Amadeus – Michał Mętel nowym szefem Warsaw Delivery Center

archiwum Amadeus Polska

Michał Mętel objął stanowisko szefa Warsaw Delivery Center, regionalnego centrum wdrożeniowego Amadeus Polska.

Jego kluczowym zadaniem będzie zarządzanie działalnością regionalnego centrum wdrożeniowego i wzmacnianie pozycji Amadeus IT na rynkach Europy Centralnej, Wschodniej i Południowej.

Michał Mętel jest związany z branżą IT od 15 lat, a od 7 lat odpowieda za usprawnianie procesów wdrożeniowych. Do Amadeus przeszedł z HRS (Hotel Reservation Service), gdzie stworzył, a następnie pełnił funkcję szefa ponad 70-osobowego działu ds. rozwoju IT. Poprzednio kierował zespołem deweloperskim w E-commerce Services (Empik Group), gdzie odpowiedzialny był m.in. za wdrażanie tzw. metodologii zwinnych (głównie z wykorzystaniem SCRUM i Kanban) oraz za rozwój zespołów programistycznych. Jako Unit Leader w Roche Polska zarządzał działem deweloperskim, zarówno od strony formalnej, jak i projektowej. Był tam odpowiedzialny m. in. za zarządzanie projektami, tworzenie architektury systemów informatycznych i analizę biznesową.

Jako szef Warsaw Delivery Center firmy Amadeus Michał Mętel będzie zarządzał zespołem menedżerów odpowiedzialnych za wdrożenia produktów i usług Amadeus, analizę potrzeb klientów i dostarczanie rozwiązań wspierających ich cele biznesowe oraz wsparcie merytoryczne i dzielenie się doświadczeniem. W zakresie jego obowiązków będzie również odpowiedzialność za terminy i budżet oraz dbałość o dostarczanie rozwiązań zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Michał Mętel jest absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

Warsaw Delivery Center jest jednostką odpowiedzialną za realizację wdrożeń rozwiązań Amadeus w biurach podróży, wyszukiwarkach przelotów i innych firmach z branży turystycznej. Zajmuje się również doradztwem i optymalizacją rozwiązań informatycznych stosowanych przez klientów Amadeus. Warszawskie centrum zatrudnia już łącznie kilkudziesięciu programistów i innych specjalistów IT, w tym obcokrajowców 7 narodowości, którzy posługują się w sumie 12 językami. Jednostka stanowi istotną część globalnej sieci centrów informatycznych Amadeus, a pracownicy zlokalizowani w Polsce wchodzą w skład międzynarodowych grup projektowych. W 2015 r. Warsaw Delivery Center zrealizowało łącznie 220 projektów biznesowych, w tym 41 dla biur podróży w Polsce.