Akcja promocyjna Pomorza Zachodniego
Do odwiedzenia i ulokowania kapitału w tym regionie, zachęcić ma rozpoczynająca się w październiku kampania „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość”. Akcja informacyjna prowadzona będzie w telewizji, radiu i Internecie, a także w środkach komunikacji i na bilbordach w największych miastach Polski.
Celem kampanii „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” jest utrwalenie wyjątkowego wizerunku regionu. Kampania składa się z dwóch komponentów. Pierwszym z nich jest promocja walorów turystycznych i bogatej oferty turystycznej województwa, drugim zaś prezentacja szerokich możliwości otwierania i prowadzenia nowoczesnego biznesu jakie oferuje Pomorze Zachodnie
Na obszarze województwa znajduje się ponad 1.600 jezior o powierzchni powyżej 1 ha, pełnych spokojnych i urokliwych zatok. Na odwiedzających województwo miłośników wind- i kite surfingu oraz żeglarstwa czekają nowoczesne ośrodki i liczne imprezy sportowe. Nieprzeciętne walory przyrodnicze i nowoczesna infrastruktura sprawiają, iż wizyta na Pomorzu Zachodnim będzie niezapomnianą przygodą.
Wpływ na atrakcyjność Województwa dla potencjalnych inwestorów ma przede wszystkim jego znakomite położenie względem rynków europejskich oraz państw Morza Bałtyckiego i bogaty wachlarz możliwości komunikacyjnych uwzgledniający transport morski, drogowy i lotniczy. Najważniejszym celem rozwojowym ujętym w strategii rozwoju regionu są nowoczesne technologie i innowacyjność.
Jacek Wójcikowski Dyrektor Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Urzędu Marszałkowskiego powiedział: „Oprócz lokalizacji, która sama w sobie jest dla nas olbrzymim dobrodziejstwem, nauczyliśmy się wykorzystywać siłę wiatru i zamieniać ją na energię. Poza produkcją energii odnawialnej, na Pomorzu Zachodnim tworzymy jak najlepsze warunki dla inwestorów, którzy produkują również urządzenia na rzecz tego rodzaju energetyki.”
Z województwa Zachodniopomorskiego pochodzi aż 27 proc. krajowej energii odnawialnej. Według raportu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej, dzięki rozwoju tej energii w regionie, do 2020 roku może przybyć 32 tysięcy nowych miejsc pracy, zwiększając wpływy do budżetu o 74 miliardów złotych. O atrakcyjności inwestycyjnej tego regionu świadczą także rankingi, opracowywane przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, w których województwo zachodniopomorskie rokrocznie zajmuje bardzo wysoką pozycję
Linia kreatywna kampanii odwołuje się do walorów przyrodniczych regionu, nowoczesnej infrastruktury i innowacyjnych rozwiązań w zakresie gospodarki turystycznej, które oferuje Województwo Zachodniopomorskie. Promocja potrwa od października br. do lipca 2015. Ogólnopolskie działania w telewizji, Internecie i prasie ruszają w październiku, a część wykorzystująca outdoor oraz kino przewidziana jest na początek przyszłego roku. Wyróżniającą się formą promocji regionu będzie też kampania ambientowa, w ramach której w Warszawie, Krakowie i Poznaniu szczecińscy artyści uliczni stworzą murale nawiązujące swoja stylistyką do motywów graficznych znanych z Pomorza Zachodniego. Akcja pozwoli na integrację przekazu kampanii z miejskim otoczeniem i będzie jednocześnie promocją Zachodniopomorskiej sztuki miejskiej.
Na działania promocyjne przeznaczono 8 mln złotych, a akcja była możliwa dzięki wsparciu ze środków Europejskiego Funduszu rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
POWIĄZANE WPISY
2 grudnia 2024
Jakie korzyści przynosi Warszawie turystyka?
Gospodarka turystyczna osiągnęła rekordowy wkład w PKB Warszawy. Warszawa odnotowuje…
0 Komentarzy3 Minuty
2 grudnia 2024
Olsztyn „gorący” także zimą!
Olsztyn regularnie notuje wzrost liczby turystów odwiedzających miasto. Nie bez znaczenia…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2024
Tropikalny relaks na Mazowszu. Suntago i Termy Mszczonowskie zimą
Mazowsze zaskakuje nie tylko zimową aurą, ale także ofertą dla miłośników egzotycznego…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE
Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
Anna Żabska powołana na wojewodę dolnośląskiego
Premier Donald Tusk, na wniosek Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, powołał Annę…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2024
Jesienny relaks na Mazowszu w pałacowym stylu
Mazowsze to region pełen tajemnic, gdzie dawne rezydencje kryją w swoich murach opowieści…
0 Komentarzy3 Minuty
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta