Amadeus doceniony przez IATA
Firma Amadeus, jako jedna z pierwszych w branży, otrzymała od Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) certyfikat New Distribution Capacity (NDC) trzeciego poziomu. To najwyższy poziom certyfikacji NDC, dotyczącej zgodności z rynkowym standardem formatu danych, jakimi linie lotnicze wymieniają się z biurami podróży i innymi odbiorcami.
Linie lotnicze korzystające z nowego rozwiązania Amadeus Altéa NDC — które zostało opracowane na początku roku, a teraz uzyskało certyfikat IATA — będą mogły dystrybuować swoje ceny i taryfy, w tym treści dotyczące usług dodatkowych i „rodzin taryf”, za pomocą narzędzia NDC Offers & Orders.
Julia Sattel, szefowa działu Airline IT w Amadeus, powiedziała: „Jesteśmy dumni, że należymy do liderów branży w obszarze wdrażania opartego na technologii XML standardu NDC. Zależy nam, żeby wspierać rozwój tego nowego standardu komunikacji i żeby współpracować z IATA przy dalszej standaryzacji komunikatów i sposobów przesyłania danych. Chcemy pomóc liniom lotniczym w personalizacji ofert i dystrybucji taryf w precyzyjny, elastyczny i szybki sposób. Jeśli linie lotnicze wybiorą komunikaty NDC-XML, jesteśmy w pełni gotowi do obsługi danych w nowym standardzie.”
Aleks Popovich, wiceprezes ds. usług finansowych i dystrybucyjnych IATA, dodał: „Partnerska współpraca jest kluczowa dla rozwoju i upowszechniania standardu NDC w branży. Dostawcy technologii, tacy jak Amadeus, pokazują, jak rynek podróży lotniczych może wykorzystać ten standard do zwiększenia innowacyjności i budowania dodatkowej wartości. Cieszymy się, że Amadeus należy do pierwszych zdobywców certyfikatu NDC.”
Svend Leirvaag, wiceprezes ds. Industry Affairs w Amadeus, powiedział: „Standard NDC jest zgodny z nowymi trendami dotyczącymi prezentowania klientom oferty lotniczej, które Amadeus w pełni wspiera. Współpracujemy z IATA i innymi interesariuszami, żeby promować innowacje, które przynoszą korzyści wszystkim uczestnikom rynku i zwiększają wydajność całej naszej branży. Będziemy nadal działać na rzecz najbardziej wydajnego sposobu integracji i prezentowania danych tworzących ofertę turystyczną.”
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty