Akcja Polska zobacz więcej – rośnie zainteresowanie branży turystycznej

Chcemy ruszyć Polaków z galerii handlowych i centrów miast. Chcemy, żeby ruszyli w Polskę, poznali jej atrakcje – powiedział Marek Olszewski, prezes POT podczas konferencji inaugurującej wiosenna edycję akcji Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny.
Prawie 450 partnerów akcji, wielkie zainteresowanie. Na dwa tygodnie przed wiosenną edycją akcji weekendową „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” promującą turystykę krajową, Ministerstwo Sportu i Turystyki w Warszawie i Polska Organizacja Turystyczna przedstawiły partnerów, którzy zgłosili się do akcji oraz jej podstawowe założenia.
Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka powiedział: “W ubiegłym roku, gdy zaczynaliśmy akcję “Polska zobacz więcej” miałem obawy: jak ten pomysł przyjmie branża turystyczna, jak zareagują na niego klienci. Tymczasem zainteresowanie było ogromne i przerosło nasze oczekiwania – do projektu zgłosiło się 400 firm. To pokazało, że jest sens kontynuacji akcji. Już w zeszłym roku mówiłem, że chciałbym, aby ta akcja stała się narodową tradycją. Jesienna edycja była krokiem w dobrym kierunku.
Głównym założeniem akcji jest zainteresowanie Polaków wypoczynkiem w Polsce poza wysokim sezonem wakacyjnym. W tym roku odbędą się dwie edycje akcji, więc będą dwie okazje do poznawania mniej znanych miejsc w Polsce.”
Marek Olszewski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, dodał: “Jestem przede wszystkim praktykiem z 30 letnim doświadczeniem w turystyce i wiem, jak tego typu akcje mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój turystyki w kraju.
Chcemy promować turystykę krajową wśród Polaków. Akcja pokazuje, że nie wszyscy są zainteresowani w równym stopniu atrakcjami turystycznymi w kraju. A ich nie trzeba szukać daleko. I przybywa ich w Polsce z tygodnia na tydzień.
Chcemy wyciągnąć Polaków, całe rodziny z galerii handlowych, z centrów miast. Chcemy, by ruszyli w Polskę poznawać Polskę. Nasze działanie wpisuje się w politykę dziedzictwa narodowego – wiele z tych atrakcji to zabytki kultury, sztuki, historii.
Jestem przekonany, że spełnione podczas weekendu akcyjnego marzenia, przyciągną klienta w dane miejsce w innych terminach, gdy płacić będzie normalną cenę.”
Michał Nykowski lider projektu w POT, przedstawił założenia akcji i sposoby jej promocji: “Akcja dotyka trzech aspektów. Pierwszy to handlowy, branża turystyczna ma szansę zarobić poza wysokim sezonem. Po drugie, chcemy wyrobić w turystach nawyk, że wypoczynek nie musi się ograniczać tylko do niecałych trzech miesięcy letnich i kilku tygodni zimą. Po trzecie, beneficjentami tej akcji są organizacje, które powinny zajmować się tego typu działaniami: MSiT, POT, ROT-y i LOT-y.
Akwizycję prowadziliśmy od 20 stycznia do 7 marca. Zwróciliśmy się oczywiście w pierwszym rzędzie do podmiotów, które uczestniczyły w akcji w 2016 roku. Ponownie zgłosiła się ich ponad jedna trzecia. Kolejnym etapem była weryfikacja pod względem merytorycznym (zniżka 50 proc. na usługi i produkty). Etap ten trwał do 15 marca.
Sama akcja odbędzie się w dniach 31 marca – kwietnia, ale firmy mogły zaproponować także inne terminy udzielania zniżek.
Do dzisiaj zweryfikowaliśmy 447 firm, najwięcej zgłoszeń otrzymaliśmy z Małopolski, Dolnego Śląska i Mazowsza. Rozpoczęliśmy akcję promocyjną. Jej elementem będą między innymi spoty reklamowe, których początkowy zasięg oceniamy na 500 – 600 tysięcy osób a po dalszym udostępnianiu w mediach społecznościowych wzrośnie on do 4 – 5 milionów. Chcemy promować akcję “Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” na portalach, w mediach społecznościowych, na stronach urzędów centralnych, na przykład na stronie KPRM, na stronach ROT-ów.”
Marek Olszewski dodał: “Naszą akcję można porównać do Nocy Muzeów. Muzeom opłaca się udostępnić swe wnętrza za darmo na kilka godzin, bo goście, którzy zobaczą, jakie skarby kryje dana placówka, chętnie do niej wróci. Podobnie będzie z obiektami biorącymi udział w “Polska zobacz więcej” – Polacy zobaczą, że można z rodziną wyjechać na weekend za pół ceny, zobaczyć atrakcyjne miejsca i gdy zostaną spełnione ich oczekiwania – wrócą tutaj.”
www.polskazobaczwiecej.plwww.polskazobaczwiecej.pl
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Turystyka bliska naturze. Lubuskie pasieki otwierają się na turystów
Turystyka ewoluuje w kierunku doświadczeń bliższych naturze i lokalnym tradycjom. Jednym…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2025
Egzotyczny obraz Zosi Markowskiej na licytacji charytatywnej Gali Waszej Turystyki 2026
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku,…
0 Komentarzy1 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty










