Air Astana świętuje 21. urodziny. „W tym roku liczba naszych pasażerów wzrośnie do 8,5 mln”

fot. Air Astana

Air Astana obchodzi swoje 21. urodziny i jednocześnie świętuje osiągnięcie rekordowego zysku. W 2022 roku grupa odnotowała zysk netto w wysokości 78,4 mln dolarów przy przychodach wynoszących 1,03 mld dolarów.

Przewoźnik stale rozwija się od pierwszego lotu, który miał miejsce w 2002 roku. Dwadzieścia lat później linie lotnicze odnotowały zysk netto grupy w wysokości 78,4 mln dolarów przy przychodach wynoszących 1,03 mld dolarów. W całym 2022 roku Air Astana i jej spółka niskokosztowa przewiozły łącznie 7,35 mln pasażerów. Grupa obsługuje obecnie ponad 90 destynacji w Kazachstanie, Azji Środkowej, Gruzji, Azerbejdżanie, Chinach, Niemczech, Grecji, Indiach, Korei, Czarnogórze, Holandii, Tajlandii, Turcji, ZEA i Wielkiej Brytanii, dysponując flotą 43 samolotów.

Szkolenia, innowacje i dalszy rozwój

Innowacja zawsze były elementem strategii rozwoju linii lotniczej, począwszy od inicjatywy Extended Home Market, która od 2010 roku przyciąga ruch do Almaty i Astany z sąsiednich krajów Azji Środkowej i regionu Kaukazu, aż po uruchomienie w maju 2019 roku FlyArystan, niskokosztowego przewoźnika, który w 2022 roku przewiózł ponad 3,2 mln pasażerów na trasach krajowych i międzynarodowych. Inne osiągnięcia z lat poprzednich to wprowadzenie w 2008 roku programu szkolenia pilotów Ab-initio, który dostarczył 300 wykwalifikowanych pilotów dla linii lotniczej; uruchomienie w 2007 roku programu lojalnościowego Nomad; otwarcie w 2018 roku nowego Centrum Inżynieryjnego w Astanie, z możliwościami przeglądów C-check.

„21. rocznica Air Astana to prawdziwy powód do świętowania, ponieważ udane strategie i innowacyjne rozwiązania z przeszłości stanowią solidne fundamenty dla nowej ery zrównoważonego wzrostu w przyszłości” – powiedział Peter Foster, prezes i dyrektor generalny Air Astana.

Air Astana ma w planach dalszy rozwój floty. Od początku 2022 roku grupa została zaopatrzona w osiem nowych samolotów, a do końca 2023 roku planowane jest dostarczenie kolejnych siedmiu. Dodatkowo w latach 2024-2026 dołączy kolejnych 13 samolotów. Oprócz rozbudowy floty Airbus A320neo/A321LR, linia lotnicza od 2025 roku będzie miała pierwszy z trzech samolotów Boeing 787.

Nowe samoloty szerokokadłubowe mają umożliwić uruchomienie połączeń do wielu długodystansowych destynacji, w tym w Ameryce Północnej. Air Astana planuje również w tym roku uruchomienie nowych połączeń do Tel Awiwu w Izraelu i Dżuddy w Arabii Saudyjskiej, a także dalsze zwiększanie częstotliwości na istniejących trasach. Zgodnie z tymi planami rozwoju floty i sieci, przewidywany wzrost ruchu pasażerskiego w 2023 roku wyniesie 8,5 miliona.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center