Airberlin: Polska jest rynkiem priorytetowym

archiwum Airberlin

Airberlin planuje zwiększyć sieć agencyjną w Polsce i stawia na połączenia lotnicze oparte na partnerstwie z Etihad. O planach rozwoju dotyczących polskiego rynku rozmawiamy z Christophem Horakiem, country managerem Airberlin w Polsce.

Jak oceniają Państwo polski rynek? Ile nowych połączeń zostało uruchomionych w 2014 roku?

Dla airberlin, Polska jest szczególnie ekscytującym i rosnącym rynkiem , który będzie się rozwijać się w przyszłości. Oferując w sumie 50 bezpośrednich lotów tygodniowo z Berlina do Warszawy, Krakowa i Gdańska jesteśmy na dobrej pozycji. Ze względu na popyt, w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyliśmy cztery razy liczbę oferowanych miejsc.

Jakie połączenia są najważniejsze i najbardziej popularne? Które miejsca są najbardziej obiecujące?

Naturalnie większość naszej sprzedaży z Polski to połączenie z Berlinem. Z lotniska Berlin-Tegel pasażerowie mogą łatwo skorzystać z naszej sieci połączeń do łącznie 54 kierunków obsługiwanych przez airberlin. Najbardziej poszukiwane i popularne z nich to Niemcy, krajach skandynawskie, Hiszpanii i kierunki w USA. Od czasu wprowadzenia drugiego codziennego lotu z Berlina do Abu Dhabi możemy również uznać znaczący wzrost sprzedaży na tym kierunku i dalej.

Co może Pan powiedzieć o wynikach airberlin na polskim rynku w 2014 roku? Jakie cele udało Ci się osiągnąć?

2014 był bardzo dobrym rokiem dla airberlin w Polsce. Świadomości marki w Polsce znacznie wzrosła. Ponadto, zwiększyliśmy liczbę uczestników naszych produktów korporacyjnych o prawie 100% i odnotowaliśmy silny, dwucyfrowy wzrost rejestracji do naszego programu lojalnościowego topbonus. Było to również możliwe ze względu na silne wsparcie ze strony naszych głównych partnerów dystrybucyjnych i biur podróży, które promują nasze usługi i nasz produkt.

Jakie są wasze plany strategiczne dla polskiego rynku w 2015 roku i jakie są oczekiwania?

Dwa ostatnie lata airberlin w Polsce były wyraźnie napędzane przez wdrażanie nowych tras i zwiększanie ofertowania. W 2015 roku chcielibyśmy jeszcze bardziej umocnić nasz produkt na rynku z ukierunkowaniem na dwie dziedziny: połączenia w kierunku wschodnim we współpracy z naszym partnerem strategicznym Etihad.

Pod koniec października 2014 roku wprowadziliśmy drugi codzienny lot z Berlina do Abu Dhabi – oczywiście z połączeniami z Polski. Pasażerowie mogą teraz skorzystać z połączeń do ponad 40 miejsc na Bliskim Wschodzie, w Azji Południowo-Wschodniej, Afryki i Australii. Pod koniec 2014 roku wprowadziliśmy także nowy model korporacyjny z atrakcyjnymi rabatami i innymi atrakcyjnymi warunkami, takimi jak chociażby darmowe przebukowania lotów. Ten nowy model transakcyjny jest dostępny także dla polskich firm, które mogą zmniejszyć swoje koszty podróży rezerwując z airberlin.

Jaka będzie wasza oferta dla polskich biur podróży i jak planujecie współpracować z branżą?

Nasz polski zespół w Warszawie jest tutaj, aby wspierać sprzedaż za pośrednictwem naszych partnerów biur podróży i klientów korporacyjnych na zasadzie trójstronnej, gdzie biletowanie jest obsługiwane wyłącznie przez IATA-licencjonowane biura podróży. Jako zachętę dla naszych partnerów handlowych, oferujemy program airberlin Counter Card, z atrakcyjnych korzyściami dla biur podróży, zarówno na lotach airberlin jak i Etihad

Z iloma biurami podróży w Polsce współpracujecie? Jak zamierzacie zwiększyć tę liczbę?

To nie ilość się liczy, ale jakość. Naszymi głównymi partnerami dystrybucyjnymi są agencje IATA. Jednak także dla agencji nie zrzeszonych w IATA oferujemy możliwość bezpośredniej współpracy za pośrednictwem naszej strony partnerskiej: partner.airberlin.com. Rejestracja jest bezpłatna i dostępna dla wszystkich biur podróży. Jest to szczególnie interesująca opcja dla agencji w zachodniej Polsce mających klientów, którzy często zaczynają swoją podróż z naszego hubu w Berlinie.

Jakie nowych udogodnienia dla pasażerów planujecie wprowadzić w tym roku?

Począwszy od wiosny 2015, będziemy używać nowych foteli na średnich i krótkich rejsach airberlin. Te fotele będą oferować pasażerom więcej miejsca na nogi i będą wyposażone w port USB do podłączania i ładowania urządzeń mobilnych. Pasażerów airberlin będzie zatem w stanie cieszyć się o trzy centymetry większą przestrzenia na nogi. Fotel będzie także o 1,5 kg lżejszy od obecnego modelu, co będzie miało pozytywny wpływ na bilans ekologiczny i koszty paliwa lotniczego. Planujemy zainstalować je w całej naszej średniodystansowej flocie do 2017 roku, co da w sumie 23000 nowych foteli.

Kolejną sprawą jest bezprzewodowy dostęp do internetu. Cała flota airberlin będzie wyposażona w internet na pokładzie w ciągu najbliższych trzech lat. Pierwsze dwa samoloty zostały już wyposażone w nową usługę Wi-Fi o nazwie “airberlin connect”. Ta nowa usługa jest szczególnie ceniona przez naszych pasażerów podróżujących służbowo, gdyż pozwala im skutecznie wykorzystać czas na pokładzie do pracy.