Agenci zwiedzali Tunezję – jest bezpiecznie
Grupa agentów stowarzyszonych w OSAT wybrała się na przelomie maja i czerwca do Tunezji na zaproszenie Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki oraz biura Sun&Fun.
Celem było przekonanie się na własne oczy jak wygląda sytuacja w tym kraju oraz jak Tunezja przygotowała się na sezon turystyczny 2016.
Ahmed Meddeb, dyrektor Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki, który osobiście towarzyszył agentom w ich podróży, powiedział: „W miarę narastania dyskusji wokół kwestii bezpieczeństwa, to agenci są osobami, które w pierwszej kolejności są zasypywane pytaniami o to ze strony klientów czy mediów i dlatego muszą się orientować w sytuacji w danym miejscu. Taki był cel tego wyjazdu zorganizowanego wspólnie z OSAT. Sytuacja w Tunezji jest stabilna, kraj jest zabezpieczany na bardzo wiele sposobów po to, aby osoby, które tu przyjeżdżają mogły czuć się i były rzeczywiście bezpieczne.”
O tym, co się obecnie robi, aby podnieść poziom bezpieczeństwa oraz aby zminimalizować ryzyko zagrożenia mówił agentom w Tunisie w trakcie spotkania Abdellatif Hamam, szef Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki. Przypominał on też, że Tunezja jest otwarta wobec swoich partnerów i chce rozmawiać, aby wiedzieć, co jeszcze można zrobić, aby przekonać turystów do powrotu.
W 2016 roku Tunezja zamierza ok. 20 proc. budżetu kraju skierować na ochronę i bezpieczeństwo. Uzbrojeni policjanci w strefach turystycznych, kontrolujący samochody na rogatkach miast oraz obecni 24 h na dobę w hotelach to element strategii zabezpieczania stref publicznych oraz obiektów turystycznych. Jest też sporo ochrony, która jest dużo dyskretniejsza, zaś kamery monitoringu obejmują wszystkie wejścia do hotelu i jego newralgiczne punkty. W hotelach pojawiły się też specjalnie szkolone pod kątem wykrywania materiałów wybuchowych psy. Wszystkie te elementy zabezpieczeń pojawiły się w programie zwiedzania dla agentów zaproszonych na ten nietypowy wyjazd do Tunezji.
Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, Artur Grocholski, podsumował wyjazd do Tunezji: „Celem wyjazdu była wizytacja hoteli ze szczególnym nastawieniem na bezpieczeństwo turystów w kurortach i hotelach tunezyjskich. Już na lotnisku w Tunezji okazało się, że kontrola pasażerów pod względem bezpieczeństwa jest dokładniejsza niż na lotnisku w Warszawie, służby znalazły u jednego z uczestników łuskę po pocisku. Każdy z przygotowanych punktów programu tego wyjazdu mile zaskakiwał i pomimo wielu moich pobytów w Tunezji na nowo odkrywałem te piękny kraj z sympatycznymi i uśmiechniętymi obywatelami. W każdym z hoteli zauważalne były szczególne starania w celu stworzenia bezpiecznego wypoczynku dla turystów w postaci wyszkolonych psów, zwiększonej ilości osób zabezpieczających, jak również wszechobecnych kamer.”
Choć bezpieczeństwo to ważny punkt programu i kwestie te poruszane były w ciągu całego wyjazdu, to uczestnicy wyjazdu mieli też możliwość odwiedzić popularne kurorty oraz kilka mniej znanych miejsc w Tunezji, takich jak plantacja oliwek, gdzie można podejrzeć proces produkcji tradycyjnymi metodami „płynnego złota” Tunezji – oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia. W programie grupy była także wyprawa jeepami na Saharę, wizyta w oazie oraz zwiedzanie kolekcji mozaik w tuniskim Muzeum Bardo.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta