Algarve – najlepsze plaże w Europie

Portugalski region Algarve otrzymał nagrodę Europe’s Leading Beach Destination 2015, przyznawaną w prestiżowym konkursie World Travel Awards.

Portugalski region wyprzedził francuskie Cannes, greckie Korfu, hiszpańską Majorkę i Marbellę oraz turecki Oludeniz. Prestiżowy tytuł „Europe’s Leading Beach Destination” region Algarve otrzymał już po raz trzeci.
Nagrody w konkursie World Travel Awards™ otrzymały również poniższe hotele i kurorty, zlokalizowane w regionie Algarve:
· Conrad Algarve – najlepszy luksusowy resort i spa zarówno w Europie, jak i na świecie – „2015 Europe’s Leading Luxury Resort & Spa” oraz „World’s Leading Luxury Leisure Resort 2015″, z centrum Spa & Health Club, 3 restauracjami i 3 barami (conradalgarve.com),
· Vila Vita Parc – najbardziej ekologiczny luksusowy ośrodek wypoczynkowy na świecie – “World’s Leading Luxury Green Resort 2015”, korzysta z lokalnego rzemiosła (m.in. pościel, ceramika) oraz oferuje kuchnię organiczną, w której używa produkty spożywcze wytwarzane we własnym gospodarstwie rolnym (www.vilavitaparc.com),
· Hotel Quinta do Lago – uznany za najlepszy nadmorski ośrodek wypoczynkowy w Europie – „2015 Europe’s Leading Beach Resort”, położony w pobliżu Parku Naturalnego Ria Formosa i kilku pól golfowych (www.hotelquintadolago.com),
· Vila Joya – najlepszy hotel butikowy w Europie – „2015 Europe’s Leading Boutique Hotel”, z centrum spa i własną piwniczką z winem (na ok. 12 tys. butelek), w okolicy hotelu znajduje się 36 pól golfowych (vilajoya.com),
· Monte Santo Resort – najbardziej romantyczny ośrodek wypoczynkowy w Europie – „2015 Europe’s Most Romantic Resort”, ze specjalnymi ofertami „Romeu & Julieta” oraz „Cleópatra” (montesantoalgarve.com).

Ustanowione w 1993 roku nagrody World Travel Awards uważane są za odpowiednik „Oskara” w branży turystycznej. Przyznawane są tym miejscom, hotelom, liniom lotniczym itp., które zebrały jak najwięcej głosów od przedstawicieli branży turystycznej (m.in. biur podróży) oraz od konsumentów z całego świata.