Airbus A320neo już w barwach Lufthansy

archiwum Lufthansy

Lufthansa razem z Airbusem oraz Pratt & Whitney, producentem silników, świętuje dostawę pierwszego na świecie Airbusa A320neo.

Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Lufthansa Group prezes i dyrektor generalny Airbusa Fabrice Brégier, oraz prezes Pratt & Whitney Robert Leduc przywitali 700 gości i przedstawicieli mediów podczas oficjalnej dostawy, która miała miejsce na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Po uroczystym przekazaniu publiczności zaprezentowano dwa samoloty nowego typu. Pierwszy A320neo, o numerze rejestracyjnym D-AINA, jest wykorzystywany w lotach już od stycznia. Natomiast drugi „neo” ma wkrótce uzupełnić flotę samolotów Airbus Lufthansy. Pierwsze doświadczenia z A320neo pokazują wyraźnie, że zakładane oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 15 proc. zostały nie tylko osiągnięte, ale wręcz nieco przekroczone.

Carsten Spohr powiedział: „Europa jest liderem w tej fascynującej branży od pierwszych chwil jej istnienia. Lufthansa i Airbus stworzyły produktywne i oparte na zaufaniu partnerstwo, które trwa już 40 lat. Wspólnie rozwinęliśmy i wprowadziliśmy na rynek wiele innowacji oraz przyczyniliśmy się do sukcesu europejskiej branży lotniczo-kosmicznej. Dzięki nowoczesnym i wydajnym samolotom, takim jak A320neo oraz A350 XWB, wyznaczamy nowe standardy dla naszych pasażerów, a jednocześnie zmniejszamy negatywne skutki dla środowiska oraz, co jest nie mniej ważne, dla osób żyjących w pobliżu lotnisk.”

Samolot A320neo wystartował z terenu Airbusa na lotnisku Hamburg – Finkenwerder jako lot specjalny o numerze LH9918, i udał się do Frankfurtu, zatrzymując się po drodze na krótko na hamburskim lotnisku miejskim Fuhlsbüttel. Samolot został opatrzony specjalnym logo. Na tylnej części kadłuba samolotu Lufthansy znajduje się napis „Pierwszy lot A320neo – Mniej hałasu. Mniej paliwa. Mniej CO2.”
Kolejnym powodem do świętowania jest upłynięcie 40 lat współpracy między Lufthansą a Airbusem. 9 lutego 1976 roku Lufthansa odebrała pierwszy samolot Airbus A300 na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Linie lotnicze działające w ramach Lufthansa Group zamówiły przez 40 lat od Airbusa w sumie 582 samoloty. Lufthansa jest obecnie największym klientem Airbusa i posiada 392 samoloty tego europejskiego producenta, w tym 284 maszyn typu A320 oraz 14 typu A380.
Lufthansa Group zamówiła w sumie 166 samolotów A320neo i A321neo. Zostaną one dostarczone w przeciągu kolejnych lat. 60 spośród nich zostanie dostarczone z nowym silnikiem PW1100G-JM produkcji Pratt & Whitney.