Amadeus przejmuje ICM Airport Technics
Firma Amadeus zawarła umowę o przejęciu przedsiębiorstwa ICM Airport Technics, które jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań do automatyzacji obsługi pasażerów i samoobsługowej odprawy bagażu dla lotnisk i linii lotniczych. Kwota transakcji nie została ujawniona.
ICM, z siedzibą w Sydney, kieruje swoją ofertę głównie do klientów z Dalekiego Wschodu i Europy. Od 2009 roku jego produkty pomogły w odprawie ponad 75 milionów sztuk bagażu na całym świecie. ICM jest największym dostawcą jednostek do automatycznej odprawy bagażu (ang. Auto Bag Drop ― ABD), które uzupełniają lub zastępują systemy używane dotychczas na lotniskach. Obsługuje około 25 portów lotniczych, w tym kilka zaliczanych do najważniejszych na świecie. Jest również pionierem stosowania technologii biometrycznych do odprawy bagażu.
Przejęcie ICM wzmocni pozycję firmy Amadeus w tym sektorze i ułatwi jej dalszy rozwój. Inteligentne lotniska ciągle inwestują w zwiększenie przepustowości i wydajności.
Coraz więcej z nich chce współpracować tylko ze strategicznymi dostawcami, którzy mogą zaoferować wszystkie potrzebne produkty i usługi w jednym miejscu. Teraz lotniska będące klientami firmy Amadeus będą mogły rozszerzać i udoskonalać swoje usługi dla pasażerów, zapewniając im bezpieczeństwo i ochronę.
Bruno Spada, szef działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, powiedział: „Doświadczenia pasażerów w portach lotniczych nie zawsze są dobre. Wielu z nich narzeka na długie kolejki do odprawy bagażu oraz brak koordynacji między różnymi usługami i technologiami. Najkrócej mówiąc, lotniska bardzo potrzebują otwartych rozwiązań samoobsługowych, dzięki którym odprawa pasażerów stanie się prostsza i mniej stresująca. Nasza umowa pozwoli na połączenie możliwości sprzętu i oprogramowania firm Amadeus i ICM, szybsze wprowadzanie nowych opcji samoobsługowych oraz wykorzystanie technologii biometrycznych. Wspólnie zapewnimy pasażerom większy komfort podróży.
ICM to fantastyczna firma, która pod względem kultury idealnie pasuje do Amadeusa.
Nasza fachowa wiedza i oferta produktów dla lotnisk zostanie uzupełniona o takie zasoby ICM, jak wiedza technologiczna i silna orientacja na klienta. Klienci ciągle nam sygnalizują, że potrzebują strategicznych, kompleksowych rozwiązań dostosowanych do coraz większych wymagań związanych z obsługą portów lotniczych. Nie chcą współpracować z wieloma dostawcami jednocześnie, lecz szukają partnerów, którzy zapewnią im wszystkie potrzebne produkty i usługi oparte na najnowszych technologiach w jednym miejscu. Dzięki przejęciu ICM możemy spełnić ich oczekiwania. Jestem przekonany, że teraz będziemy szybciej wprowadzać innowacje. Połączenie zaawansowanej wiedzy technologicznej firm ICM i Amadeus umożliwi nam utworzenie otwartej, innowacyjnej platformy dla portów lotniczych, która w najbliższych latach otworzy przed obiema firmami nowe ścieżki dynamicznego rozwoju”.
Richard Dinkelmann, dyrektor generalny ICM, dodał: „Najlepsze na rynku systemy samoobsługowe i rozwiązania do obsługi pasażerów oferowane przez ICM zostaną połączone z komplementarnymi produktami i globalnym zasięgiem i firmy Amadeus” ― powiedział. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, ponieważ obie nasze firmy wyznają podobne wartości, takie jak silna orientacja na innowacje, niezawodność oraz zobowiązanie do zwiększania wydajności lotnisk i bezpieczeństwa pasażerów”.
Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus, skomentował: „Przejęcie ICM jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk oraz ważnym elementem strategii dywersyfikacji. Umożliwi nam zwiększenie obecności na kluczowych obszarach wzrostu, a także poszerzenie zespołu i oferty produktów, co z kolei zwiększy naszą innowacyjność. Chcemy uprościć złożone procesy obsługi pasażerów i zaoferować portom lotniczym jeszcze lepsze rozwiązania”.
W wyniku przejęcia zespół firmy Amadeus powiększy się o około 150 pracowników ICM. Firma ICM wejdzie w skład działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk i stanie się częścią jednostki ds. klientów z obszarów strategicznego wzrostu. Dzięki biurom w Sydney i Melbourne ICM będzie nadal obecny na lokalnych rynkach blisko swoich klientów.
Amadeus i ICM przewidują finalizację przejęcia na drugi kwartał roku kalendarzowego 2019. Należności z tytułu transakcji zostaną uregulowane gotówką.
POWIĄZANE WPISY
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2025
Resabee Travel Tech Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Szesnasta edycja Forum Promocji Turystycznej po raz kolejny zawita do Wrocławia, tym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 kwietnia 2025
Itaka nagrodziła w Turcji swoich liderów sprzedaży
Zakończyła się kolejna edycja programu Itaka Lider, jednej z inicjatyw motywacyjnych…
0 Komentarzy3 Minuty
7 kwietnia 2025
Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt na topie. Polacy planują wakacje z wyprzedzeniem
Dane rezerwacyjne Travelplanet.pl wskazują, że liczba zarezerwowanych wyjazdów do końca…
0 Komentarzy3 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Jak zmienia się świat podróży służbowych? Eksperci spotkali się na Forum Liderów Business Travel
Forum Liderów Business Travel, organizowane przez BCD Travel Poland, przyciągnęło do…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Wakacje.pl: Wielkanoc z widokiem na morze. Polacy coraz częściej świętują za granicą
Z danych biura Wakacje.pl wynika, że najczęściej wybieranymi kierunkami na Wielkanoc i…
0 Komentarzy5 Minuty
9 kwietnia 2025
TOP Touristik: 78 proc. wzrost wyjazdów do Hiszpanii
Polski touroperator TOP Touristik, specjalizujący się w pakietach dynamicznych, aktywnie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert last minute 2025
Rainbow rozpoczął sprzedaż ofert wakacyjnych last minute na sezon letni 2025. Biuro…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2025
Czarterem do Wietnamu. Itaka uruchamia nowy kierunek z Warszawy
Itaka ogłasza uruchomienie nowego kierunku czarterowego na sezon zima 2025/2026: Wietnam.…
0 Komentarzy4 Minuty