Airbus: będzie potrzebnych 35 tys. nowych samolotów
Według najnowszej globalnej prognozy Airbus Global Market Forecast 2017-2036, rosnące przychody przeznaczane na podróże drogą powietrzną, rozwój turystyki, liberalizacja branży, nowe połączenia oraz ewoluujące modele biznesowe linii lotniczych stworzą popyt na 34 170 samolotów pasażerskich i 730 towarowych o łącznej wartości 5,3 bln dol.
Ponad 70 proc. nowych jednostek to samoloty wąskokadłubowe, z czego 60. proc. ma zaspokoić rosnący popyt, a 40 proc. – zastąpić mniej paliwooszczędne maszyny. Podwojenie floty komercyjnej w ciągu następnych 20 lat będzie wymagać wyszkolenia 530 000 nowych pilotów i 550 000 nowych techników serwisowych, co stanowi katalizator wzrostu dla globalnego działu usług firmy Airbus. Airbus rozbudował swoją globalną sieć ośrodków szkoleniowych z pięciu do szesnastu na przestrzeni trzech lat.
Wzrost ruchu powietrznego jest największy na rynkach wschodzących, takich jak Chiny, Indie, pozostała część Azji oraz Ameryka Łacińska, i niemal dwukrotnie przewyższa prognozowaną roczną stopę wzrostu w wysokości 3,2 proc. na rynkach dojrzałych, takich jak Ameryka Północna oraz Europa Zachodnia. Rynki wschodzące, na których obecnie mieszka 6,4 mld z liczącej 7,4 mld osób światowej populacji, w 2036 r. będą reprezentować niemal 50 proc. prywatnej konsumpcji na świecie.
W ciągu następnych 20 lat 41 proc. nowych dostaw trafi do regionu Azji i Pacyfiku, 20 proc. do Europy i 16 proc. do Ameryki Północnej. Klasa średnia powiększy się niemal dwukrotnie do blisko pięciu miliardów osób, a rosnący dobrobyt sprawi, że lotnictwo stanie się bardziej dostępne zwłaszcza w gospodarkach wschodzących, gdzie wydatki na przewozy lotnicze podwoją się.
W segmencie szerokokadłubowym, do którego należą rodziny A330, A350 XWB i A380, Airbus prognozuje zapotrzebowanie na około 10 100 samolotów o wartości 2,9 bln dol. W segmencie wąskokadłubowym, do którego należy rodzina A320neo, Airbus przewiduje zapotrzebowanie na około 24 810 samolotów o wartości 2,4 bln dol. Linie lotnicze zwiększające zdolności przewozowe poprzez przejście na największy samolot wąskokadłubowy, A321, zyskają jeszcze więcej możliwości biznesowych dzięki modelowi A321neo o zasięgu nawet 4000 mil morskich (7400 km) i niedoścignionej efektywności paliwowej. W 2016 r. A321 reprezentował ponad 40 proc. dostaw i ponad 60 proc. zamówień w tym segmencie.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty