracy zostały złamane dla Lidl Podróże.
Agenci domagają się prewencyjnego wstrzymania sprzedaży oferty Rainbow Tours S.A.
Takie działania nie są popierane przez OSAT. Zdecydowanie stawiamy na dialog, który doprowadzi do polubownego załatwienia sprawy.
Mamy nadzieję, że uda nam się dogadać Rainbow Tours S. A., zanim emocje wezmą górę.
W czwartek 21 września planujemy spotkanie podczas, którego chcemy porozmawiać z Rainbow Tours S. A., poznać zdanie touroperatora i podjąć się mediacji w sporze z branżą.
Obecność na spotkaniu OSAT zapowiedzieli przedstawicie agentów internetowych Wakacje.pl, Travelplanet oraz przedstawiciele PIT. Spotkanie ma na celu wyjaśnienie i złagodzenie bardzo zaognionej sytuacji w branży. Ponad 1 000 agentów czeka na pozytywne rozwiązanie sporu.
Pragniemy podkreślić, że kupony rabatowe sieci Lidl obowiązywać będą również na oferty innych touroperatorów, którzy podjęli się współpracy z siecią. W oddzielnej korespondencji poprosimy o komentarz przedstawicieli Neckermann Polska oraz Exim Tours. Liczymy, że również Ci Touroperatorzy będą chcieli nawiązać dialog z agentami i rozwiązać sprawę polubownie.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta